• Piilokamera

    Hur bra stämmer ultraljud?

    Hej! (första tråden gick inte riktigt som planerat så gjorde en ny)

    Har ett litet problem som har stört mej jätte länge nu, jag är gravid och nu undrar jag hur bra ett ultraljud stämmer med tanke på befruktningsdatum.

    Enligt ultraljudet i vecka 6+5 skulle befruktningsdatumet varit 19.4 men enligt senare ultraljud i vecka 21 skulle det ha skett först 24.4, nu undrar jag om det finns någon risk att det skulle ha skett först 1.5?

    Råkade tyvärr ha sex med en annan kille då vilket jag ångrar djupt och önskar att aldrig skulle ha hänt.. egentligen så hade jag varit så full den kvällen att jag vaknade upp på morgonen utan underkläder och visste inget om vad som hade hänt men det var jätte ömt där nere så något måste de ju ha hänt...

    Min mens är jätte oregelbunden så med den är det svårt att säga.. tog ett clearblue test 1-2 veckor efter sexet med andra killen och det visade 3+ veckor. Om det stämmer så borde det ju inte vara någon risk?

    Kommer inte riktigt ihåg när jag och min kille hade sex då men vi brukar ha ganska regelbundet.

    Nu undrar jag om det finns någon risk att min pojkvän inte är pappan? Vill gärna höra vad ni tänker.. har så svårt att tänka på nåt annat är jätte rädd..

    Snälla kom inte och säg hur dålig person ja är, vet att det som hände var fel och jag mår redan tillräckligt dåligt av det.. om någon undrar så vet nog min pojkvän om vad som hänt jag berättade direkr nästa dag.

    Tack för alla svar! Oj de blev långt..hoppas nån orkar läsa!

  • Svar på tråden Hur bra stämmer ultraljud?
  • LillaJag06

    Nu är jag inte helt säker på om detta är rätt men tror faktiskt att ditt enda sätt att veta säkert är att ta ett faderskapstest när bebisen är född.
    Ett ultraljud är inte 100% så det kanske kan vara den mannen du var otrogen med.

  • LillaJag06

    Läste nu igen och det R nog för många dagar som skiljer åt. Men tror trots det att ert enda sött att verkligen vara helt säkra är att ta ett faderskapstest. Hade jag gjort om jag varit i din mans skor.

  • MeEmmA

    Om du inte har haft någon mens däremellan så finns det ju en chans till att det är den andra killen, mer troligt dock att det är din pojkvän. När du ska till socialtjänsten för faderskapsutredning, säg som det är till dom. Antar att dom kommer att vilja göra ett faderskapstest för att vara på den säkra sidan.

Svar på tråden Hur bra stämmer ultraljud?