• Anonym (b)

    Hur reagerade er bebis på 3-mån vaccinet?

    Som rubriken lyder undrar jag hur erat barn reagerade på 3-mån vaccineringen?

    Vår dotter har varit orolig sen hon fick det för två dagar sedan. Samma dag så sov hon lite mer än vanligt och sen fick hon feber på kvällen (och dagen efter). Hon har även gråtit och gnällt mycket mer än hon brukar, sover sämre också. Är det här något som kommer gå över? Beror det på vaccinet eller kan det vara hela upplevelsen? Kan dom få ont i magen av vaccinet?

  • Svar på tråden Hur reagerade er bebis på 3-mån vaccinet?
  • Anonym (CC)

    Första barnet fick feber på kvällen. Ingen reaktion på andra barnet.

  • Anonym (.)

    Nu har jag inget eget barn, men har hört om flera som blivit känsliga för ägg, mjölk, gluten, socker eller liknande efter 3 månaders vaccinet. Vaccinskada, kallade någon det visst för. Kanske kan va nån sån reaktion?

  • BigMami

    Tänk på att hon kan vara öm på benen där sticken togs och det kanske är därför hon gnäller. Testa att ge lite alvedon eller något.

    Annars är det ju vanligt att de kan få feber efteråt och kanske få utslag.

  • Anonym (b)

    Hon är fortfarande inte sig själv riktigt men jag funderar på om det sammanfallit med s.k utvecklingssprång, det stämmer ialf in rätt bra. 

    Febern försvann helt efter 2 dagar, hon har inga märken efter sprutan, men hon kan ju ha ont ändå. Hon är väldigt orolig i sömnen när hon inte sover djupt. Hon kan ligga och vända och vrida på huvudet snabbt fram och tillbaka. LIgger och göär brummande ljud i sömnen och bökar med benen. Kan det vara magen? Vi slutade med sempers magdroppar för några veckor sedan.


    Anonym (.) skrev 2015-10-09 22:20:03 följande:

    Nu har jag inget eget barn, men har hört om flera som blivit känsliga för ägg, mjölk, gluten, socker eller liknande efter 3 månaders vaccinet. Vaccinskada, kallade någon det visst för. Kanske kan va nån sån reaktion?


    Läste lite om det precis nyss. Jag äter inte ägg och knappt mjölk men en heeel del socker.. Om det itne blir bättre  helgen vänder jag mig till bvc på måndag.

    BigMami skrev 2015-10-09 22:23:10 följande:

    Tänk på att hon kan vara öm på benen där sticken togs och det kanske är därför hon gnäller. Testa att ge lite alvedon eller något.

    Annars är det ju vanligt att de kan få feber efteråt och kanske få utslag.


    Gav alvedon andra dagen inför natten när hon hade feber. Men kanske dumt att ge nu i onödan?



Svar på tråden Hur reagerade er bebis på 3-mån vaccinet?