• redisa

    Ingen mens negativt test = Tidigt missfall?

    Hej! Jag har regelbunden mens på 27 dagars cykel. Hade bim igår men test igår och idag visar negativt (rfsu och cb) men ingen mens! Varför blir det så? Hänt att mensen varit försenad under tiden vi försökt. Har två gånger fått ett svagt plus för att några dagar senare börja blöda. När mensen inte kommer nu men test visar negativt känns det ju som det nästan ska bli en graviditet men att det skiter sig.... ???? Prickade in äl denna månad med äl test. Har känningar som hugg och molvärk samt tunga ömma bröst. Högg rejält nån vecka efter äl så jag vek mig dubbel av smärta! Kanske ägget fäste aldrig känt så!

    Är det vanligt att man plussar sent? Eller att man får många tidiga missfall utan att det hinner visa sig på grav.test?

    Min mens är annars regelbundet och jag äter vitamin Kvinna.

  • Svar på tråden Ingen mens negativt test = Tidigt missfall?
  • Kasperina

    Det är väldigt vanligt att cykeln förändras vid tidiga missfall (jag tänker på de svaga plus du nämner) så utan positivt gravtest går det inte att säga om du plussat eller ej. Däremot borde du kunna kontakta en privat gyn och höra om du kan få en utredning.
    Lycka till!

  • redisa

    Ja, det är ju lite mysko att det blir så, känns som man snubblat på målsnöret några gånger. De gånger jag varit gravid med svagt plus höll det sig bara några dagar eller några gånger sen mens utan plus. Denna månaden har jag inga pms-känningar heller (brukar bli riktigt labil och deppig några dagar före mensen!)

    Någon med liknande erfarenheter?

  • Moneal
    redisa skrev 2015-10-08 17:26:33 följande:

    Ja, det är ju lite mysko att det blir så, känns som man snubblat på målsnöret några gånger. De gånger jag varit gravid med svagt plus höll det sig bara några dagar eller några gånger sen mens utan plus. Denna månaden har jag inga pms-känningar heller (brukar bli riktigt labil och deppig några dagar före mensen!)

    Någon med liknande erfarenheter?


    kan vara förtidigt att testa, vänta några dagar, har inte mensen kommit så ta ett nytt test.

    Hur långt efter äl är du?
  • redisa

    Känner tyvärr på mig att mensen bara tänker va sen och komma sisådär en vecka sent utan nåt plus! ????

  • Moneal
    redisa skrev 2015-10-08 19:47:10 följande:

    Känner tyvärr på mig att mensen bara tänker va sen och komma sisådär en vecka sent utan nåt plus! ????


    Ge inte upp hoppet ännu :)

    ta det lugnt någon dag och försök tänk på annat så kommer mensen säkert om du nu inte är gravid :)

    Lycka till :)
  • redisa

    Ja jag ska vänta iallafall tills i övermorgon innan jag testar igen. Kommer mensen borde den inte dra över mer än 5 dagar om det följer samma mönster som tidigare. Känns inte som mensvärk i magen utan mer ilande, ganska mycket i mitten.

    Har andra symtom som trött och yrsel. Ja...är bara att vänta och se. Undrar lite över det där onda hugget bara, har aldrig känt så under mina 34 år, har två barn sen innan.

  • Moneal
    redisa skrev 2015-10-08 20:35:54 följande:

    Ja jag ska vänta iallafall tills i övermorgon innan jag testar igen. Kommer mensen borde den inte dra över mer än 5 dagar om det följer samma mönster som tidigare. Känns inte som mensvärk i magen utan mer ilande, ganska mycket i mitten.

    Har andra symtom som trött och yrsel. Ja...är bara att vänta och se. Undrar lite över det där onda hugget bara, har aldrig känt så under mina 34 år, har två barn sen innan.


    jag fick ett liknande hugg i magen ca 5 dagar innan jag fick + på bim+12 äl+23 :)

    Kan absolut vara något men att hcg inte kommit upp i rätt nivå ännu :)
  • redisa
    Moneal skrev 2015-10-08 21:45:01 följande:

    jag fick ett liknande hugg i magen ca 5 dagar innan jag fick + på bim+12 äl+23 :)

    Kan absolut vara något men att hcg inte kommit upp i rätt nivå ännu :)


    Åh lite hopp får jag nu, så olika det kan va, man läser om så många som testar en hel vecka innan bim och får plus!

    Gick det bra för dig då?
  • Moneal
    redisa skrev 2015-10-08 22:07:03 följande:

    Åh lite hopp får jag nu, så olika det kan va, man läser om så många som testar en hel vecka innan bim och får plus!

    Gick det bra för dig då?


    jag är gravid i vecka 8 :)

    så än då länge går det bra :)
  • Moneal

    Jag hade jätte mycket Metallsmak i munnen, ömma bröst, trött och virrig samt Ligamentsmärtan.

  • redisa

    Ja jag hade mina symtom innan och i samband med att mensen inte kom. När mensen inte kommit på bim+4 fick jag ett jättesvagt plus eller spökstreck. Fick sen en liten blödning efter sex. Under natten låg jag vaken timtal med molvärk och kramper o mer blödningar. Jag har sällan mensvärk. Detta höll i två dagar till, smärtor i nedre delen av magen så misstänker tidigt missfall. är fortfarande öm i magen. Blödningarna har varit ojämna, massor igårkväll men inget idag. Så min oro va dessvärre befogad.

  • Moneal
    redisa skrev 2015-10-12 15:50:31 följande:

    Ja jag hade mina symtom innan och i samband med att mensen inte kom. När mensen inte kommit på bim+4 fick jag ett jättesvagt plus eller spökstreck. Fick sen en liten blödning efter sex. Under natten låg jag vaken timtal med molvärk och kramper o mer blödningar. Jag har sällan mensvärk. Detta höll i två dagar till, smärtor i nedre delen av magen så misstänker tidigt missfall. är fortfarande öm i magen. Blödningarna har varit ojämna, massor igårkväll men inget idag. Så min oro va dessvärre befogad.


    Beklagar!

    så tråkigt :(
Svar på tråden Ingen mens negativt test = Tidigt missfall?