• micjos

    Tatuera sig?

    Har en tatueringstid den 21/10 och min mens ska (inte) komma då... Vad gör jag om det visar sig att jag är gravid då? Är det ok att tatuera sig så tidigt i graviditeten? Eller ska jag avboka och skjuta på den till efter barnet kommit? Jag har betalt för skissen av tatueringen redan....

  • Svar på tråden Tatuera sig?
  • fantasy06
    micjos skrev 2015-10-07 14:22:44 följande:

    Har en tatueringstid den 21/10 och min mens ska (inte) komma då... Vad gör jag om det visar sig att jag är gravid då? Är det ok att tatuera sig så tidigt i graviditeten? Eller ska jag avboka och skjuta på den till efter barnet kommit? Jag har betalt för skissen av tatueringen redan....


    Jag hade en tid bokad när jag var i v 7 tror jag. Känner tatuerarens fru så rådfrågade henne. O man bör intw tatuera sig när man är gravid. Hon hade gjort det, innan hon visste att hon var gravid och den tatueringen länge jätte illa jämfört med alla de andra hon har. Men det är kanske individuellt. Men man kan lika gärna vänta 9 månader innan man gör den annars för att vara säker :)
  • Flisan79

    Det finns alltid risk för infektion och det vill du nog inte utsätta dig för som gravid.
    Man vet idag inte heller hur ett foster påverkas av färgen.

    Sen som ovan nämnt kan kroppen reagera konstigt. Jag tatuerade en gravid tjej en gång (hon visste inte att hon var gravid vid det tillfället) och hon var mycket mer smärtkänslig, började må illa och kände sig yr.

    //tatueraren

  • Tatuerad gravid

    Jag tatuerade mig när jag var i v 7 eller 8 tror jag. Googlade lite innan och vill minnas att jag inte hittade något trovärdigt som sa att jag inte borde göra det. Kändes precis som vanligt och läkte som vanligt. Sen är det ju olika hur försiktig man vill vara, det är kanske bättre att låta bli än att gå och oroa sig hela graviditeten sen.

Svar på tråden Tatuera sig?