• Sofaaj

    Är det vattkoppor?

    Vår son har några röda plitor på kroppen, inte många.. Ser det ut som vattkoppor?

  • Svar på tråden Är det vattkoppor?
  • Flickan och kråkan

    Alltid svårt att se på bild men nog ser det ut som det allt. Äldsta fick knapp några, väldigt lindrigt. Mellan och yngsta fick mycket koppor, men första dagarna var de få. Är de vätskefyllda?

  • Sofaaj

    Denna är på handen också har han två stycken på benet/låret. Han har två vid hårfästet också men de ser inte ut som de andra tycker jag.. Svinkoppor har jag inte kollat upp, får kanske göra det..

  • Dixie

    har för mig att vattkoppor oftast börjar på bålen och ryggen, men det kanske inte alltid så......

  • Flickan och kråkan

    Vattkoppor kan vara lite luriga. Med äldsta trodde vi, men visste inte. Åkt efter ett par dagar till vc och vi fick komma in bakvägen för att få det kollat...Hon lyste till och med med ficklampa för att se om de var vätskefyllda men kunde ändå inte säga om det var vattkoppor eller inte. Två veckor senare fick vi det bekräftat då två småsyskon fick koppor och på dem var det aldrig någon tvekan. Rygg och huvudet kom det först på på våra om jag inte missminner mig. Alla tre var lite hängiga ett par dagar innan de första kopparna, vilket ska vara vanligt. Som en vanlig begynnande virusinfektion med aningens feber.

  • mia1234

    Min dotter har precis haft svinkoppor. Å de var enbart någon enstaka. Såg precis ut som din bild innan de slog ut. Dem blir vattniga sen å får en gul skorpa på. De smittar extremt mycket

  • Sofaaj

    Men mollusker är väl hudfärgade? Han hade feber till och från i helgen. Vet inte om man har det bär man har svinkoppor också? Hur vet man om det är svinkoppor eller vattkoppor? Änsånge har det inte kommit fler..

  • mia1234

    Svinkoppor påminner rätt mycket av ett myggbett. De e lite rånad runt om. Vattenkoppor tror jag bara en en vatten fylld blåsa. Det finns en salva som heter Lhp som man använder mot svinkoppor den torkar ut blåsan

  • KanDetHändaNu
    Sofaaj skrev 2015-10-08 06:04:05 följande:

    Men mollusker är väl hudfärgade? Han hade feber till och från i helgen. Vet inte om man har det bär man har svinkoppor också? Hur vet man om det är svinkoppor eller vattkoppor? Änsånge har det inte kommit fler..


    Kolla på 1177 bildguide jag länkade till annars
Svar på tråden Är det vattkoppor?