• Anonym (Pia)
    Äldre 9 Oct 21:39
    1007 visningar
    5 svar
    5
    1007

    leva med mobbning

    Jag har separerat.Vi har ett barn tillsammans,gemensam vårdnad.Jag lämnade barnets pappa för att var så elak och hotfull .Han fortsätter med detta,för vi måste ha kontakt.Måste jag leva med att bli hotad (tar barnet ifrån mig osv)och bli psykiskt misshandlad resten av mitt liv bara för att vi har barn tillsammans ?Det tar på krafterna vill inte ha kontakt med honom.

  • Svar på tråden leva med mobbning
  • Äldre 10 Oct 01:50
    #1

    Vänd dig till familjerätten i din kommun. Jag vet flera som får stöd vid t.ex. hämtning/lämning av tredje person, stöd i hur man kan sköta den nödvändiga kontakten utan att det går över gränsen m.m. T.ex. finns det separerade föräldrar som enbart mailar varandra det nödvändiga kring barnen, och hämtning/lämning sker i anslutning till skoltider. 

  • Anonym (Pia) Trådstartaren
    Äldre 10 Oct 08:00
    #2

    Såklart kommer jag blockera honom när barnet fyller 18 år.Men innan dess?Försöker ibland inte läsa hans sms,vilket är det bästa.Men sen kan jag missa information ochså.Allra bäst skulle vara tredje person som sköter kontakten.Bara för att jag gjorde misstag(träffade fel man),innebär väl inte att jag ska få lida tills mitt sista andetag?Har ju lämnar honom och vill gå vidare,vara glad

  • Äldre 10 Oct 15:19
    #3

    Men det är ju jättebra att du har vad han skriver på sms! Radera det inte, utan ta med det till familjerätten. 

  • Anonym (Polis­anmäl)
    Äldre 16 Oct 11:16
    #4

    Tycker att du ska polisanmäla honom.
    Ev. kanske kvnnijour kan ge råd om hur du ska göra.

  • Anonym (Pia) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 13:16
    #5

    I hans värld är det ok att psykiskt misshandla,han förstår inte att det inte är ok.Ska nog ringa om hjälp .Jag är ju ingen psykolog och orkar inte med sånt.

Svar på tråden leva med mobbning