• Äldre 9 Oct 15:21
    2193 visningar
    30 svar
    30
    2193

    Kan jag vara gravid?

    Hej, undrar hur man skiljer fosterrörelser från tarmarna när dom jobbar?

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Äldre 9 Oct 15:26
    #1

    Om du verkligen känner fosterrörelser är du minst i v.17-20. Har du varit utan mens så länge alltså? Du kan ju vara tidigt gravid också, men då är det 100% tarmarna du känner i så fall.

  • Anonym (O)
    Äldre 9 Oct 15:27
    #2

    Fosterrörelser känner man oftast inte förns v 18-22 däremellan. Så innan dess hade du nog upptäckt att du var gravid. Det är alltså inte direkt det första tecknet man får.

  • Äldre 9 Oct 15:33
    #3
    Någon som vill knulla skrev 2015-10-09 15:21:07 följande:

    Hej, undrar hur man skiljer fosterrörelser från tarmarna när dom jobbar?


    som de svar du fått ovan - är det fosterrörelser är du ju långt gången i din graviditet och borde ju haft några andra symtom tidigare......
  • Anonym (ellin­or)
    Äldre 9 Oct 15:54
    #4

    Jag hade oskyddat sex i maj-juni och hade missat 3 dagar att ta cerazet och jag har slutat med cerazet i augusti och ännu inte fått någon mens

  • Äldre 9 Oct 15:57
    #5

    Vad visar gravtest då?

  • Anonym (ellin­or)
    Äldre 9 Oct 16:09
    #6

    Tror inte att jag tog något grav test för än i augusti så vet inte om det hade syns då

  • Äldre 9 Oct 16:12
    #7

    Men om du hade oskyddat i maj-juni så hade det synats på grav test efter ca 14 dagar. Max efter 21 dagar! Så i augusti hade det absolut visat positivt!! Men ta ett nu då så är du säker. Det är nog bara strul eftersom du slutat med p-piller.

  • Anonym (ellin­or)
    Äldre 9 Oct 16:22
    #8

    Det var i september som jag tog grav test och jag har gått upp 15,5 kilo sedan maj-juni och igår så upptäckte jag att jag har mjölk i brösten och ömar vid beröring

  • Anonym (Lilla jag)
    Äldre 9 Oct 16:55
    #9

    Ta ett test så ser du!

  • Anonym (ellin­or)
    Äldre 9 Oct 17:09
    #10

    Kommer inte att synas på grav testet efter som det är mer än 21 dagar och jag hade oskyddat sex i maj-juni

Svar på tråden Kan jag vara gravid?