• Anonym (frustrerad)

    hon vill men tar aldrig initiativet

    Min tjej är nästan alltid kåt och jag med för den delen. Problemet är att hon aldrig tar initiativet till sex. Har upptäckt så många gånger att hon är sugen men hon gör absolut ingenting åt det. Då brukar jag bli lite tvär så jag börjar inte heller vissa gånger och då märker man att hon blir sur. Precis som att det är jag som måste inleda sexet varje gång. Jag får en känsla av att jag ska framstå som det kåta och ska få henne att släppa till. Samma sak när vi har sex, Jag gör massvis med saker på/med min tjej som jag veta att hon tycker om för jag vill så klart att hon ska få en skön stund men delger hon aldrig för mig. Jag har pratat med henne om det men hon tror att hon tar initiativet bara för att hon kanske säger att hon är kåt. Vad gör man?

  • Svar på tråden hon vill men tar aldrig initiativet
  • Anonym (Sara)

    Du fortsätter att ta initiativ. Annars blir det ju inget sex. Sen får du fortsätta att prata m henne om att du vill att hon tar initiativ också eftersom du känner dig ouppskattad annars. Förklara gärna och ge exempel på vad du anser är initiativ eftersom det uppenbarligen inte är tillräckligt att hon informerar dig om att hon är kåt. Jag tycker det är extremt svårt att ta initiativ, för mig är det som en spärr att göra det. Däremot vill jag nästan jämt och säger aldrig nej. Fundera på hur viktigt det är för dig att hon tar initiativ. Om hon är obekväm och inte vill, kan hon göra ngt annat som kompenserar att hon inte tr initiativ? Så har vi löst det hos oss.

  • Anonym (.)

    Berätta hur du vill att hon tar initiativ och se till att ge respons när hon gör det.

  • Anonym (frustrerad)

    Tack för era svar. Jag har sagt att det räcker med att hon t.ex bara lägger handen på min lille vän för att få igång det. Det är ett rätt lamt initiativ enligt mig men det kan ju duga till en början. Helst vill jag att hon knäpper upp mina byxor och suger den hård så jag blir lika kåt som hon är. Jag har talat om det här med uppskattning och att jag inte känner mig speciellt älskad och då kan hon ta initiativ direkt efter men sen händer det inte fler gånger. Att jag ska ta initiativet annars blir det inget sex, det fungerar inte för mig. Jag vill känna mig önskad och attraktiv jag också.

  • Anonym (Yhv)

    Hon kanske bara är ung o oerfaren, o blyg? Eller UG? Eller så är hon bara passiv o mesig......

  • Anonym (Fia)

    Att ha sex är lite som att dansa. Det finns en regel som säger att mannen är den som för. Om mannen plötsligt inte skulle göra det skulle en del kvinnor spontant ta över kommandot utan att det ens märktes, och dansen skulle fungera precis lika bra i alla fall. I andra fall skulle dansen upphöra, mannen och kvinnan skulle bli ståendes på golvet stirrandes på varandra, kvinnan skulle undra varför mannen inte gör sitt jobb och tycka att han är en extremt dålig dansare medan mannen skulle undra varför kvinnan inte vill dansa med honom.

    Du är en man som vill föra ibland och luta dig tillbaka och bara följa med i dansen och njuta ibland, och du behöver en kvinna som automatiskt tar över när du lutar dig tillbaka. Din tjej är en sån som inte vill "vara mannen" utan älskar att bli ledd, och blir hon inte det så stannar hon. Älskar ni varandra så kan ni säkert bortse från det här och kompromissa lite och få sexlivet att funka ok i alla fall, men i grund och botten har ni olika läggning och ni kommer aldrig att dansa som två människor som verkligen passar ihop.

    Eller så är hon bara blyg.

Svar på tråden hon vill men tar aldrig initiativet