• Anonym (Uskan)

    Grannen filmade oss och hotar oss

    Jag och min man har haft det dåligt i en lång period, vi har pratat om skilsmässa och så. Men på senare tid så har jag börjat tycka om honom igen, han har sina brister men han är väldigt snäll och jag älskar honom.

    Detta ledde till att nu i slutet av sommaren en augustikväll när vi var på väg hem efter en joggingtur så fick jag en väldigt dum idé. Jag brukar inte göra såhär och han sa att någon kan se men jag insisterade.

    Vi hade sex i en lekpark utanför vårt bostadsområde. Det var ingen där, varken barn eller vuxna och vi använde oss av en sån där stor gunga där barnen sitter i en stor korg och gungar. Jag tyckte att det var lite lagom kinky och han uppskattade det med även om han var rätt nervös först.

    Ingen såg oss trodde vi, men tydligen har en granne sett oss, och FILMAT oss. Hon kontaktar mig via e-mail och har skickat delar av filmen till mig. Jag vet inte vad hon har för kamera, för trots att det var mörkt så syns och hörs det att det är vi tydligt. Hon hävdar att hon har hela tjugo minuters film på oss.

    Hon skriver att det är omoraliskt och att vi är pedofiler som gjorde det på en lekplats. Kallar oss perversa och skall skicka filmen till hela bostadsområdet, våra arbetsgivare och våra familjer om vi inte flyttar snarast.

    Det är ett fint lugnt område och hon vill inte ha "några perversa jävlar" som grannar. Hon verkar tycka att det är fruktansvärt att vi ägnat oss åt oralsex dessutom. Anmäler vi henne så anmäler hon oss säger hon, det är inte olagligt att filma men det är olagligt att ha sex på en allmän lekplats där barn leker.

    Hon är dessutom känd som rätt knäpp och väldigt arg hon skäller om allt på alla grannar och verkar helt skogstokig. Hur hanterar man det här? Att hon gör allvar av sina hot tvivlar jag inte på och hon verkar veta allt om oss, släkt, namn på barn, arbetsplats mm. som hon kan skicka filmen till om vi inte flyttar.

    Hjälp   

  • Svar på tråden Grannen filmade oss och hotar oss
  • Anonym (Xxx)

    Du kan ju svara henne att det hon håller på med just nu är utpressning och att det är olagligt....

  • Anonym (asdf)
    Nyfikna72 skrev 2015-10-09 17:53:09 följande:

    Låt henne göra vad hon vill........ni har ju bara sex och vad ska det leda till?


    Böter
  • Anonym (Ledsen)

    Nä, usch va fult gjort av grannen . Jag tror nog jag hade gått till polisen om det var mig det gällde. För det är olagligt att hota folk. En sak bara, ha inte sex i lekparken nån fler gång. Vi vill inte se...

  • Gizmo

    Polisanmäl henne genast!

    Varför vill hon att ni ska flytta från området?
    Är det bara på grund av att ni hade sex i lekparken eller finns det annat bakom?

    Hursomhelst så verkar hon vara helt puckad...

  • Anonym (Uskan)

    Grannen har fått e-posten via föreningen vi flyttade in i. Varför hon vill få oss att flytta tror jag är att hon gillar att reta sig på saker och jävlas. Hon jävlas med alla och tar varenda grej som hon anser vara fel och gör en stor sak av. Spionerar vid sopstationen så ingen slänger fel, har stenkoll på bilarna vid gästparkeringen så att ingen står för länge tvingar folk att måla om sina staket till trädgården i "rätt" färg, bestämmer vilka blommor folk får och inte får ha, ringer störningsjouren om det inte är tyst en minut efter klockan 21 och kontrollerar tvättstugans torktumlare om folk tagit bort luddet eller inte. Såna saker.

  • Anonym (ia)

    Ta det väldigt försiktigt här, det är inte alls säkert att hon skulle dömas för utpressning beroende på vad hon har skrivit nu.
    Tänk på att om ni anmäler så kommer ni dra otroligt mycket fokus till det här. Ett brott av det här är såpass exotiskt att det hade fått uppmärksamhet på t ex flashback och då får ni räkna med att alla papper och förhör kommer att kunna läsas av hela världen. Risken att filmen läcker är också stor. Räcker att det inte går så bra för grannen så kanske hon läcker den senare.

  • Anonym (strunta i det)

    kan ni inte ignorera tanten då?.
    alltså svara inte på mailet, prata inte med henne. bete er som om hon inte finns..
    Skickar hon det till er familj/jobb så är det ju hon som får skämmas inte ni!
    hade jag fått ett mail från en okänd människar med en film klipp hade jag iaf inte öppnat det, det kan ju fan va virus och vad som helst.
    och hur ska hon få mail Till alla på era jobb?!..alltså det är ju omöjligt..tänker hon då valsa upp där och ge ut usb stickor!? tror du inte era jobb kompisar kommer undra va det är för psyko som gör sånt?!

Svar på tråden Grannen filmade oss och hotar oss