• Anonym (Överk­örd)
    Äldre 9 Oct 23:27
    1488 visningar
    11 svar
    11
    1488

    Nu är han arg igen!

    Min man ska åka iväg på långweekend med en kompis, jättekul. Kommer hem igår och talar om att nu är det bokat. Säger först att vad kul men ser sedan datumet och det är precis när vi som familj hade tänkt åka iväg och den enda veckan vi kunde komma iväg hela familjen eftersom barnen har lov då och det andra lovet är barnen uppbokade med annat. Säger då att det var väl ett sådär datum att åka bort på eftersom vi skulle åka iväg. Och då blir han jättearg som han alltid blir när han har gjort något som inte är så genomtänkt. Jag frågade om han hade koll på att det var lov då och det hade han ju inte utan jag får höra att jag är så jävla präktig och har koll på allt. Jag sa inget mer klart lite ledsen för att vår resa inte blir av men det finns värre saker. Så kommer han hem idag och berättar glatt att nu har hans kompis fixat något jätteku på resan och då säger jag i förbifarten att jag hoppas att du nästa gång ska iväg så stämmer du av datum med mig först och då blir jan så arg och kallar mig allt möjligt och anklagar mig för att jag är elak och jag vet inte vad. Nu pratar han inte med mig. Men visst ska man kolla med sin partner innan man bokar något jag gör alltid det skulle aldrig komma på att boka något utan att vara överens om tidpunkt. Jag tycker alltså inte att han inte ska åka utan jag tycker att han skulle ha pratat med mig om datum först. Vad säger ni? Och det kan inte vara ok att han blir så arg nör han har missat att vi skulle resa bort just då utan varit lite ödmjuk

  • Svar på tråden Nu är han arg igen!
  • Ego Lovers
    Äldre 10 Oct 00:56
    #1

    Självklart ska man prata med sin partner först och inte ta för givet att denne tar barnen för att man själv inte sätter barnen i första rummet. För det är precis det den gör som inte förankrar planerna med sin respektive.

    Tänk om båda sätter sig själva före barnen. Ska barnen överges då?

  • Anonym (Man)
    Äldre 10 Oct 00:58
    #2

    Ja, han borde ha kollat med dig först. Du får ju ta hemmaslitet när han är borta.

    Vad skulle han sagt om du bara kom hem o berättade att datum x åker jag på långweekend med min vännina?

  • Bluesk­illen
    Äldre 10 Oct 05:39
    #3

    Skälvklart stämmer man av med familjen först.

    Sen tycker jag att hans beteende är helt galet. Varför blir han arg och varför säger han sårande saker?

  • Anonym (Obala­ns?)
    Äldre 10 Oct 07:27
    #4

    Det låter som om din man är i obalans med det normala sättet man har med sin familj.

    Vad ger honom rätt att bete sig så?

    Brukar han göra så här? Bli arg på dig för att han gör fel?

    Om det är ett återkommande problem i ert äktenskap så hade nog jag bokat en egen resa med barnen och kanske vänner eller mina föräldrar/syskon. Jag hade skrivit ut en almanacka och tejpat upp den på kylen. Där hade det stått (i glada färger) när jag och barnen är bortresta.

    Alternativt hade jag lämnat en så labil man och levt mitt eget liv och planerat utefter min egen vilja.

    Han måste ju växa upp och skärpa till sig! I en familj är man ödmjuk och mår bra tillsammans.

    (Senast min man betedde sig som en idiot sov han på soffan i källaren i en månad...)

  • Anonym (Känne­r igen)
    Äldre 10 Oct 07:53
    #5

    Usch det där känner jag igen. Låter precis som min dotters pappa. Han är idag mitt ex. Han vände alltid på allting så att det blev mitt fel till slut. Han kallade mig inte heller för så trevliga saker när han var arg på mig.

    Han tyckte ofta att han gjorde allt för den här familjen, men jag bara klagade på honom. Jag kände att jag höll på att bli knäpp. Var jag en sådan elak person så fort jag påpekade något, som till exempel i ts fall, att önska att man checkade av läget.

    Till slut, efter sex år med den mannen, insåg jag att jag var borta. Jag levde för att tjäna honom och hålla honom på bra humör. När jag till slut insåg det, slängde jag ut honom.

  • sextio­talist
    Äldre 10 Oct 08:00
    #6

    Se till att hitta på något riktigt kul du och barnen. Fundera sedan på om det är mannen du vill leva med

  • Anonym (Överk­örd) Trådstartaren
    Äldre 10 Oct 11:25
    #7

    Tyvärr så är det nog mannen jag vill leva med resten av mitt liv givetvis käns det inte så just nu. Skönt att höra att det inte är jag som tänker konstigt. Ja han får sådana här utbrott och blir arg på mig när han känner sig trängt och när han har missat att tänkt på något. Skulle ju slippa det här om jag inte sa ifrån men det kommer jag aldrig sluta med när det är saker som faktiskt är stora och betydelsefulla vilket jag tycker att det här med att stämma av med sin partner är. Nu lägger jag iallafall ner att planera en familjeresa det får han ta tag i jag kan hitta på något annat med barnen blir nog vid ett annat tillfälle eller möjligen en kortare resa då med barnen. Måste bara skriva det, han sa också att då kan du väl åka iväg med din kompis då, men barnen den lilla detaljen tänkte han inte på. Förövrigt är han en mycket bra pappa men kanske inte en toppenmåndag alla gånger????

  • Anonym (Svara med samma mynt)
    Äldre 10 Oct 12:03
    #8
    Anonym (Överkörd) skrev 2015-10-10 11:25:42 följande:

    Tyvärr så är det nog mannen jag vill leva med resten av mitt liv givetvis käns det inte så just nu. Skönt att höra att det inte är jag som tänker konstigt. Ja han får sådana här utbrott och blir arg på mig när han känner sig trängt och när han har missat att tänkt på något. Skulle ju slippa det här om jag inte sa ifrån men det kommer jag aldrig sluta med när det är saker som faktiskt är stora och betydelsefulla vilket jag tycker att det här med att stämma av med sin partner är. Nu lägger jag iallafall ner att planera en familjeresa det får han ta tag i jag kan hitta på något annat med barnen blir nog vid ett annat tillfälle eller möjligen en kortare resa då med barnen. Måste bara skriva det, han sa också att då kan du väl åka iväg med din kompis då, men barnen den lilla detaljen tänkte han inte på. Förövrigt är han en mycket bra pappa men kanske inte en toppenmåndag alla gånger????


    Men gör samma sak du då, planera att göra nåt för dig själv men "glöm" att tala om det för honom......
  • Äldre 10 Oct 12:13
    #9

    En sak du ev kan göra är att släppa ansvar en period och låta honom hålla i rodret och lita på att han gör det bra på sitt sätt. Sedan utvärderar ni tillsammans. Hans sätt gör väl dig till en med mer kontrollbehov och vice versa.

  • Anonym (Överk­örd) Trådstartaren
    Äldre 10 Oct 17:49
    #10

    [quote=75858488][quote-nick]Teddis skrev 2015-10-10 12:13:01 följande:[/quote-nick]

    En sak du ev kan göra är att släppa ansvar en period och låta honom hålla i rodret och lita på att han gör det bra på sitt sätt. Sedan utvärderar ni tillsammans. Hans sätt gör väl dig till en med mer kontrollbehov och vice versa.

    Problemet är att han tar stort ansvar för barnen och är en jättebra pappa, men så gör han en del kraftiga missar det är i saker när jag är inblandad i. Vi har en almenacka där vi skriver in mer småsaker som vi ska göra och hAr man inte skrivit där så får man lösa problemet som eventuellt uppstår. Det funkar bra vi talar givetvis om vad vi ska göra också men man kan ju inte hålla allt i huvudet. Jag stämmer givetvis alltid av men ibland när man får reda på något så skriver man upp först. Vi är en rätt aktiv familj både privat och med jobbet så vi behöver verkligen struktur. Hämnas eller göra likadant som han låter frestande men är nog inte riktigt min grej.

  • Anonym (S)
    Äldre 10 Oct 17:57
    #11
    Anonym (Överkörd) skrev 2015-10-10 17:49:39 följande:

    [quote=75858488][quote-nick]Teddis skrev 2015-10-10 12:13:01 följande:[/quote-nick]

    En sak du ev kan göra är att släppa ansvar en period och låta honom hålla i rodret och lita på att han gör det bra på sitt sätt. Sedan utvärderar ni tillsammans. Hans sätt gör väl dig till en med mer kontrollbehov och vice versa.

    Problemet är att han tar stort ansvar för barnen och är en jättebra pappa, men så gör han en del kraftiga missar det är i saker när jag är inblandad i. Vi har en almenacka där vi skriver in mer småsaker som vi ska göra och hAr man inte skrivit där så får man lösa problemet som eventuellt uppstår. Det funkar bra vi talar givetvis om vad vi ska göra också men man kan ju inte hålla allt i huvudet. Jag stämmer givetvis alltid av men ibland när man får reda på något så skriver man upp först. Vi är en rätt aktiv familj både privat och med jobbet så vi behöver verkligen struktur. Hämnas eller göra likadant som han låter frestande men är nog inte riktigt min grej.


    Nej, det är väl bättre att bli arg på honom varje gång han gör fel...

    Han gör ju så här för att han kan, det blir inga konsekvenser för honom. Det är ju du som hela tiden får ta dom.


Svar på tråden Nu är han arg igen!