• Anonym (Mörktikikarn)

    Jag ber er alla om hjälp och er åsikt!

    Okej jag ska försöka förklara detta växande problem för er och jag ber er att hjälpa mig innan jag faller i sönder!

    Jag är nyss fyllda 40 med en fantastisk familj som betyder allt precis som det skall vara i livet.

    Det jag mår sämre och sämre över är världen och samhället jag känner allt dey mesta bara blir sämre och sämre jag hörde att de ska ta pengar från vår välfärd till flyktingarna och det fick mig att gå i taket.

    Jag vill hjälpa flyktingar vi är liksom alla lika värda men den tryggheten som jag vuxit upp i är ju bortblåst för våra barn och deras generationer.

    Sen mitt yrke jag är yrkeschaufför med en månadslön på 29 000 och det är fruktansvärt dåligt läge för det yrket i framtiden när estländare,philipinare och Bulgarier för att nämna några bor i lastbilen i månader i sträck för 1200 euro i månaden riktigt modernt slaveri och de stora ägarna på åkerierna blir bara rikare och rikare.

    Vad i helvete skall jag ta mig till för jag faller snart i sönder ingen lust till vare sig träna eller tro på framtiden dessa tankar har jag aldrig haft varit igång och driftig sedan jag fick ut plugget och verkligen trott på framtiden men nä nu kan man lika gärna gå arbetslös och jobba svart och inte bry sig om dem allt mer mörka framtid vi går till mötes.

  • Svar på tråden Jag ber er alla om hjälp och er åsikt!
  • Lyckligaste

    Tyvärr inget svar mer än att jag känner precis samma......skiter snart i allt också mot antidepressiva piller!!!!

  • Anonym (Värderingar)

    Du lyssnar nog lite för mycket på den skräck media och SD sprider.. Andas och fokusera på ditt liv, ditt jobb. Enligt de kristna skulle judarna döda alla kristna via förgiftade brunnar på 1300-talet, häxor förleda oss på 1500-1800-talet, under alla dessa tider har det funnits en tanke om att gud straffar oss om vi syndar vilket alltid varit en rädsla för folk, nazisterna skyllde allt på judarna under 1900-talet, enligt media skulle vi alla dö i sars, fågelinfluensa och svininfluensan under 2000-talet. Genom att sprida rädsla har man kontroll, de kan kontrollera dig och dina tankar och det skulle jag vara mer orolig för om jag vore du, för att inte kunna tänka själv då har det gått långt!

  • Anonym (Hjälp till)

    Så sant!

    För övrigt är det ju inte så smart att jobba svart med tanke på försäkringar och framtida pension.

    Tycker inte det låter som att det går någon nöd på dig? Kanske skulle du må bättre om du engagerade dig för tex de flyktingfamiljer som kommer hit. Då kan du få känna att du gör skillnad i deras liv bara genom att finnas till!


    Anonym (Värderingar) skrev 2015-10-10 08:20:26 följande:

    Du lyssnar nog lite för mycket på den skräck media och SD sprider.. Andas och fokusera på ditt liv, ditt jobb. Enligt de kristna skulle judarna döda alla kristna via förgiftade brunnar på 1300-talet, häxor förleda oss på 1500-1800-talet, under alla dessa tider har det funnits en tanke om att gud straffar oss om vi syndar vilket alltid varit en rädsla för folk, nazisterna skyllde allt på judarna under 1900-talet, enligt media skulle vi alla dö i sars, fågelinfluensa och svininfluensan under 2000-talet. Genom att sprida rädsla har man kontroll, de kan kontrollera dig och dina tankar och det skulle jag vara mer orolig för om jag vore du, för att inte kunna tänka själv då har det gått långt!


  • sextiotalist

    Jag tycker synd om dig. Du har tak över huvudet. Dina barn får gå i skola. Du har inte krypskyttar längs vägen där du går.

    Du kan gå till affären utan att riskera ditt liv pga en självmordsbombare.

    Du kan skriva vad du tänker utan att bli fängslad och torterad.

    Dina tillhörigheter finns inte i en väska som du släpat flera hundra mil.

    Du behöver inte sova på en station med lånade filtar.

  • Sandra8978

    Jag känner en hel del som du TS.
    Vet du vad som fick mig att må bättre? När Hans Rosling, professor i vad fan det nu är sa:

    "du kan inte använda dig av media för att förstå värden"

    Det sannaste som yttrats på TV de senaste 5 åren.
    Världen går åt rätt håll, Sverige med på det stora hela. Men media tjänar pengar på att sälja reklam.
    Du är en del av produkten, genom att gaffla dig tjänar de mer reklampengar. Och vi är kodade att bry oss om hot mot vår tillvaro så sådana nyheter får oss att stanna kvar på kanalen.
    Därför suger media på att ge oss en sann bild.

  • Anonym (Mörktikikarn)
    Drottningen70 skrev 2015-10-10 09:45:59 följande:

    Buhuhu...stackars stackars dig...


    Tråkig kommentar, man måste väl ändå få lite stöd här på forumet innan man vänder sig till psykolog skall du hålla på så tycker jag du ska logga ut och stänga plattan.
  • Anonym (Mörktikikarn)
    Anonym (Hjälp till) skrev 2015-10-10 08:26:39 följande:

    Så sant!

    För övrigt är det ju inte så smart att jobba svart med tanke på försäkringar och framtida pension.

    Tycker inte det låter som att det går någon nöd på dig? Kanske skulle du må bättre om du engagerade dig för tex de flyktingfamiljer som kommer hit. Då kan du få känna att du gör skillnad i deras liv bara genom att finnas till!


    Nej det går ingen nöd på mig men jag vill ha ett tryggt samhälle men vi glider mer o mer ifrån varandra i samhället det märks mycket tycker jag, om jag bara hade råd skulle jag absolut hjälp ensamkommande barn men tyvärr har vi inte plats.
    Och att hjälpa dem med soppa och filtar tycker jag är mer förnedrande varför inte lägga krutet nere i behövande länder?
    Sen tror jag aldrig att det kommer bli som vi önskar i världen så länge det ska bråkas om territorium och religon se bara vad som händer i Tunisien just nu precis nu.
  • Sandra8978
    Anonym (Mörktikikarn) skrev 2015-10-10 12:16:21 följande:
    Och att hjälpa dem med soppa och filtar tycker jag är mer förnedrande varför inte lägga krutet nere i behövande länder?
    Särskilt med tanke på att man lägger 10 kr för att hjälpa en flykting en dag i länderna kring Syrien. Här hemma i sverige krävs det 500 kr.

    Så vad väljer man, hjälpa 20 pers i Sverge eller 1000 pers närmre källan?
  • Anonym (Mörktikikarn)
    Sandra8978 skrev 2015-10-10 12:43:38 följande:
    Särskilt med tanke på att man lägger 10 kr för att hjälpa en flykting en dag i länderna kring Syrien. Här hemma i sverige krävs det 500 kr.

    Så vad väljer man, hjälpa 20 pers i Sverge eller 1000 pers närmre källan?
    Klart man hellre hjälper packet nere i deras land!!!!
Svar på tråden Jag ber er alla om hjälp och er åsikt!