• Anonym (Nyfiken)

    Röda korset som arbetsgivare?

    Hej,

    Jag funderar på att söka jobb hos Röda Korset. Dels för att tjänsten i fråga verkar intressant och dels för att känna att jag jobbar för något större som faktiskt gör skillnad.

    Är det någon här som har erfarenhet av Röda Korset som arbetsgivare? Hur ligger dom lönemässigt? Semester, övriga villkor osv.


    Kanske har fördomar men jag inbillar mig att framförallt lönen ligger under den marknadsmässiga eftersom organisationens ekonomi består av insamlingar och olika bidrag och fokus är ju kärnverksamheten.

  • Svar på tråden Röda korset som arbetsgivare?
  • Anonym (Jaha)

    Tycker du ska söka! Du lär ju få en fet plånbok iaf, då pengar som folk skänker går ner i personalens fickor!

    Kommer ALDRIG i livet ge en spänn till dessa skojare!

  • Anonym (Nyfiken)

    Jag har snarare omvänt intryck. Att ambitionen är att majoriteten av intäkterna skall gå till kärnverksamheten, därav tror jag att lönenivåerna är lägre än de marknadsmässiga. 

    Jag har inget emot att arbeta mot lägre lön om det är för en bra sak, det jag förlorar i inkomst vinner jag i fridfull själ och gott samvete. Däremot finns det ju en gräns för vad ekonomin faktiskt klarar av och inte.

  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2015-10-09 12:19:38 följande:

    Jag har snarare omvänt intryck. Att ambitionen är att majoriteten av intäkterna skall gå till kärnverksamheten, därav tror jag att lönenivåerna är lägre än de marknadsmässiga. 

    Jag har inget emot att arbeta mot lägre lön om det är för en bra sak, det jag förlorar i inkomst vinner jag i fridfull själ och gott samvete. Däremot finns det ju en gräns för vad ekonomin faktiskt klarar av och inte.


    Fast mitt inlägg var inte en åsikt utan fakta! Googla får du se! Höjdarna hade snott pengar, byggt hus, köpt bilar, åkt på resor osv! Dom skall vara klanderfria annars är dom inget att ha! Som sagt, dom får aldrig en spänn av mig igen!
Svar på tråden Röda korset som arbetsgivare?