• MissEmJ

    Tidig blödning - missfall?

    Hej!

    Jag plussade i förrgår och har jag haft en liten liten blödning. När jag gick på toa vid lunch hade jag en brun fläck i trosorna, liksom intorkad ej med klumpar eller så ( sorry för to much information). Inget blod på pappret och inget mer blod har kommit efter det.

    Vad är detta? Missfall? Borde det inte blöda mer då? Är det något annat? Är det vanligt att blöda tidigt i en graviditet?

  • Svar på tråden Tidig blödning - missfall?
  • joseffin

    Jag plussade bim-4. Bim+1 fick jag precis som du och igår gick jag in i vecka 29 så det behöver inte alls vara någon fara. Lycka till.

  • Moneal
    MissEmJ skrev 2015-10-07 17:13:20 följande:

    Hej!

    Jag plussade i förrgår och har jag haft en liten liten blödning. När jag gick på toa vid lunch hade jag en brun fläck i trosorna, liksom intorkad ej med klumpar eller så ( sorry för to much information). Inget blod på pappret och inget mer blod har kommit efter det.

    Vad är detta? Missfall? Borde det inte blöda mer då? Är det något annat? Är det vanligt att blöda tidigt i en graviditet?


    Låter som en mellanblödning! helt ofarlig!

    om det är brunt är det även gamalt blod och då är det troligen inget missfall.

    grattis till graviditeten :)
  • lilaemma

    Det är väldigt vanligt att blöda i början, men det kan ju tyvärr också vara början på ett mf. Tyvärr är det ända man kan göra att vänta och se...

  • Ankissen

    Jag är gravid för femte gången. De två första graviditeterna blev mf som båda startade med bruna flytningar. Ett i v.6 och ett i v.9. När sonen låg i magen fick jag med en brun flytning i v.9 men det berodde på att moderkakan höll på att bildas och låg lite för gången ner. Det nötte när jag gick och blödningen kom därifrån. Med dottern kom inga flytningar med färg. Så jag håller med ovanstående. Det kan gå åt vilket håll somhelst. Jag håller tummarna för dig!

  • MissEmJ

    Tack för era svar! Inget mer blod eller färgade flytningar så jag hoppas att detbaravar en liten ofarlig blödning!

  • Anonym (Mami)

    Hade en liten blödning i vecka 6 ungefär. Idag är min son 9 månader:)

    Oroa dig inte, det är vanligt!:)

  • pärlsnäcka

    Hej :)

    Säkert vanligt som föregående skriver. Tyvärr fick jag själv helt annan utgång. Hade först lite "mens" därefter några dagar torrt men sen dök det upp bruna flytningar i flera dagar, plötsligt en natt fick jag akut smärta vid äggledaren, åkte in och plussade men grav växte utanför livmodern så det blev operation.. Men det jag hade kallas utomkvedshavandeskap och är väldigt ovanligt 1 på 100 graviditeter.

    Lycka till! Själv får jag vänta på att stygnen läker och kan köra igång tidigast i december :/ Kramar

  • lilaemma
    MissEmJ skrev 2015-11-13 16:58:03 följande:

    Ingen fara! Går in i vecka 10 i morgon :)


    Härligt. Grattis!
Svar på tråden Tidig blödning - missfall?