• Lirre

    Funderar på en sladdis....Vill hör erfarenheter.:-D

    Har två barn, en 10åring och en 7 åring. Men är nu sugen på en sladdis.

    Ni med sladdisar, kan ni dela med er av era erfarenheter.

  • Svar på tråden Funderar på en sladdis....Vill hör erfarenheter.:-D
  • Anonym (Väntar +)

    När räknas dom som sladdis? Mina är 12, 11 och 6.

  • Anonym (:))

    Kan inte säga att jag har någon erfarenhet... Men det lär jag få :) Min son är 14 och hans dotter är 15... Vi väntar nu ett tillsammans... En liten sladdis :) Vad är det du igentligen är orolig för?

  • Anonym (sladdisen)

    Är en sladdis själv och tycker att under uppväxten är man mer ensambarn än har syskon, man blir lite bortglömd - har inte minne av att nån lekte särskilt mycket med mig utan jag lekte mycket själv. Mina äldre syskon var rätt taskiga mot mig och jag förväntades klara mig själv rätt tidigt. hoppas det blir annorlunda hos er och att ni anstränger er att visa sladdisen lika mycket kärlek som de äldsta barnen. Mina föräldrar misslyckades med den delen

  • Anonym (Väntar sladdis)

    Vi väntar sladdis just nu. Det blir tio år mellan första och andra barnet. Läste inlägget som (sladdisen) skrivit, och jag har varit orolig för precis tvärtom. Att äldsta syskonet ska känna sig i skymundan för att det blir så mycket med bebis. Jag ligger sömnlös och funderar på detta. Äldsta barnet har längtat så mycket efter syskon, men de sista två åren varit väldigt nöjd med att vara själv och har nu sagt ifrån väldigt bestämt att det absolut inte behövs några syskon NU. Och vad händer då? Jo då blir jag gravid. De kommer ju inte att ha någon kontakt alls. När äldsta är 20 år, är yngre bara 10. Jag känner nästan att jag har dåligt samvete för att jag är gravid.

  • Anonym (sladdisen)
    Anonym (Väntar sladdis) skrev 2015-10-09 08:46:00 följande:

    Vi väntar sladdis just nu. Det blir tio år mellan första och andra barnet. Läste inlägget som (sladdisen) skrivit, och jag har varit orolig för precis tvärtom. Att äldsta syskonet ska känna sig i skymundan för att det blir så mycket med bebis. Jag ligger sömnlös och funderar på detta. Äldsta barnet har längtat så mycket efter syskon, men de sista två åren varit väldigt nöjd med att vara själv och har nu sagt ifrån väldigt bestämt att det absolut inte behövs några syskon NU. Och vad händer då? Jo då blir jag gravid. De kommer ju inte att ha någon kontakt alls. När äldsta är 20 år, är yngre bara 10. Jag känner nästan att jag har dåligt samvete för att jag är gravid.


    Nejnej. Tänk inte så! Min syster är 10 år äldre. Vi umgicks väl sådär när jag var liten o hon flyttade ut när jag var typ 12 men idag när vi är 40 och 30 så är vi typ bästa vänner, hörs i princip varje dag
Svar på tråden Funderar på en sladdis....Vill hör erfarenheter.:-D