• Imumin

    Kortisonbehandling i Sverige?

    Är det någon som har fått hjälp med immunologiska problem på någon klinik i Sverige?

    Jag har gjort 3 ET och ett FET, alla misslyckade trots fina embryon. Eftersom jag har endometrios och högt immunförsvar är min egen analys att min kropp stöter bort embryona. I utlandet ex USA är detta tydligen något som man kan testa och behandla ex med Prednisolon men "i Sverige gör vi inte det" enligt min klinik.

    Är mycket tacksam för all hjälp och tips, orkar inte gå igenom fler "standardbehandlingar" och vill helst inte behöva åka utomlands eller experimentera med medicin själv.

  • Svar på tråden Kortisonbehandling i Sverige?
  • Sookie85

    Jag tar fått intrapiliddropp, vid ET och sen då jag nyss har plussat, ska även få det igen om tre veckor. Detta är för att sänka mitt immunförsvar så kroppen inte stöter bort embryot, fick även kortisontabletter under ruvningen. Så det finns i Sverige :)

  • Imumin

    Vad glad jag blir, både för ditt plus och för att det finns fler möjligheter i Sverige!
    Vilken klinik går du hos?


    Sookie85 skrev 2015-10-07 14:16:57 följande:

    Jag tar fått intrapiliddropp, vid ET och sen då jag nyss har plussat, ska även få det igen om tre veckor. Detta är för att sänka mitt immunförsvar så kroppen inte stöter bort embryot, fick även kortisontabletter under ruvningen. Så det finns i Sverige :)



  • Libra1

    Jag har också endometrios och undrar det samma. Vet några som fått hjälp utomlands. En av dem i Danmark. Någon som vet om det finns hjälp att få i Skåne? Jag går på Nordic IVF Center och ska höra med min läkare.

  • Imumin

    Jag går på IVF Stockholm. Om man kollar hemsidan ser det ut som att Falun ingår i samma grupp, väldigt intressant att de verkar ha helt olika metoder.

    Tror att CFC i Köpenhamn håller på med liknande behandlingar.

Svar på tråden Kortisonbehandling i Sverige?