• Äldre 8 Oct 17:04
    4460 visningar
    19 svar
    19
    4460

    Bästa hudkrämen?

    Jag har en bra rengöring och en fuktighetskräm som funkar på vår och sommar. Fuktighetskrämen räcker dock inte till nu när det börjar bli kallt utan har blivit torr i huden. Tips på en bra, ganska billig, gärna dryg och framförallt återfuktande kräm. Behöver mycket fukt som håller länge utan att jag behöver smörja flera gånger om dagen. 

  • Svar på tråden Bästa hudkrämen?
  • Birgit­ta02
    Äldre 8 Oct 17:16
    #1

    Jag använder Canoderm. Funkar skitbra :) Sen vet jag inte hur mycket fukt och fett eller nåt är, men det kan du läsa dig till om du googlar tror jag :)

  • Äldre 8 Oct 17:28
    #2

    Måste lägga till att den inte får ge finnar eller täppa till, för min hud får lätt knottror och blemmor. Är den bra för det?

  • Äldre 8 Oct 19:49
    #3

    Jag hade slut på min ansiktskräm en gång och tog min dotters hudkräm i ansiktet, Miniderm och har fortsatt med det,superbra och återfuktande! Och den är billig också! Finns på Apoteket.

  • Äldre 8 Oct 19:54
    #4

    Tack för tipsen! vet du om miniderm funkar på hud som har lätt till finnar?

  • Äldre 8 Oct 20:02
    #5

    Weleda har en för torr och känslig hy som är super. Varvar den med deras olja. Finns på apoteket eller apotea.se!

  • Äldre 8 Oct 20:08
    #6

    Okej ska kolla på den =) blir ofta torr när jag lägger make up också på hakan, näsan och mellan ögonen.

  • Äldre 9 Oct 23:04
    #8

    Weleda är bra

    Annars tycker jag rapsodine är bra på vintern. Är en sån som nästan måste dränka mitt ansikte i ansiktskräm på vintern. Men använde rapsodine förra vintern (hade fått det i julklapp) och tyckte den fungerade jättebra! Finns på många life och sådana ställen. rapsodine.se/sv/product/296/dagkram-50-ml


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Äldre 9 Oct 23:19
    #9

    Tack för svar =) får spana in dem och se vilken det blir 

  • Anonym (Q)
    Äldre 14 Oct 06:53
    #10

    Ren aloe Vera gel är det bästa tycker jag. Har blandhud precis som du verkar ha och det funkar superbra.

  • Äldre 8 Nov 14:38
    #11

    Absolut bästa hudkrämen är Domina Elegans natural beauty revitalizinf face cream. Den innehåller många naturliga kallpressade oljor och inga syntetiska konserveringsmedel. Därför är den det ultimata valet för mig. :)

    se.dominaelegans.com/produkter/naturlig-hudvard-se/4d-vitaliserande-ansiktskram/

  • Äldre 8 Nov 15:09
    #12

    Absolut bästa hudkrämen är Säd . Även om det känns vidrigt så slår det all kosmetika med hästlängder..

  • Äldre 17 Nov 22:21
    #13

    Hej!
    Du kanske har fått massvis med bra förslag. Och jag håller med, Canoderm eller Miniderm är helt okej. Jag föredrar Canodermen eftersom den inte riktigt lägger sig lika mycket som en hinna på huden.
    Jag har provat mig fram med allt man kan köpa för pengar. Typ. Olja funkar till viss del, framförallt när huden är lite lätt fuktig men det är svårt att kunna röra sig runt i lägenheten av rädsla att olja ner något.
    För ansiktet kan jag rekommendera La Roche-Posay. Det finns massvis av olika produkter och det är ju svårt för mig att veta vilken du bör ha i ditt ansikte. Jag trivs med denna: www.apotea.se/hydreane-legere-riche-fuktkr%C3%A4m-40-ml
    Till din kropp rekommenderar jag STARKT denna: www.apotea.se/laino-intense-nourishing-body-care-200-ml
    Det är den i särklass bästa krämen jag någonsin använt. Massvis med olika oljor och framförallt glycerin. Verkar lugnande på huden och innehåller ingen parfym. (Den här använder jag till mitt ansikte nu när det börjar bli kallare ute)

    Hoppas du får ordning på din problemhy!

  • Äldre 27 Nov 07:39
    #14

    Jag tycker helt klart att Babor har de mest prisvärda krämerna. Själv använder jag deras argancreme som ger massor med fukt. Svårt att hitta crème som är billig och bra. Men man får passa på när de har kampanjer. Hittade här: https://sethandsally.com/varumarken/babor/

  • Äldre 8 Dec 14:58
    #15

    Skulle aldrig använda Canoderm eller Miniderm till ansiktet! De är inte gjorda för det.
    Jag använder Excuviance som säljs på salonger. Var på en ansiktsbehandling och hon såg då att jag var väldigt yttorr men det är bättre med ordentliga produkter. Billiga produkter torkar bara ut.

  • Anonym (Laura­)
    Äldre 4 Jan 15:50
    #16

    Har slängt alla mina ansiktskrämer och använder enbart placentakrämen från hudroller.se Supereffektiv.

  • Äldre 13 Jan 11:40
    #17

    Vill rekommendera en till kräm från Domina Elegans igen eftersom att jag provat en ny nu, eller det är mer en balsam. Den är med jojoba olja och den är jätte återfuktande och absorberas in i huden ganska snabbt. Jag har använt den nu i 2 veckor på kinderna för att jag blir verkligen super torr på vintern, den har fungerat hur bra som helst och är verkligen prisvärd. Men man kan använda den lite var man vill, på läpparna och så också. Det är den här jag pratar om : se.dominaelegans.com/produkter/naturlig-hudvard-se/golden_jojoba_balm/

  • Äldre 13 Jan 11:55
    #18

    Mitt bästa tips från en torrboll till en annan är att se upp för vatten i sina produkter. Tittar du på innehållsförteckningen är det som oftast vatten i och det brukar vara det som står som första ingrediens, därav även det där är mest av i. Vatten kan vara uttorkande för huden. Jag brukar använda mig av Eucerin Aquaphor Soothing Skin balm som fungerar att ha lite överallt på kroppen, samt canoderm och liknande :)

  • Anonym (Sam)
    Äldre 13 Jan 12:04
    #19
    Anonym (Laura) skrev 2016-01-04 15:50:45 följande:

    Har slängt alla mina ansiktskrämer och använder enbart placentakrämen från hudroller.se Supereffektiv.


    Innehåller krämen placenta? Alltså moderkaka?
Svar på tråden Bästa hudkrämen?