• Anonym (tjabb­en i stugan­)
    Äldre 10 Oct 04:18
    1539 visningar
    9 svar
    9
    1539

    kär i min bästa vän

    Okej, för att göra det lätta långt. Vi har umgåtts i knappt ett år, i början var det bara en jävligt bra vän, kul att prata med, kul att skoja med.

    Hennes kille har ett jobb där han flänger runt mycket, vilket har medfört att vi umgåtts extremt mycket under det senaste halvåret, promenader, gått på pub, badat, snudd på var dag. Och det var först nu, för någon månad sedan det slog mig, efter ett kort förhållande med en annan, då jag kände att jag verkligen tycker om den här tjejen, älskar henne.

    Hon har kille, jag hade tjej, men vi smsades var dag, pratade och umgicks, hon var den första jag skrev till och den sista jag skickade godnatt med (säker på att det är samma för henne) tillägas kan att hon skickar lika ofta till mig.

    Vi skriver om allt som är roligt, vi pratar om allt som hör framtiden till som inte rör någon annan än en själv. Vi pratar om saker som hon inte pratar med sin kille om (han nämns egentligen aldrig, och när vi träffas tillsammans är det hon och jag som umgås och han hamnar utanför)

    Nu vet ni ungefär hur det ligger till, och det jag behöver lite hjälp med (ganska stor) är, ska man berätta vad man känner? (Jag har upplevt ett visst flörtande, men dragit mig för att dra det vidare), och om man inte berättar, ni som vart i samma sits, är det lätt att glömma det man känt (känner)? För det här är en tjej jag inte kan vara utan (så jävla magisk är hon) men dessvärre en tjej jag kanske måste glömma för alla andra hamnar i skymundan.

    Tillslut kan tilläggas att jag själv har ganska dåligt självförtroende, men är snabb i käften och rolig, och träffar killar och tjejer den vägen. Vilket alltid medfört att tjejer tar första steget gentemot mig än tvärtom. Och detta gör mig än mer osäker på att säga något till henne om vad jag känner.

  • Svar på tråden kär i min bästa vän
  • Anonym (Berät­ta)
    Äldre 10 Oct 04:45
    #1

    Samla mod, rid dit på din enhörning och berätta hur du känner, rakt av. Det där med magisk är bra, säg det!! Bästa jag läst. Lycka till nu. Kul med genuin kärlek. Bara på henne nu. :)

  • Äldre 10 Oct 09:27
    #2

    Nån gång när ni ses, fråga på ngt snyggt sätt om hon kan tänka sig vara med en tjej nån gång. Om hon svarar "ja" bör du ändå lägga band på dig tills hon är singel. Svarar hon "nej" lägg band på dig och försök komma över henne.

  • Äldre 10 Oct 10:39
    #3

    Börja flirta lite mer med henne! Se hur hon svarar på det. Finns intresset där så kommer du att märka det, och tycker nog att det är först då du ska prata med henne för att slippa riskera att förlora henne om det inte är besvarat. Lycka till hihi!

  • Anonym (tjabb­en i stugan­) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 18:15
    #4

    Hej. Tack för svar. Ska kanske tillägga en liten detalj som verkar ha kommit bort, eller om ett missförstånd uppstått längs vägen. Jag själv är inte tjej, utan kille. Jag har haft både pojkvän och flickvän och faller väldigt sällan för vare sig kön eller utseende (därmed inte sagt att det inte är en del i helheten) utan mer personen i fråga. Sen vet jag vidare inte hur den lilla detaljen (lilla och lilla) spelar någon roll i hur jag bör gå vidare. Men jag tackar ödmjukast för er uppmuntran (även om jag själv inte kommit så långt på den vägen)

  • Anonym (Berät­ta)
    Äldre 15 Oct 18:23
    #5
    Anonym (tjabben i stugan) skrev 2015-10-15 18:15:46 följande:

    Hej. Tack för svar. Ska kanske tillägga en liten detalj som verkar ha kommit bort, eller om ett missförstånd uppstått längs vägen. Jag själv är inte tjej, utan kille. Jag har haft både pojkvän och flickvän och faller väldigt sällan för vare sig kön eller utseende (därmed inte sagt att det inte är en del i helheten) utan mer personen i fråga. Sen vet jag vidare inte hur den lilla detaljen (lilla och lilla) spelar någon roll i hur jag bör gå vidare. Men jag tackar ödmjukast för er uppmuntran (även om jag själv inte kommit så långt på den vägen)


    Var det enhörningen som skrämde dig. Manliga ryttare är ju bara bäst.
  • Anonym (tjabb­en i stugan­) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 17:01
    #6

    Känslan när man tar mod till sig, tittar någon djupt i ögonen, andas in djupt, bara för att kunna prata alldeles för snabbt. När den känslan möts utav ett par glittrande ögon, en mun som ler och en hand i din, då vet du på alla sätt och vis, att det är en känsla du kommer förvara varmt och varsamt för väldigt lång tid framöver.

    Kan hända det låter lite överdrivet, men när man går på de där små molnen man trodde hörde sagorna till, när man dansar utan musik eller känner sig varm i höstens regn så är de på sin plats.

    Tack ni som skrev vad ni tyckte och kände, det var värt att chansa.

    over and out

  • Anonym (Bosse­Larsso­n)
    Äldre 25 Oct 08:51
    #7

    Så vad? Det gick bra och känslorna var besvarade?

  • Anonym (tjabb­en i stugan­) Trådstartaren
    Äldre 26 Oct 00:47
    #8
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2015-10-25 08:51:55 följande:

    Så vad? Det gick bra och känslorna var besvarade?


    Haha, ja visst var det så. du är mig en liten djävul på att läsa mellan raderna va:)
  • Anonym (Bosse­Larsso­n)
    Äldre 26 Oct 09:37
    #9

    Nope, helt värdelös på sådant, fått det påpekat massor av gånger :/
    Grattis hur som helst :D

Svar på tråden kär i min bästa vän