• Anonym (ledse­n mamma)
    Äldre 8 Oct 22:40
    1595 visningar
    14 svar
    14
    1595

    Mattelektion på en toalett?

    Jag har en son på sju som sen skolstart haft svårt att koncentrera sig och sitta still på lektionerna. Vi har haft ett möte han är duktigt och kan så mycket men behöver hjälp att komma till ro så han har nu fått hjälp i form av en personal som stöttar honom extra. Dock idag när han kom hem från skolan berättade han att han och extra personalen hade suttit och jobbat matte inne på handikappstoan att det skulle bli deras grupprum eftersom det fanns dåligt med plats? Jag vart helt paff trodde han skämta först. Det kan väl ändå inte vara okej att ett barn ska behöva sitta på en toa bara för att han behöver extra stöd? För mig låter det helt sjukt. Jag blir både arg och ledsen. Han har tufft ändå.

  • Svar på tråden Mattelektion på en toalett?
  • Anonym (ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 22:57
    #1

    Hur ser ni andra föräldrar på det här?

  • Äldre 8 Oct 22:59
    #2

    Nä, det låter ju inte så fräscht. Det borde ju finnas något annat rum/utrymme. Låter märkligt.

  • Anonym (ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 23:10
    #3

    Jag tycker det känns hemskt, dom hade liksom burit in ett bord och en stol åt honom.

  • Äldre 8 Oct 23:15
    #4

    Du får ta upp det med rektorn. Det låter ju rätt så otroligt att det finns en skola som inte har något rum att undvara under de tillfällen mattelektionerna pågår.

  • Anonym (ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 23:22
    #5

    Jatänkte jag skulle prata med Rektorn imorn. Som jag skrev för att han ska kunna jobba bättre behöver han lugn och ro så deras tanke är att han ska ha toan som ett "grupprum" detta gäller alltså alla ämnen. Idag hade dom dock haft matte.

  • Anonym (ooo)
    Äldre 8 Oct 23:37
    #6

    De där e absolut inte oki. Det är en stor kränkning mot ditt barn å risken för att han kan bli mobbad är stor av de där. Du kan anmäla skolan för detta

  • Äldre 8 Oct 23:41
    #7

    Låter som att det är mer du som skämtar med oss och inte pojken med dig..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 23:46
    #8

    Frontline Jag önskar verkligen att jag skämtar men det är sant. Jag vart sjuk chockad själv. Det var min sons mormor som hämtade på frita idag. Jag har jobbar kväll annars hade jag tagit tag i det direkt. Som sagt känns hemskt. Min sambo vart lika upprörd han. Känns verkligen som en kränkning. Tror inte personalen själva skulle vilja sitta och jobba inne på em toalett.

  • Anonym (a)
    Äldre 8 Oct 23:49
    #9
    Anonym (ledsen mamma) skrev 2015-10-08 23:46:34 följande:
    Frontline Jag önskar verkligen att jag skämtar men det är sant. Jag vart sjuk chockad själv. Det var min sons mormor som hämtade på frita idag. Jag har jobbar kväll annars hade jag tagit tag i det direkt. Som sagt känns hemskt. Min sambo vart lika upprörd han. Känns verkligen som en kränkning. Tror inte personalen själva skulle vilja sitta och jobba inne på em toalett.
    Det är ju precis vad personalen gör. Den extra personal som skall hjälpa din son har alltså fått en toalett till arbetsrum.
    Ofattbart att de inte har någon annanstans att vara. Ett litet hörn av personalrummet kanske?
  • Anonym (S)
    Äldre 8 Oct 23:52
    #10

    Jag får lite flashbacks från när jag gick i mellanstadiet. Vi var ett litet gäng som fick gå i korridoren och räkna (utan lärare). Det fanns bara en lång väggfast bänk och inga bord så det blev rätt krångligt att sitta med boken och rätt oergonomiskt... så jag tror absolut det här kan stämma...ibland får lärare helt enkelt konstiga idéer =S

  • Äldre 8 Oct 23:58
    #11
    Anonym (ledsen mamma) skrev 2015-10-08 23:46:34 följande:
    Frontline Jag önskar verkligen att jag skämtar men det är sant. Jag vart sjuk chockad själv. Det var min sons mormor som hämtade på frita idag. Jag har jobbar kväll annars hade jag tagit tag i det direkt. Som sagt känns hemskt. Min sambo vart lika upprörd han. Känns verkligen som en kränkning. Tror inte personalen själva skulle vilja sitta och jobba inne på em toalett.
    Ja menar du allvar så och det hade varit jag så hade det tagit hus i helvete.


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 00:04
    #12

    Som sagt jag menar allvar. Skulle aldrig sitta och skriva nått som inte var sant. Anledningen varför jag ville ta upp det här är för att höra fler åsikter för tydligen kan ju inte fröknarna tycka det är nått konstigt att ett barn får ett bord och en stol på toaletten. Något som för mig är helt sinnessjukt verkligen. Som jag skrev är verkligen arg och ledsen.

  • Anonym (lärar­e)
    Äldre 9 Oct 00:15
    #13

    Det låter inte helt optimalt men jag räknar med att detta är en akutåtgärd medan de tänker ut en bättre? Det kan du fråga rektorn om. Kan vara så att personalen bara helt sonika ställde in bord där för att de inte kom på något annat utrymme som var ledigt. Just den skolan kanske har dåligt med lokaler? 
    Jag tycker inte man ska klandra personalen, de har nog gjord vad de kunde för att lösa situationen. Däremot kan du ställa krav på rektorn att ordna ett ordentligt utrymme att jobba i. 

  • neverp­reggo
    Äldre 9 Oct 01:24
    #14

    Det är väl rätt sannolikt att det var en nödlösning, att de gjorde sitt bästa och inte för att de tyckte det var optimalt utan för att de ändå ville att din son skulle få lugn&ro. Alla skolor har inte så mycket överflödiga lokaler där folk inte kommer och går som i personalrum etc vilket är ett störande moment.


    Prata givetvis med rektorn om hur de tänkt lösa det dock men ta det i en lugn ton :)

Svar på tråden Mattelektion på en toalett?