• Anonym (ensam)

    Vill komma i kontakt med andra med adhd och/eller bipolör eller andra störningar

    Hej.
    Har stått i kö för utredning i 1,5 år nu. Har med största sannolikhet adhd, förmodligen även något bipolärt också. Har även problem med tvång. Det här tär verkligen på mig. Känns som att livet står på paus i väntan på rätt hjälp.
    Klarar inte av att jobba något heller och mår jättedåligt av att det är så och sätter press på mig själv. Behöver hjälp att acceptera mina problem och att läget är som det är. Känner mig så ensam och som att ingen förstår sig på mig. Behöver komma i kontakt med andra i liknande situation. Berätta gärna lite om dig själv och ditt liv. Hoppas vi kan stötta varandra här.

  • Svar på tråden Vill komma i kontakt med andra med adhd och/eller bipolör eller andra störningar
  • Anonym (Förstår dig)

    Vet inte vad ja ska säga - min situation ser ut som din å jag blir bara mer och mer deprimerad. Adhd har jag men utreder bipolär.

    Hur gammal är du?

  • Anonym (ensam)

    Jag är 30. Och du? Håller du på med utredning nu?
    När fick du din adhd-diagnos?

  • Anonym (Förstår dig)

    20, så betydligt yngre. Men känns som jag inte har nått liv att se fram emot ändå. 17 år va jag, å sen dess har jag utrett men det händer inget va de gäller bipolär.

  • Anonym (ensam)

    Vad menar du med att det händer inget?

  • Anonym (ensam)

    Är det verkligen ingen mer som har liknande problem?

  • Anonym (30)

    Hej.

    Är under utredning som stort sett har stannat av känns det som. Vet inte vad jag är för ngt. Riktigt sjuk har jag varit och då var jag väldigt sluten. Vet liksom inte vad det är med mig... Nu är det rätt bra.

  • Anonym (här)

    Jag fick min adhd - diagnos när jag var 12. Är 25 idag och för ett år sen testade jag för vuxen-adhd, jag uppfyller inte kriterierna längre och diagnosen är borttagen. Upplever inte heller några besvär :)

  • Anonym (Jenny)

    Jag är 32 år och utreddes i början på detta året efter över 1 år i kö. Då framkom det att jag inte har adhd men har högfungerande autism. Har även diagnoserna social fobi och ångest. Jag har aldrig klarat av ett vanligt jobb. Har bara haft jobb på Samhall och nu är jag arbetslös. Min arbetsförmåga bedöms ligga på 50% så nyligen blev jag beviljad sjukersättning på 50%. Jag känner ingen annan som har en neuropsykiatrisk diagnos men min fästman är mitt stora stöd i livet. 

  • Anonym (Akka)

    Jag är 32 år.

    Har bipolär, borderline och ätstörning.

  • Anonym (dellis)

    17 årig tjej, fick min diagnos i början av sommarn. allt blev så mycket bättre först, medicineringen fick mitt liv att fungera och jag var lyckligare än någonsin över att ha fått svar på så många frågor och jag och min omgivning kunde börja förstå mig. en del har förändrats sen dess och nu är jag så långt nere att jag vill försvinna långt härifrån. ingen kan förstå mig hur mycket jag än försökt förklara och sätta ord på mina känslor och min VÄRLD. jag har tappat allt hopp om mig själv, min skolgång och mina relationer. 

Svar på tråden Vill komma i kontakt med andra med adhd och/eller bipolör eller andra störningar