• Anonym (ts)
    Äldre 8 Oct 13:46
    11198 visningar
    65 svar
    65
    11198

    Sambon reser bort - jag = djupt deprimerad!

    Jag är så ofattbart trött/sliten/ledsen och fruktansvärt deprimerad.

    Till råga på detta reser min sambo bort på semester nu snart. Även om jag är glad för hans skull så är jag så väldigt avundsjuk.
    Han har ett helt fantastiskt liv, massor av vänner, intressen, reser OFTA, går ut och har kul OFTA, älskar sitt arbete, rik, bor i stort hus, flera fina barn m.m m.m.

    Han tycker att han förtjänar denna semester för att han har jobbat så hårt.
    Han jobbar mycket mindre än vad jag gör, men han är borta väldigt mycket på roliga saker på kvällar och hela helgerna och det är DET han blir sliten och trött av.

    Jag har inget av det han har. Inga barn, ett jobb jag avskyr, inga vänner, ingen möjlighet att ta semester, inga intressen eller hobbies, fattig, ingen familj, INGET!

    JAG hade behövt resa bort och få ha det bra ett tag, jag hade verkligen uppskattat och behövt det. Kanske hade jag fått lite livslust tillbaka då? Innan det är för sent. Har förlorat både familj och närmsta vän som avlidit nyligen.

    Han pratar bara om hur underbart han kommer ha det och att han kommer komma hem brun, fräsch, utvilad och lycklig.

    "-Det blir väl kul älskling?"  Dra åt h-vete har jag lust att svara, men jag svarar inte alls. Nämner ALDRIG hur deprimerad jag är för han "vill inte höra det".

    Jag kommer inte ens svara i telefon en enda gång när han är borta, kommer bara gräva ner mig totalt! Har tänkt att jag bara ska jobba och sova och inte ens gå utanför dörren förutom det! Behöver inte hålla någon fasad uppe och låtsas vara glad annat än på jobbet, behöver inte städa eller laga mat hemma. Kan tvätta arbetskläder på söndagar och resterande tid på helgen ligga i sängen.

    HATAR MITT LIV!

    Så - nu har jag gnällt av mig.......... nu biter jag ihop och hoppas att livet snart är slut och att jag får somna in..........

    Ge mig styrka att bita ihop några dagar till........ snart åker han.....

  • Svar på tråden Sambon reser bort - jag = djupt deprimerad!
  • Birgit­ta02
    Äldre 8 Oct 13:54
    #1

    Be honom att han tar med dig på ett spa en helg, två dygn, så du också får lite lugn och bli avstressad och ha trevligt.

    Verkar som om du har en riktigt ego-sambo som enbart tänker på sig själv och inte har minsta lyhördhet. Dags för dig att ta ett snack med honom kanske. Hade jag gjort.

  • Anonym (?)
    Äldre 8 Oct 13:59
    #2

    hur länge har ni varit tillsammans? Planerar ni barn ihop? Ska ni alltid ha det så ojämnt fördelat? Ska pappan och barnet åka på semester själva medan du får sitta hemma och rulla tummarna?

    Han låter spontant som en väldigt egoistisk person.Vadå "vill inte höra sådant" om att du mår dåligt? Hur ska ni kunna ha en bra relation där ni stöttar och lyfter upp varandra under dom förutsättningarna? Jag hade aldrig klarat det.

    Nu tycker jag iofs inte att det är självklart att man ska ha gemensam ekonomi, men är man sambos och det blir så snedvridet (och sambon dessutom verkar vara allmänt egoistisk och osympatisk) så har jag svårt att tro att det kommer kunna hålla i längden =/

  • Anonym (Inte konsti­gt)
    Äldre 8 Oct 14:05
    #3
    -1

    Inte konstigt att du mår dåligt med honom.
    Det vore bättre att leva själv eller med en annan person som liknar dig mer.

  • Anonym (s)
    Äldre 8 Oct 14:12
    #4

    Låter som att ni lever två helt separata liv. Säker på att ni är sambos?

  • Anonym (?!)
    Äldre 8 Oct 14:17
    #5
    +1

    Oh my god.

    Hur egoistisk är han inte. Om han nu är RIK och du knappt har råd. Då bjuder man den andre!

    Han kan ju hjälpa dig att komma vidare i livet!

    Fyfan, verkar vara något nationellt det här med snålhet. Dumpa honom. Han suger din energi?! Fattar hur du känner.

  • Birgit­ta02
    Äldre 8 Oct 14:29
    #6
    +1

    Varför är du ihop med honom?

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 14:41
    #7
    Birgitta02 skrev 2015-10-08 13:54:18 följande:

    Be honom att han tar med dig på ett spa en helg, två dygn, så du också får lite lugn och bli avstressad och ha trevligt.

    Verkar som om du har en riktigt ego-sambo som enbart tänker på sig själv och inte har minsta lyhördhet. Dags för dig att ta ett snack med honom kanske. Hade jag gjort.


    Det går inte att göra något på helgerna eftersom han alltid är upptagen med sitt då.

    Kanske borde åka iväg ensam?
  • Anonym (?!)
    Äldre 8 Oct 14:43
    #8
    +1
    Anonym (ts) skrev 2015-10-08 14:41:30 följande:

    Det går inte att göra något på helgerna eftersom han alltid är upptagen med sitt då.

    Kanske borde åka iväg ensam?


    Definitivt. Du ska inte vara ihop med en sån idiot.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 14:45
    #9
    Anonym (?) skrev 2015-10-08 13:59:55 följande:

    hur länge har ni varit tillsammans? Planerar ni barn ihop? Ska ni alltid ha det så ojämnt fördelat? Ska pappan och barnet åka på semester själva medan du får sitta hemma och rulla tummarna?

    Han låter spontant som en väldigt egoistisk person.Vadå "vill inte höra sådant" om att du mår dåligt? Hur ska ni kunna ha en bra relation där ni stöttar och lyfter upp varandra under dom förutsättningarna? Jag hade aldrig klarat det.

    Nu tycker jag iofs inte att det är självklart att man ska ha gemensam ekonomi, men är man sambos och det blir så snedvridet (och sambon dessutom verkar vara allmänt egoistisk och osympatisk) så har jag svårt att tro att det kommer kunna hålla i längden =/


    Nej vi ska inte ha barn ihop. Vi är för gamla för det.

    Han tycker inte att han är egoistisk utan tvärtom, så det nämner jag aldrig längre.

    Vi har varit ett par i ca 7 år.
  • Birgit­ta02
    Äldre 8 Oct 14:45
    #10
    Anonym (ts) skrev 2015-10-08 14:41:30 följande:
    Det går inte att göra något på helgerna eftersom han alltid är upptagen med sitt då.

    Kanske borde åka iväg ensam?
    Han är upptagen med sitt? Ni har inget liv ihop. Han jobbar, sen umgås han med vänner och har annat skoj för sig. Du är hemma, utan pengar, ledsen och deprimerad.

    Begriper inte varför du är ihop med en man som passar dig så otroligt dåligt. Ni har inget alls gemensamt.
Svar på tråden Sambon reser bort - jag = djupt deprimerad!