• Piilokamera

    Hur bra stämmer ultraljud?

    Hej!

    Har ett problem som har stört mej jätte länge nu, jag är gravid och nu undrar jag hur bra ett ultraljud stämmer med tanke på befruktningsdatum.

    Enligt ultraljudet i vecka 6+5 skulle befruktningsdatumet varit 19.4 men enligt senare ultraljud i vecka 21 skulle det ha skett först 24.4, nu undrar jag om det finns någon risk att det skulle ha skett först 1.5?

    Råkade tyvärr ha sex med en annan kille då vilket jag ångrar djupt och önskar att aldrig skulle ha hänt.. egentligen så hade jag varit så full den kvällen att jag vaknade upp på morgonen utan underkläder och visste inget om vad som hade hänt men det var jätte ömt där nere så något måste de ju ha hänt...

    Min mens är jätte oregelbunden så med den är det svårt att säga.. tog ett clearblue test 1-2 veckor efter sexet med andra killen och det visade 3+ veckor. Om det stämmer så borde det ju inte vara någon risk?

    Kommer inte riktigt ihåg när jag och min kille hade sex då men vi brukar ha ganska regelbundet.

    Nu undrar jag om det finns någon risk att min pojkvän inte är pappan? Vill gärna höra vad ni tänker.. har så svårt att tänka på nåt annat är jätte rädd..

    Och snälla kom inte och säg hur dålig person ja är.. vet nog själv om att det som hände var fel och mår redan tillräckligt dåligt för det. Om någon undrar så vet nog min pjHej!

    Har ett litet problem som har stört mej jätte länge nu, jag är gravid och nu undrar jag hur bra ett ultraljud stämmer med tanke på befruktningsdatum.

    Enligt ultraljudet i vecka 6+5 skulle befruktningsdatumet varit 19.4 men enligt senare ultraljud i vecka 21 skulle det ha skett först 24.4, nu undrar jag om det finns någon risk att det skulle ha skett först 1.5?

    Råkade tyvärr ha sex med en annan kille då vilket jag ångrar djupt och önskar att aldrig skulle ha hänt.. egentligen så hade jag varit så full den kvällen att jag vaknade upp på morgonen utan underkläder och visste inget om vad som hade hänt men det var jätte ömt där nere så något måste de ju ha hänt...

    Min mens är jätte oregelbunden så med den är det svårt att säga.. tog ett clearblue test 1-2 veckor efter sexet med andra killen och det visade 3+ veckor. Om det stämmer så borde det ju inte vara någon risk?

    Kommer inte riktigt ihåg när jag och min kille hade sex då men vi brukar ha ganska regelbundet.

    Nu undrar jag om det finns någon risk att min pojkvän inte är pappan? Vill gärna höra vad ni tänker.. har så svårt att tänka på nåt annat är jätte rädd..

    Och snälla kom inte och säg hur dålig person jag är, jag vet att det var fel som hände och mår redan tillräckligt dåligt av de.. om någon undrar så vet nog min pojkvän om det här, han fick veta det direkt nästa dag som det hade hänt.

    Tack för alla svar! Det blev jätte långt.. hoppas nån orkar läsa!

  • Svar på tråden Hur bra stämmer ultraljud?
  • Moneal

    att du fick vecka 3+ är ju att befruktningen skedde för över 3 veckor sedan.

    hade du sex med den andra för 1-2 veckor sedan bodw den bara visat 1-2, känns mer troligt att du redan var gravid då.

    datum vid ul kan hoppa lite fram och tillbaka men tror inte det hoppar längre fram i tiden nu.

    himla tråkig sits gör dig och hoppas allt går bra.

  • Mijjan

    Dom hade nog inte kunnat se något på ultraljudet i vecka sex om befruktningen skett 2 -3 veckor senare tror jag (fostret vore i så fall bara någon vecka). Tror du kan vara lugn över vem som är pappan men kanske du skulle må bättre av att berätta för din pojkvän?

  • Seven Costanza
    Mijjan skrev 2015-10-09 07:25:39 följande:

    Dom hade nog inte kunnat se något på ultraljudet i vecka sex om befruktningen skett 2 -3 veckor senare tror jag (fostret vore i så fall bara någon vecka). Tror du kan vara lugn över vem som är pappan men kanske du skulle må bättre av att berätta för din pojkvän?


    Det står ju att pojkvännen fick veta dagen efter.
  • Grus grus

    Tror inte att du behöver vara orolig alls, faktiskt. Det är väldigt långt mellan den 24/4 och den 1/5. Det hade de sett på rul i så fall.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Mijjan
    Seven Costanza skrev 2015-10-09 07:35:56 följande:

    Det står ju att pojkvännen fick veta dagen efter.


    Sorry missade den detaljen
  • Piilokamera

    Tack för svaren ni är så snälla!

    Skulle bara vilja njuta av den här graviditeten nu när de äntligen lyckades! Har haft två missfall innan..

    Ska försöka att inte tänka på de men man blir ju så orolig fast det är ganska osannolikt..

  • summa21

    Tror du kan bara lugn. De tidigare ultraljudet är mer exakta. Där tar man inte fel på två veckor.

Svar på tråden Hur bra stämmer ultraljud?