• annajenni

    Syskonnamn till Levis?

    Levis ska få ett syskon och jag är helt tom på tjejnamn som passar..förslag?

  • Svar på tråden Syskonnamn till Levis?
  • Abbe83

    Alicia, Bianca, Celia, Clara, Emilia, Diana, Julia, Laura, Lily, Livia, Melina, Mira, Miranda, Stella, Vega

  • Lyckligaste
    annajenni skrev 2015-10-10 05:41:25 följande:

    Levis ska få ett syskon och jag är helt tom på tjejnamn som passar..förslag?


    Men snälla Levis??? Är nu några jävla holllywodkändisar eller?
  • annajenni
    Carabellis kusp skrev 2015-10-10 05:52:20 följande:

    Svårt! Vad fick er att fastna för Levis?


    Hej! Det är ett släktnamn på min mans sida och vi hade bestämt Lovis om det hade tittat ut en tjej!
  • annajenni
    Lyckligaste skrev 2015-10-10 12:41:35 följande:

    Men snälla Levis??? Är nu några jävla holllywodkändisar eller?


    Absolut inte, bönder från Värmland ;) det uttalas precis som det stavas på svenska.
  • annajenni

    Och till er som Orkar göra er lusiga så heter grundaren till Levi's jeans Levi Strauss och märket kallas alltså Levi's som genitiv. Min son heter Levis.

  • annajenni
    Abbe83 skrev 2015-10-10 12:35:09 följande:

    Alicia, Bianca, Celia, Clara, Emilia, Diana, Julia, Laura, Lily, Livia, Melina, Mira, Miranda, Stella, Vega


    Stella känns ju toppen faktiskt! Tack!
  • Carabellis kusp
    annajenni skrev 2015-10-11 12:04:28 följande:

    Hej! Det är ett släktnamn på min mans sida och vi hade bestämt Lovis om det hade tittat ut en tjej!


    Kanske det finns andra godbitar i släkthistorian då? Det är ju roligt för barn att känna kopplingen bakåt.
  • fluu

    Som någon skrev så passar Stella väldigt bra, annars kanske:

    Altea
    Adele
    Adina
    Agnes
    Billie
    Elvira
    Elise
    Filippa
    Isa
    Iris
    Joni
    Juno
    Lydia
    Miriam
    Mila
    Nora
    Norea
    Tilly
    Vanna

    Levis är inget konstigt namn för övrigt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • mammalovis

    Frågan är väl vilken sorts namn ni gillar? Levis får mig att tänka på engelska/amerikanska namn, men ni kanske föredrar klassiska svenska, eller hur tänker ni?

  • annajenni
    mammalovis skrev 2015-11-05 21:25:05 följande:

    Frågan är väl vilken sorts namn ni gillar? Levis får mig att tänka på engelska/amerikanska namn, men ni kanske föredrar klassiska svenska, eller hur tänker ni?


    Vi gillar absolut inte amerikanskklingande namn, Levis uttalas helt svenskt och var en Lovis länge innan vi insåg att det var en pojk.
  • Nenne666
    annajenni skrev 2015-10-10 05:41:25 följande:

    Levis ska få ett syskon och jag är helt tom på tjejnamn som passar..förslag?


    Replay?
Svar på tråden Syskonnamn till Levis?