• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 9 Oct 17:44
    1384 visningar
    4 svar
    4
    1384

    en kula i slidöppningen?

    Hej!

    Födde barn för 1 månad sedan och fick sys en del invändigt och utvändigt (grad 2 bristningar). Har speglat mig en del där nere efter förlossningen för att kunna se så allt står rätt till.

    Dumt nog minns jag inte hur det såg ut innan. Allt ser helt ok ut tycker jag, själva slidhålet är väl något större, men det är ju inte så konstigt ... :)

    Reflekterade dock över att jag såg något märkligt häromdagen, det kan mycket väl ha varit där innan också men har inte kollat så noga då.

    Typ 1 cm, kanske mindre, in i slidöppningens främre vägg är det som en liten mjuk kula, i storlek som en ärta. Ser nästan ut som det sitter ett stygn på. Trodde först att jag fått framfall och att det var livmodertappen jag såg.

    Men fick letat fram ett par plasthandskar som jag tog på mig och kände efter. Kulan är som sagt mjuk och sitter typ fast på slidväggen, den är inte öm eller så och har samma färg som övriga delar.

    Kunde föra upp ett finger i slidan utan problem, det skulle jag väl inte kunnat om det var framfall? Och ett framfall sitter väl inte fast i slidväggen så långt ner?

    Har försökt googla bilder på slidöppning och slidgång men får bara upp tecknade bilder som inte är så tydliga. Men sen är det väl individuellt också..

    Vad tror ni det är? Har alla en sådan kula?

  • Svar på tråden en kula i slidöppningen?
  • Äldre 9 Oct 17:47
    #1

    Boka en tid hos din BM för undersökning.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 18:16
    #2

    Ska dit nästa onsdag. Frågade här ifall någon kanske visste.

  • Anonym (vet ej)
    Äldre 9 Oct 18:21
    #3
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-09 18:16:18 följande:

    Ska dit nästa onsdag. Frågade här ifall någon kanske visste.


    Håller med Tines, jag brukar aldrig undersöka mig själv så där noggrant som du verkar göra.... så jag har ingen aning.
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 18:29
    #4

    Nä, det är ju det jag inte gjort heller så jag vet ju inte hur det sett ut innan förlossningen.

Svar på tråden en kula i slidöppningen?