• Anonym (ensam­)
    Äldre 9 Oct 19:26
    1209 visningar
    12 svar
    12
    1209

    Varför blir jag bara ons

    Som rubriken lyder, varför vill ingen ha något mer med mig än sex. Jag vill också träffa någon att dela annat i livet med, men det verkar inte ens aktuellt. Jag vet inte vad jag gör fel, snälla ge mig råd!

  • Svar på tråden Varför blir jag bara ons
  • Anonym (fel)
    Äldre 9 Oct 19:29
    #1

    Felet du gör är att ha sex med folk innan ni lärt känna varandra och blivit kära. Om du börjar träffa någon som du blir intresserad av, träffa den personen utan att ha sex med denne på ett bra tag så ska du se att du slipper vara bara ett ligg.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 9 Oct 19:39
    #2
    Anonym (fel) skrev 2015-10-09 19:29:08 följande:

    Felet du gör är att ha sex med folk innan ni lärt känna varandra och blivit kära. Om du börjar träffa någon som du blir intresserad av, träffa den personen utan att ha sex med denne på ett bra tag så ska du se att du slipper vara bara ett ligg.


    Instämmer. Det fungerar faktiskt. Ångrar mig som fan att jag låg med honom samma kväll.
  • Äldre 9 Oct 20:00
    #3

    Det är ungefär som klass pyramiden. 

    Det är få människor som man(jag) klickar med till 100% och där kärleken blommar, jag har en sjuk failure rate om slutmålet alltid är kärlek och förhållande.

    Dessa få individer som man(jag) blir förälskad i, och där kärleken blommar, representerar överklassen i pyramiden, övre medelklassen är brudar som är tillräckligt intressanta för att vilja lära känna, man kanske till och med blir förälskad, en het fling, men i slutet av dagen rinner det ändå ut i sanden, för något saknas, man klickar inte till 100%.

    Den lägre medelklassen är liggmaterial, men det är också allt, det slutar där, man får inte någon djupare kontakt än så. Man blir således inte förälskad i varje människa man hookar up med, ytterst få makes the cut. 

    Nu menar jag inte, att du är alla mäns "lägre medelklass", de flesta har några individer som är potentiella "överklass" matcher, men det gäller ju att träffa rätt person. Gör man inte det, så rinner det ut i sanden. 

  • Äldre 9 Oct 20:03
    #4

    Hela pyramiden kan ju förstås vara liggmaterial, det beror sig på hur "kräsen" man är, vissa ligger ju med varenda människa de träffar. hehe

  • Äldre 9 Oct 20:53
    #5
    MEE83 skrev 2015-10-09 20:03:33 följande:

    Hela pyramiden kan ju förstås vara liggmaterial, det beror sig på hur "kräsen" man är, vissa ligger ju med varenda människa de träffar. hehe


    Woho, vilken teori.

    Vad är din slutsats? Ska TS komma fram till den själv? Jag tycker att det är bra att vänta med sex. Helt tänka bort det. Det blir ju sex ändå senare.
  • Äldre 9 Oct 23:48
    #6
    Teddis skrev 2015-10-09 20:53:39 följande:
    Woho, vilken teori.

    Vad är din slutsats? Ska TS komma fram till den själv? Jag tycker att det är bra att vänta med sex. Helt tänka bort det. Det blir ju sex ändå senare.
    Nej, min verklighet, det är så jag funkar.

    Min slutsats?

    Att det i princip handlar om en kombination av tur, exponering och att ödet ler mot en. Man har ju större chans att träffa rätt person, om man träffar fler människor, så på så sätt kan man ju dock förbättra sina chanser. 

    Om du menar att man skall vänta ut någon för att på så sätt få ett hum om hur seriös personen är så kan du ha en poäng. 

    Men annars, vad har det för betydelse, är personen intresserad av något mer än sex så kommer personen att vilja ses igen i vilket fall som helst. Har man något principiellt i mot att knulla med personer man tänder på när man inte är förälskade/kära så finns det så klart en poäng i att förneka sig själv sex med någon man diggar, men inte annars.  

    Det är inte på grund av att tjejen ger upp vaginan första kvällen man ses istället för på femte dejten som det haverera/rinner ut i sanden. Det är för att det antingen inte funkar på andra plan, känns fel, eller för att snubben inte var seriös från början.

    Att hålla på sexet, när man är kåt på någon, är alltså att förneka sig själv ett stort nöje, utan någon egentlig vinst, mer än möjligtvis frustration, men det räknar inte jag som någon "vinst".  

    Det kan ju dock fungera lite som en tryckkokare när man är i ett förhållande, har inte jag och sambon haft sex på ett tag(4-5 dagar), så har man ju jag gått och varit kåt rätt länge(länge för mig), då blir det extraordinärt mycket sexuell energi som kommer ut, vilket kan vara hett. 

    Vissa har säkert någon sorts princip mot att dejta tjejer som faktiskt knullar med killar de tänder på första kvällen dock. Det är ju dock lite väl old school kan jag tycka. 
  • Äldre 10 Oct 00:11
    #7
    MEE83 skrev 2015-10-09 23:48:23 följande:

    Nej, min verklighet, det är så jag funkar.

    Min slutsats?

    Att det i princip handlar om en kombination av tur, exponering och att ödet ler mot en. Man har ju större chans att träffa rätt person, om man träffar fler människor, så på så sätt kan man ju dock förbättra sina chanser. 

    Om du menar att man skall vänta ut någon för att på så sätt få ett hum om hur seriös personen är så kan du ha en poäng. 

    Men annars, vad har det för betydelse, är personen intresserad av något mer än sex så kommer personen att vilja ses igen i vilket fall som helst. Har man något principiellt i mot att knulla med personer man tänder på när man inte är förälskade/kära så finns det så klart en poäng i att förneka sig själv sex med någon man diggar, men inte annars.  

    Det är inte på grund av att tjejen ger upp vaginan första kvällen man ses istället för på femte dejten som det haverera/rinner ut i sanden. Det är för att det antingen inte funkar på andra plan, känns fel, eller för att snubben inte var seriös från början.

    Att hålla på sexet, när man är kåt på någon, är alltså att förneka sig själv ett stort nöje, utan någon egentlig vinst, mer än möjligtvis frustration, men det räknar inte jag som någon "vinst".  

    Det kan ju dock fungera lite som en tryckkokare när man är i ett förhållande, har inte jag och sambon haft sex på ett tag(4-5 dagar), så har man ju jag gått och varit kåt rätt länge(länge för mig), då blir det extraordinärt mycket sexuell energi som kommer ut, vilket kan vara hett. 

    Vissa har säkert någon sorts princip mot att dejta tjejer som faktiskt knullar med killar de tänder på första kvällen dock. Det är ju dock lite väl old school kan jag tycka. 


    Gillar ditt inlägg. Håller med i det mesta! Typ 80% pga jag har ett tillägg. Allt beror ju på vilken tjej de träffats senast... Det kan spela roll! Alla män är inte starka i sig själva. Även om en hel del kan fungera/tänka på så sätt som du skriver.
  • Äldre 10 Oct 11:55
    #8

    Jag tycker att det är bedrövligt fånigt när män och kvinnor ska påtala för kvinnor att "hålla på sig" så att bocken ska/kan falla för henne (ser löjligt ut det jag skriver men det är exakt så det låter). Har du verkligen velat bli ihop med varenda en av karlarna som du träffat TS?

    Det kan låta lite hårt men min känsla säger mig att problemet kan ligga i att du utstrålar en viss desperation, sådant kan man lukta sig till. Det blir för mycket av den herrelösa hunden som väntar på att första bästa husse/matte ska adoptera den.

    Inget att bli ledsen över, så kan det vara för alla människor i vissa perioder i livet. Förhoppningsvis kommer du tids nog ut från den negativa spiral du hamnat i.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 10 Oct 12:18
    #9
    Zarch skrev 2015-10-10 11:55:16 följande:

    Jag tycker att det är bedrövligt fånigt när män och kvinnor ska påtala för kvinnor att "hålla på sig" så att bocken ska/kan falla för henne (ser löjligt ut det jag skriver men det är exakt så det låter). Har du verkligen velat bli ihop med varenda en av karlarna som du träffat TS?

    Det kan låta lite hårt men min känsla säger mig att problemet kan ligga i att du utstrålar en viss desperation, sådant kan man lukta sig till. Det blir för mycket av den herrelösa hunden som väntar på att första bästa husse/matte ska adoptera den.

    Inget att bli ledsen över, så kan det vara för alla människor i vissa perioder i livet. Förhoppningsvis kommer du tids nog ut från den negativa spiral du hamnat i.


    Tror du det förändras för TS - en gång visad desperation för en man, alltid dissad?
  • missca­rolina
    Äldre 10 Oct 12:20
    #10
    Zarch skrev 2015-10-10 11:55:16 följande:

    Jag tycker att det är bedrövligt fånigt när män och kvinnor ska påtala för kvinnor att "hålla på sig" så att bocken ska/kan falla för henne (ser löjligt ut det jag skriver men det är exakt så det låter). Har du verkligen velat bli ihop med varenda en av karlarna som du träffat TS?

    Det kan låta lite hårt men min känsla säger mig att problemet kan ligga i att du utstrålar en viss desperation, sådant kan man lukta sig till. Det blir för mycket av den herrelösa hunden som väntar på att första bästa husse/matte ska adoptera den.

    Inget att bli ledsen över, så kan det vara för alla människor i vissa perioder i livet. Förhoppningsvis kommer du tids nog ut från den negativa spiral du hamnat i.


    Precis. Var inte så hård mot dig själv. Du behöver ingen. Du kan bli lycklig med någon, när du träffat rätt. Om han/hon inte är intresserad av dig för att ni låg med varandra tidigt så var han/hon ändå inget att ha. Hellre rensa ut såna i början än när det gått nån månad :)
  • Äldre 10 Oct 12:25
    #11
    Anonym (Tjej) skrev 2015-10-10 12:18:29 följande:

    Tror du det förändras för TS - en gång visad desperation för en man, alltid dissad?


    Verkligen inte! Men du kan inte förändra någon människa förutom dig själv. Kanske dags att byta fiskevatten? Bli lite mer kritisk när man träffar någon kanske? Kan ju vara bra att bryta mönster, då kan det ju vara värt att prova att inte hoppa i säng direkt?!

    Jag kritiserade inte TS för det, mer uttrycket av omgivningen i sig. Blir så fånigt och krasst väldigt manipulativt. Knullar man för att man är kåt så är det väl inget fel? Men det är destruktivt att göra det bara för att man hoppas på att bröllopsklockorna ska ringa sedan. Man ska välja, inte bli vald.
  • Äldre 10 Oct 12:29
    #12
    misscarolina skrev 2015-10-10 12:20:04 följande:

    Precis. Var inte så hård mot dig själv. Du behöver ingen. Du kan bli lycklig med någon, när du träffat rätt. Om han/hon inte är intresserad av dig för att ni låg med varandra tidigt så var han/hon ändå inget att ha. Hellre rensa ut såna i början än när det gått nån månad :)


    Håller med! Sedan så tror jag faktiskt att man kan bli bättre på att se igenom människor och deras avsikter. En player kan man banne mig lukta sig till med lite finess. En gris är en gris.

    Tror att TS träffar rätt i slutändan, gäller bara att bryta mönster och bli mer kritisk.
Svar på tråden Varför blir jag bara ons