• Anonym (Skärrad)

    Jag erkände allting för polisen. Vad händer nu?

    Situationen är ganska komplicerad så jag ska försöka ta med allting jag minns, även fast jag kanske missar nåt.
    Jag lärde känna en person förra året, det var nånstans i april, vi kan kalla honom för R.
    Han blev förtjust i mig och ville dejta, men han var inte min typ så jag sa att jag inte var intresserad.
    Sen så började jag dejta en kille i början på september förra året, vi kan kalla honom för F.
    Senare så började R höra av sig igen, trots att jag sa att jag inte var intresserad.
    Och det slutade med att R skickade pengar till mig eftersom han ville att vi skulle ha en trekant.
    Jag och F som blev min pojkvän åkte ner till Göteborg för att träffa R, men där blev det inget sex, utan vi umgicks bara den dagen.
    Lite senare då, nånstans i Oktober så fick min pojkvän F en ide.
    Eftersom F märkte att R var ganska desperat, och det var han också. För att R bad mig att hitta 14 åringar till honom så att han kunde ha sex med dem. Sjukt? Jag vet! R är förövrigt 33 år.
    Min pojkvän F tyckte då att vi bägge skulle göra ett falskt facebook konto, och vi gjorde det även fast jag inte tyckte att det var en sån bra ide.
    Vi kontaktade R med detta falska facebook kontot, och som sagt, R var ganska desperat så han blev kär i denna påhittade person, riktigt kär.
    R skickade pengar till denna falska person, och pengarna kom till min bank.
    R fortsatte att skicka pengar men insåg till slut att den falska personen aldrig dök upp, så R slutade att skicka pengar.
    R fick nog och ville inte ha något med denna falska person att göra längre, och R hade skickat cirka 10 tusen kronor sammanlagt.
    Alla dessa pengar som R skickade ville jag ge tillbaka, men min pojkvän F då började hota mig och var ganska aggressiv, så jag blev rädd. Jag sa till F att jag tänkte gå till polisen med det här, och F erbjöd mig 1000kr av dessa 10000, och jag som studerar har inte så mycket pengar, så jag gick med på det. 
    R fortsatte att vara desperat. Han ringde till mig då och han var ganska ledsen eftersom han var 33 år och aldrig nånsin i sitt liv haft sex.
    Så R ville träffa mig, och vid det tillfället var jag och min pojkvän F då nere i Göteborg.
    F var och spelade, så jag gick och träffade R själv.
    R tog mig till en bankautomat där han tog ut 1500 kr för att ha sex. Han erbjöd mig dem och tillbaka ville han ha sex. Att köpa sex är förbjudet va?
    Jag tog pengarna och fick sån panik så jag visste inte vad jag ville göra, och jag ville definitivt inte ha sex med R.
    Jag ringde till F som spelade på spelautomater, och F blev förbannad när han fick veta vad R ville göra med mig.
    F bad R snällt att hänga med oss till bilen och R gjorde det.
    Jag och F satte oss där framme medan R var där bak, och R kunde inte öppna bakdörren eftersom det var någon sorts barnlås.
    F började bli ganska aggressiv och han började att hota R, men R hade inga pengar kvar så F ville ha R's telefon istället.
    R fick sån panik och började gråta, och han bad mig snällt att öppna dörren.
    Jag orkade inte mera så jag var på väg att gå öppna till R, men jag hann aldrig ut eftersom F drog tillbaka mig och började skrika " Du går ingenstans. Fattar du det ".
    R gav till slut sin mobiltelefon, och jag fick lov av F att gå öppna dörren till R, och jag gjorde det.
    R sprang därifrån samtidigt som han skrek " Dra åt helvete ".
    R ville inte ha något med oss att göra, så han bröt kontakten med både mig och F.
    Senare då, kanske efter 1 månad, nånstans i November så stötte jag och F på R, det var inne på centralstationen då.
    R fick syn på oss och sprang därifrån, men F sprang efter honom.
    Jag gjorde ingenting utan stannade kvar och väntade på att F skulle ringa mig, och han gjorde det efter cirka 1 minut och han sa " den jävel lyckades ta sig till spårvagnen ".
    Jag började veta att F var en missbrukare, och då visste jag vart alla pengar som R skickade till oss tog vägen. 
    Trots att jag visste så ville jag behålla relationen med F, vilket jag djupt ångrar idag eftersom jag bara har hamnat i klistret sen jag lärde känna honom, men i alla fall så har vi fortfarande denna relationen idag, vilket plågar mig jätte mycket.
    Sen så kom nyår och både jag och F skulle gå handla, och gissa vem vi springer på i Hemköp? Ja, vi springer på R, av en slump.
    R blir rädd och springer därifrån, F springer efter lite grann efter, där han sen stannar och skriker pedofil åt R.
    Efter dess har jag aldrig nånsin sett R, men jag fortsatte använda denna falska facebook profilen efter F tvingade mig, och han behövde pengarna till sitt missbruk.
    R listade ut till slut att vi låg bakom denna falska profil så han skrev att han skulle göra en polisanmälan.
    Dagarna gick, veckorna gick, månader gick, och idag så fick jag ett sms, och gissa vem det var? Polisen.
    Jag trodde inte först på det. Det var ganska ovanligt. Brukar inte polisen skicka brev?
    " Det är polisen. Vi måste snacka ". Så stod det på smset.
    Det här går jag inte på så jag ringer upp och tydligen är det polisen som vill träffa mig då, omedelbart.
    Jag var ganska nervös, och jag trodde att dem vill se mig p.g.a F då eftersom jag gjort många anmälningar mot honom.
    Jag och polisen bestämmer tid och plats och till slut kommer dem, civila poliser är det.
    Dem kommer fram till mig och säger att jag inte är misstänkt för något, men att jag kan bli det i framtiden.
    Dem ville veta vem det är jag har träffat på centralstationen, och det bara tog stopp. Jag stod där som ett frågetecken. Jag fattade ingenting.
    " Du har träffat någon på centralstationen, från en dejtingsida " säger dem.
    " Jag har absolut ingen aning " säger jag.
    " Ljug inte för oss för vi vet sanningen " säger dem.
    " Men vem är det? Kan ni inte berätta för jag kommer inte på det " säger jag.
    " Känner du kanske till R " undrar dem.
    " Åh, jävlar " tänker jag inom mig då. Och jag svarar att jag känner R.
    Dem säger ännu en gång att jag inte är misstänkt för något men att jag kan bli det.
    Dem ber mig att jag ska sätta mig i bilen och jag gör det.
    Den ena sätter sig bredvid mig där bak och han tar fram en videospelare eller något liknande och han säger " Jag får spela in det du säger eftersom jag inte orkar skriva ".
    Han ville att jag skulle berätta om R och att jag skulle ta allting från början, men det jag glömde berätta är att R ville ha sex med 14 åringar, och att han dessutom ville köpa sex från mig.
    Annars tar jag och berättar allting från topp till tå, precis allting jag skrivit här berättar jag för polisen.
    Jag berättar att både jag och F skapar denna falska profil och att R blev jätte kär i denna falska profil då.
    Jag berättar hur F hotade mig när jag ville skicka tillbaka pengarna.
    Jag berättar tillfället när R var inne i bilen och att F krävde mobiltelefonen. Jag berättar också att jag var på väg att öppna dörren till R men att F inte gav mig.
    Jag berättar också om händelsen när F började jaga efter R på centralstationen, och att jag stannade kvar där och väntade på honom.
    Och till slut berättar jag om händelsen vid Hemköp, när F skrek " pedofil " åt R då.
    Efteråt då så ringde jag till F och berättade vad som hände.
    F började skrika på mig " Din dumma idiot. Varför berättade du sanningen? Dem har inga bevis. Det är vårt ord mot R's. Och nu har du erkänt allting ".
    Men det F inte vet är att jag även berättade hur han hotade mig när det gällde pengarna.
    Hade F vetat det så hade han gått galen på mig, kanske eventuellt slagit mig.
    F säger till mig att man kan ta tillbaka ett erkännande.
    Jag ringer till dem då och jag säger att jag vill ta tillbaka mitt erkännande. Jag vill ta tillbaka allting jag har sagt.
    " Du har sett för många amerikanska filmer " säger han.
    Han säger att jag inte är misstänkt för någonting än, och om det blir något så kommer F åka dit eftersom det var F som hotade mig när jag ville skicka tillbaka pengarna.
    Jag undrar vad som kommer hända nu, och han säger då att det kommer inledas en förundersökning.
    Vad menas med det?
    Jag har gått runt och ältat på det här HELA dagen.
    Är jag en dum idiot som berättade?
    Det är alltid bäst att vara ärlig, det har jag lärt mig, men ibland så kanske man måste hålla sin trut.
    För jag var väl inte tvungen att berätta något för dem idag. Eller? Fast det visste jag inte. Jag är bara 18 år och det är första gången jag träffar en polis så.
    Hade jag hållit min trut idag så hade det kanske bara varit ord mot ord, men nu har jag erkänt allting.
    Någon som vet vad som kommer hända framöver?
    Blir det rättegång? Kan jag ta tillbaka erkännandet då? Eller är det försent med tanke på att dem spelade in?
    Är jag en idiot som erkände allting? Eller var det bra av mig som berättade allting?
    Någon som vet hur detta går till? Han sa han kommer ringa på måndag.
    Vad ska jag göra? Eller är allting försent nu med tanke på att jag erkänt?
    Tackar för alla svar.
  • Svar på tråden Jag erkände allting för polisen. Vad händer nu?
  • Anonym (Skärrad)

    Nu blev konstigt med mellanrummen, ber om ursäkt ! Rynkar på näsan Hoppas det går läsa ändå.

  • Anonym (karma)

    Finn fem fel. Nja du får jobba vidare på texten. Långt kvar tills du blir författare. Å som svar på din fråga. Du blir inlåst med vatten o bröd minst 30 år ????.

  • Anonym (oj oj)

    För att vara en så lång text utan radbrytning må jag säga att den var oerhört lättläst med en realistisk skildring av vår nutid! Både med att träffa ngn via dejtingsajt och polisens slapphet (antar att de kan ha en dålig dag också) Tappade inte tråden en enda gång.

    Du hamnade sannerligen i klistret! Hade jag varit du hade jag lagt till det där med 14-åringar. Det är givet att man inte kommer ihåg varje sekvens när man förhörs. Du gjorde rätt i att vara ärlig. Förundersökning, där utreder de efter vittnesförhör och bevis. Läggs eventuellt ner eller inte. Du hade inte behövt prata där i första läget. Mitt tips är att spela in R eller F... Så får du mer kött på benen. Av en händelse hade du ljudupptagningen på...

  • Anonym (Skärrad)
    Anonym (oj oj) skrev 2015-10-10 05:03:16 följande:

    För att vara en så lång text utan radbrytning må jag säga att den var oerhört lättläst med en realistisk skildring av vår nutid! Både med att träffa ngn via dejtingsajt och polisens slapphet (antar att de kan ha en dålig dag också) Tappade inte tråden en enda gång.

    Du hamnade sannerligen i klistret! Hade jag varit du hade jag lagt till det där med 14-åringar. Det är givet att man inte kommer ihåg varje sekvens när man förhörs. Du gjorde rätt i att vara ärlig. Förundersökning, där utreder de efter vittnesförhör och bevis. Läggs eventuellt ner eller inte. Du hade inte behövt prata där i första läget. Mitt tips är att spela in R eller F... Så får du mer kött på benen. Av en händelse hade du ljudupptagningen på...


    Denna kanske blir lättare för dig.

    www.familjeliv.se/forum/thread/75857585-jag-erkande-allting-for-polisen-vad-hander-nu

    Jag vet att man alltid ska vara ärlig, men idag kanske borde jag ha hållit tyst.?

    Hur stor är risken att det läggs ner? Vad tror du? Med tanke på att dumma jag erkände allting och dem har det inspelat..
  • Anonym (oj oj)
    Anonym (Skärrad) skrev 2015-10-10 05:06:57 följande:

    Denna kanske blir lättare för dig.

    www.familjeliv.se/forum/thread/75857585-jag-erkande-allting-for-polisen-vad-hander-nu

    Jag vet att man alltid ska vara ärlig, men idag kanske borde jag ha hållit tyst.?

    Hur stor är risken att det läggs ner? Vad tror du? Med tanke på att dumma jag erkände allting och dem har det inspelat..


    Svårt att säga. Beror väl på vad de andra säger. F verkar ju rätt "smart" på såna här saker så det kanske löser sig. Han räddar nog ditt skinn också. Ok ska läsa tråden. Jag var inte ironisk i texten btw.
  • Anonym (Skärrad)
    Anonym (oj oj) skrev 2015-10-10 05:15:16 följande:
    Svårt att säga. Beror väl på vad de andra säger. F verkar ju rätt "smart" på såna här saker så det kanske löser sig. Han räddar nog ditt skinn också. Ok ska läsa tråden. Jag var inte ironisk i texten btw.
    F har haft med polisen att göra sen tidigare, jätte många gånger.

    Och jag som är ung så är detta första gången för mig, och jag blev ganska chockad och jag trodde att jag var tvungen att berätta , annars hade dem gripit mig.

    Och jag vågar inte berätta för F att jag berättat det för polisen, angående hoten då..
  • Anonym (oj oj)

    Mitt tips är att inte stressa utan håll huvudet kallt.

    Jag reagerar på att du skriver ngt i stil med att han ger dig pengar eftersom han vill ha trekant. Denna mening låter ju som att du sagt ngt själv om att det kostar att ha trekant. Annars hade det väl stått: han ville ha trekant OCH betala för det. Ditt eventuella straff blir nog inte så "allvarligt" så djupandas och ta det lugnt. Du är ju ändå hyfsat oskyldig i detta plus att det kan nästan vara förståeligt att du skapar en falsk profil. Är du tidigare ostraffad kan det säkert hjälpa.

  • Anonym (oj oj)
    Anonym (Skärrad) skrev 2015-10-10 05:20:39 följande:

    F har haft med polisen att göra sen tidigare, jätte många gånger.

    Och jag som är ung så är detta första gången för mig, och jag blev ganska chockad och jag trodde att jag var tvungen att berätta , annars hade dem gripit mig.

    Och jag vågar inte berätta för F att jag berättat det för polisen, angående hoten då..


    De har nog haft många såna här fall. Du kanske slipper böter pga naivitet och råkat hamna med "fel" killar. Tror inte polisen kommer att göra det så tydligt att fråga F om hoten, så du behöver nog inte oroa dig.
  • Anonym (Skärrad)
    Anonym (oj oj) skrev 2015-10-10 05:24:16 följande:

    Mitt tips är att inte stressa utan håll huvudet kallt.

    Jag reagerar på att du skriver ngt i stil med att han ger dig pengar eftersom han vill ha trekant. Denna mening låter ju som att du sagt ngt själv om att det kostar att ha trekant. Annars hade det väl stått: han ville ha trekant OCH betala för det. Ditt eventuella straff blir nog inte så "allvarligt" så djupandas och ta det lugnt. Du är ju ändå hyfsat oskyldig i detta plus att det kan nästan vara förståeligt att du skapar en falsk profil. Är du tidigare ostraffad kan det säkert hjälpa.


    Nej, utan R ville själv skicka pengar så att vi kunde ha en trekant, och F sa då att vi tar pengarna, men R får ingen sex.

    Jag kan inte ta det lugnt. Jag kan inte ens sova. Magkänslan säger mig att detta kommer bita mig ganska hårt, jag är lika ansvarig? Jag gick ju med på denna falska kontot

    Så dum jag är..Att jag berättar för polisen angående kontot. Där borde jag kanske inte ha sagt något?

    Dem såg att jag var ostraffad men när dem säkert gick igenom F, ja där finns det allting må jag säga, rån, våldtäkt, narkotikabrott osv osv.
  • Anonym (??)

    Polisen skickar väl knappast sms om att de vill snacka, eller håller förhör i en bil.

Svar på tråden Jag erkände allting för polisen. Vad händer nu?