• Anonym (LIVRÄ­DD för mina barns framti­d)
    Äldre 7 Oct 20:39
    19265 visningar
    314 svar
    +2
    314
    19265

    BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

    Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.


    ">




    ">



    Minns ni julhandeln december 2011?


    ">


    Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

    Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

    Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.


    Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.


    I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.


    Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

    Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

    VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

  • Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Äldre 7 Oct 20:49
    #1

    Vi kan ju inte ha folkomröstningar hela tiden för att bestämma vad som händer/ska hända i vårt land - du har ju en möjlighet att bestämma vem som ska föra din talan när det är val! 

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 7 Oct 20:53
    #2
    +1

    Vi har ju haft en "folkomröstning" när vi hade val 87% valde partier som var för flyktingmottagande.

  • Äldre 7 Oct 20:56
    #3

    Varför är så kallade Sverigevänner mästare på att misshandla svenska språket. Har du hört talas om gemener? Gemener får man lära sig att använda på sfi-kurserna. Du kanske skall anmäla dig till en sådan kurs. KraM!

  • ninaso­rd
    Äldre 7 Oct 21:23
    #4

    Tillåt mig skratta.
    Det ska bli skitspännande att läsa alla gråta av förtvivlan och skräck.

    Och nää-e jag har faktiskt inga goda råd att ge.
    Vill någon ha tips i överlevnad får ni tamme fan betala pengar! Skrattande

  • Anonym (Lisa)
    Äldre 7 Oct 21:25
    #5
    ninasord skrev 2015-10-07 21:23:27 följande:

    Tillåt mig skratta.
    Det ska bli skitspännande att läsa alla gråta av förtvivlan och skräck.

    Och nää-e jag har faktiskt inga goda råd att ge.
    Vill någon ha tips i överlevnad får ni tamme fan betala pengar! Skrattande


    det är ingen så har frågat dig om råd - har du ens läst tråden du svarar i!? 
  • ninaso­rd
    Äldre 7 Oct 21:28
    #6
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-07 21:25:27 följande:
    det är ingen så har frågat dig om råd - har du ens läst tråden du svarar i!? 
    Nej jag orkade faktiskt inte läsa, men det var väl någon som klagade över den växande TERRORISMEN och dess aktivitet.
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 7 Oct 21:34
    #7
    ninasord skrev 2015-10-07 21:28:07 följande:
    Nej jag orkade faktiskt inte läsa, men det var väl någon som klagade över den växande TERRORISMEN och dess aktivitet.
    det är ju alltid bra att läsa vad man svarar på - och att dessutom så arrogant skriva att du inte har några råd - och skulle du ge råd så får folk betala för dem........ ja, det  är ju bara löjligt av dig. 
  • ninaso­rd
    Äldre 7 Oct 21:40
    #8
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-07 21:34:51 följande:
    det är ju alltid bra att läsa vad man svarar på - och att dessutom så arrogant skriva att du inte har några råd - och skulle du ge råd så får folk betala för dem........ ja, det  är ju bara löjligt av dig. 
    Varför ska jag göra det om andra inte läser mina inlägg?
    Nån måtta får det väl ändå vara på idiotin.

    Vill du veta hur du ska överleva så får du betala om du frågar mig. Punkt.
  • Anonym (Why not)
    Äldre 7 Oct 21:43
    #9
    Dixie skrev 2015-10-07 20:49:10 följande:

    Vi kan ju inte ha folkomröstningar hela tiden för att bestämma vad som händer/ska hända i vårt land - du har ju en möjlighet att bestämma vem som ska föra din talan när det är val! 


    Varför inte? Folk är uppenbart alltid missnöjda med politiken.
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 7 Oct 21:44
    #10
    ninasord skrev 2015-10-07 21:40:00 följande:
    Varför ska jag göra det om andra inte läser mina inlägg?
    Nån måtta får det väl ändå vara på idiotin.

    Vill du veta hur du ska överleva så får du betala om du frågar mig. Punkt.
    så du menar att det bästa skulle vara om folk bara helt planlöst skriver meningslösa inlägg, att ingen läser vad någon annan skriver - det verkar ju totalt ologiskt.......

    och, tack för erbjudandet - men jag är ganska övertygad om att jag inte alls behöver dina råd - vill jag ha råd skulle jag vända mig till en person som kan argumentera och diskutera, utan att göra personliga påhopp. 
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?