• Anonym (Går inte)
    Äldre 8 Oct 07:15
    22084 visningar
    457 svar
    +5
    457
    22084

    Över 2000 flyktingar per dag nu, är det inte dags att stänga gränsen?

    Över 2000 flyktingar per dag, vilket är 14000 i veckan, vilket bara på ca 3 månader är nästan 200000 (siffran per dag lär ju öka då fler tar sig i båtarna till bla Ungern och Kroatien, det är en stadig ström utan avbrott). Everlasting story.

    På årets 52 veckor blir det (om inte siffran ökar) närmare 800000 flyktingar. Jag anser att gränsen för längesedan var nådd. Pga signalpistolen Tyskland och lilla Sverige för kommer de flesta hit, inget annat land har denna strömmen i Europa det är dessa två länder.

    Jag anser att eftersom Migrationsverket själva gått ut med att de inte hinner med att registrera ca 500 personer per dag är mörkertalet stort. Ingen vet vart dessa tar vägen, vem de är och om det är IS som kommit (det är väl snarare fakta att bland alla dessa flyktingar så har det kommit in IS slaktare).

    Tyskland återinförde gränskontroller, varför gör inte Sverige det samma när Migrationsverket inte klarar av den enorma uppgiften? Är svensken enbart mjäkig eller ska vi ta kontroll över vårt land igen. Vi är ingen sopstation där allt bara dumpas.

    Nu ska skolor och gympasalar användas men herregud gränsen är ju nådd för längesedan att ens detta tas upp är galet. Sverige är ett litet land knappt 10 miljoner jämfört med Tyskland med sina 82 miljoner invånare.

    Länk: www.aftonbladet.se/nyheter/article21542605.ab

    Min fråga är varför stängs inte gränsen för att kontrollera alla dessa som kommer direkt och inte låta de ens passera och ha fri tillgång till hela Sverige, 500 per dag är en skrämmande siffra. Vilka sjukdomar har de med sig in hit, Aids, Tbc och annat? I Tyskland använder dpolisen munskydd dessutom. Är det inte dags att tänka på oss svenska medborgare och vår säkerhet?

  • Svar på tråden Över 2000 flyktingar per dag nu, är det inte dags att stänga gränsen?
  • Äldre 8 Oct 07:23
    #1

    Det finns redan 2000 trådar om detta!

  • Äldre 8 Oct 07:27
    #2
    -1

    Vi ska inte stänga gränserna utan ta hand de som kommer och slussa in dem i samhället snabbt. Vuxna invandrare blir produktiva mycket snabbare än nyfödda barn, ska vi hindra födelser med?

  • Anonym (Hålle­r med)
    Äldre 8 Oct 07:33
    #3
    +2

    Ja, tycker i allra högsta grad vi borde stänga gränserna. Nu stramas det in på sjukvården överallt och det påverkar välfärden. Men obegränsade resurser går till flyktingar.

  • Anonym (Går inte) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 07:41
    #4
    Lena skrev 2015-10-08 07:27:11 följande:

    Vi ska inte stänga gränserna utan ta hand de som kommer och slussa in dem i samhället snabbt. Vuxna invandrare blir produktiva mycket snabbare än nyfödda barn, ska vi hindra födelser med?


    Men var ska de bo, gå i skola och arbeta? Inte ens fina herrgårdar duger och det klagas till höger och vänster överallt i landets alla städer och byar, de är inte nöjda.

    1 miljon på bara ett år är enormt mycket, lägg därtill anhörighetsinvandringen och de ensamkommande flyktingarna (dessa hålls alltid separerade så att siffran ska verka lägre). Rosengård är ett ghetto de flesta arbetar inte eftersom det inte finns arbeten. Handgranater kastas.

    Men frågan var ju ändå eftersom Migrationsverket INTE hinner registrera ca 500 flyktingar per dag ska då inte Sverige göra som Tyskland och återta någonslags kontroll vid gränen redan. Jag vill ha säkerhet och kontroll i mitt eget land. Jag som svensk medborgare vill kännamig trygg och säker, det gör jag inte nu, men det är framförallt för mina barns framtid jag är mest rädd för. Oskoldsintygen var ju vardag hos läkare nu tydligen. Man tappar hakan vart är vårt samhälle påväg?
  • Äldre 8 Oct 07:50
    #5
    -1

    Det är inte flyktingarnas fel Migrationsverket inte hinner med, frivilligorganisationer hinner med.

    Vem vill bli ivägkörd någonstans utan information och möjlighet till kontakt med andra? Behandlar vi med respekt får vi respekt tillbaka.

    Klart de blir kulturkrockar men det löser sig med tiden om vi verkligen satsar på integration.

    Flyktiginvasionen under andra världskriget var större procentuellt än den nuvarande men den löste vi och gick starkare ur än i då man satsade på integration och jobb för alla.

  • Anonym (Går inte) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 07:51
    #6

    Det ska stå i TS *pga SIGNALPOLITIKEN (alltså bidragen, gratis sjuk- och tandvård, garanterade PUT, bra lägen för ensamkommande att få stanna och nu senast där Löfven gått ut med löften till flyktingarna om att alla ska få arbeten, boende och skola som bara få exempel på signalpolitiken som Sverige för).

    Allt detta lockar, men vem ska betala? Lån som det pratades om? Då får vi situationerna som vi har idag, fritt inflöde ingen kontroll hinner göras på alla, detta gör att vi som redan bor här att vår situation blir osäker och otrygg. Men vem bryr sig om oss svenskar liksom bara så länge vi slavar nio timmar per dag på våra arbeten ich betalar skatt så ska vi sedan skita i vart pengarna går, ja inte är det tillbaka till oss själva inte.

  • Anonym (Går inte) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 07:53
    #7
    Lena skrev 2015-10-08 07:50:40 följande:

    Det är inte flyktingarnas fel Migrationsverket inte hinner med, frivilligorganisationer hinner med.

    Vem vill bli ivägkörd någonstans utan information och möjlighet till kontakt med andra? Behandlar vi med respekt får vi respekt tillbaka.

    Klart de blir kulturkrockar men det löser sig med tiden om vi verkligen satsar på integration.

    Flyktiginvasionen under andra världskriget var större procentuellt än den nuvarande men den löste vi och gick starkare ur än i då man satsade på integration och jobb för alla.


    De som kommer nu är inte Europer lika oss med våra värderingar, jämstäldhet och kultur.

    De har en skrämanse religion som sin världsbild och mantra som ska följas till arje pris. Dessurom srör det mif att de ser oss sim otrogna.
  • Äldre 8 Oct 07:55
    #8
    -1

    2000 flyktingar per dag är ungefär lika många som det föds barn per dag. Barnen tar 20-25 år innan de försörjer sig själva, flyktingarna behöver inte ens halva tiden!

  • Äldre 8 Oct 07:58
    #9
    +2
    Lena skrev 2015-10-08 07:55:10 följande:
    2000 flyktingar per dag är ungefär lika många som det föds barn per dag. Barnen tar 20-25 år innan de försörjer sig själva, flyktingarna behöver inte ens halva tiden!
    Ja eller hur...

    Nä stäng ner gränserna fullständigt och se över det vi redan har...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Går inte) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 11:37
    #10
    Lena skrev 2015-10-08 07:50:40 följande:

    Det är inte flyktingarnas fel Migrationsverket inte hinner med, frivilligorganisationer hinner med.


    Vad pratar du om, frivillighetsorganisationer, är du ens närvarande på vad som pågår!?!!?

    Migrationsverkets viktigaste uppgift är att registrera folk för att kolla upp dem, vart de kommer ifrån, brott, sjukdommar osv. Någon säkerställning måste ju ske. Deta görs inte eftersom de hinner inte har dem själva gått ut med!

    Frivillighetsorganisationer, haha du lever bland rosa moln ser jag.
Svar på tråden Över 2000 flyktingar per dag nu, är det inte dags att stänga gränsen?