• Anonym (benso)

    Ni som har barn och tar ångestdämpande (benso)

    Ni som tar benso. Använder ni dessa när ni är i närheten av era barn och i så fall tar ni även andra droger i närvaro av era barn? 

  • Svar på tråden Ni som har barn och tar ångestdämpande (benso)
  • Drottningen70

    En ansvarsfull behovsmedicinering av bensodiazepiner, är väl knappast att betrakta som att "ta droger"..?


    A
  • Anonym (benso)
    Drottningen70 skrev 2015-10-08 20:40:15 följande:

    En ansvarsfull behovsmedicinering av bensodiazepiner, är väl knappast att betrakta som att "ta droger"..?


    Ifall en drog är narkotikaklassad blir den väl inte mindre narkotika bara för att en läkare skriver ut det?
  • Anonym (eh)
    Drottningen70 skrev 2015-10-08 20:40:15 följande:

    En ansvarsfull behovsmedicinering av bensodiazepiner, är väl knappast att betrakta som att "ta droger"..?


    Det är ju en drog, oavsett om man självmedicinerar eller letar upp den på egen hand. 
  • Anonym (eh)
    Anonym (eh) skrev 2015-10-08 20:45:34 följande:
    Det är ju en drog, oavsett om man självmedicinerar eller letar upp den på egen hand. 
    Visserligen en "familj" av droger men iaf 
  • Drottningen70
    Anonym (benso) skrev 2015-10-08 20:43:44 följande:

    Ifall en drog är narkotikaklassad blir den väl inte mindre narkotika bara för att en läkare skriver ut det?


    Finns många narkotikaklassade mediciner som skrivs ut och tas under ordnade former utan att det handlar om att "ta droger" då uttrycket "ta droger" är ett vedertaget uttryck för ett missbruk av diverse substanser. Om någon tar en stesolid två ggr i månaden när de får ångestpåslag eller om någon käkar citodon för att de fått ryggskott är inte att likställa med att "ta droger" även om medicinen är nakotikaklassad.
  • Drottningen70

    [quote=75852494][quote-nick]Anonym (eh) skrev 2015-10-08 20:45:34 följande:[/quote-nick]Det är ju en drog, oavsett om man självmedicinerar eller letar upp den på egen hand. [/

    Jag vänder mig emot syftningen "tar ni andra droger"

    Det ger missvisande associationer.

  • Anonym (benso)
    Drottningen70 skrev 2015-10-08 20:50:23 följande:
    Finns många narkotikaklassade mediciner som skrivs ut och tas under ordnade former utan att det handlar om att "ta droger" då uttrycket "ta droger" är ett vedertaget uttryck för ett missbruk av diverse substanser. Om någon tar en stesolid två ggr i månaden när de får ångestpåslag eller om någon käkar citodon för att de fått ryggskott är inte att likställa med att "ta droger" även om medicinen är nakotikaklassad.
    Det är alltså narkotika ifall du tar de två-tre gånger i veckan? Ändras substansen så att den är mer narkotika vid flitigare användande?
  • Anonym (benso)
    Drottningen70 skrev 2015-10-08 20:52:14 följande:

    [quote=75852494][quote-nick]Anonym (eh) skrev 2015-10-08 20:45:34 följande:[/quote-nick]Det är ju en drog, oavsett om man självmedicinerar eller letar upp den på egen hand. [/

    Jag vänder mig emot syftningen "tar ni andra droger"

    Det ger missvisande associationer.


    På vilket sätt är det missvisande associationer?
  • Anonym (eh)
    Drottningen70 skrev 2015-10-08 20:52:14 följande:

    [quote=75852494][quote-nick]Anonym (eh) skrev 2015-10-08 20:45:34 följande:[/quote-nick]Det är ju en drog, oavsett om man självmedicinerar eller letar upp den på egen hand. [/

    Jag vänder mig emot syftningen "tar ni andra droger"

    Det ger missvisande associationer.


    Vad kallar du kronans droghandel? Knarklangare?
  • Anonym (Öhhh)

    Om du har en rejäl hosta och tar hostmedicin som du har fått utskrivet av läkaren, räknar du det som att du knarkar då?!?!

Svar på tråden Ni som har barn och tar ångestdämpande (benso)