• Anonym (Lea)

    Är du en bitterfitta som gnäller och har åsikter om andra mammor?

    Är du en bitterfitta och supermamma som gnäller och klagar på andra mammor, har åsikter om deras liv och tycker att DITT sätt är det enda och bästa? Varför, vad ger det dig? 

    Läser Elaine Eksvärds blogg och hittade ett jättebra inlägg där hon skriver om dessa "giftiga jävla mammor" som det verkar finnas så många av och jag fattar verkligen inte vad det är för människor som håller på så där. blogg.mama.nu/elaineeksvard/2015/10/09/giftiga-javla-mammor/

    Är det avundsjuka, är det bitterhet, är det någon typ av mindervärdeskomplex eller vad gör att man känner ett så stort behov av att trampa på andra mammor? Som Elaine skriver, det är ju sällan någon klagar på pappor, och inte heller är det pappor som klagar.  Förklara för mig varför, för jag förstår inte. 

  • Svar på tråden Är du en bitterfitta som gnäller och har åsikter om andra mammor?
  • Anonym (hmm)

    Den där bloggaren verkar faktiskt vara lite konstig. Hon känns ganska omogen.

  • Anonym (Öre)

    Vem bryr sig om vad den där människan tycker?
    En retoriker som skriver fel i den enklaste mening borde skaffa ett annat jobb.

    Dessutom håller jag med "Anna".

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Öre) skrev 2015-10-10 16:03:34 följande:

    Vem bryr sig om vad den där människan tycker?

    En retoriker som skriver fel i den enklaste mening borde skaffa ett annat jobb.

    Dessutom håller jag med "Anna".


    Spelar roll. Hon är framgångsrik och tjänar pengar. Så hon måste ju ha gjort det bra?

    Tycker hon är grym!
  • Poppymonkey

    Suck... Tänk om kvinnor kunde hjälpa varandra istället för att stjälpa? Vad långt vi hade kommit i världen då...

    Fattar ni inte att ni kommer uppnå större framgång genom att nätverka och hjälpa andra? En kvinna som fått stöd att nå toppen, skulle inte hon försöka återgälda detta och hjälpa tillbaka? Tänk på det innan ni försöker trycka ner henne för er egen avundsjukas skull.

  • Anonym (Öre)
    Anonym (Sara) skrev 2015-10-10 16:06:27 följande:
    Spelar roll. Hon är framgångsrik och tjänar pengar. Så hon måste ju ha gjort det bra?

    Tycker hon är grym!
    Får du tycka, vi är inte av samma åsikt.
    Har kikat lite mer i bloggen och herregud, VEM orkar läsa sån skit?
  • taquine

    Klart vi är avuuundsjuka , vad annars?Drömmer Nu orkar jag inte läsa några bloggar , men allvarligt känner jag mig som värsta supermamman ibland, helst om jag läst en stund på FL.. Men nej jag är ingen pekpinnetyp (för det mesta) men nog skulle man vilja ruska tag i i vissa ibland och säga att du kommer jävligt långt med vanligt sunt förnuft. 


    Goodness me
  • Anonym (tjej)

    Jag vet inte vem denna tjej är eller vad hennes blogg går ut på öht.
    Det är möjligt att hon är omogen, men hon har ju rätt i att mammarollen ska ses på med respekt; det är ju en viktig uppgift att uppfostra barn. Jag har inte ens barn själv men självklart ska man kunna ta en fika utan att någon lägger sig i. 

    Dock har hon väl själv valt att blogga och då får man ju stå ut med kritik? 

  • Anonym (tjej)
    Anonym (Öre) skrev 2015-10-10 16:03:34 följande:

    Vem bryr sig om vad den där människan tycker?
    En retoriker som skriver fel i den enklaste mening borde skaffa ett annat jobb.

    Dessutom håller jag med "Anna".


    Hon är väl inte retoriker, hon är väl bloggare? Eller? 
  • Anonym (tjej)
    taquine skrev 2015-10-10 16:11:39 följande:

    Klart vi är avuuundsjuka , vad annars?Drömmer Nu orkar jag inte läsa några bloggar , men allvarligt känner jag mig som värsta supermamman ibland, helst om jag läst en stund på FL.. Men nej jag är ingen pekpinnetyp (för det mesta) men nog skulle man vilja ruska tag i i vissa ibland och säga att du kommer jävligt långt med vanligt sunt förnuft. 


    När det gäller just bloggar tror jag ofta det är just det, avundsjuka.

    De som bloggar(framgångsrikt) har ju ofta väldigt glamorösa liv, och ofta försöker de framställa sig själva som väldigt framgångsrika och glammiga människor(beroende på vilken blogg osv). 

    Deras liv verkar alltid så enkelt så självklart blir man som knegande vanlig person avundsjuk, jag hade i dagsläget inte ens haft tid att blogga även om jag ville. 

    Dock beror det ju såklart helt på vilken blogg det är, jag har inte läst den här tjejens blogg. 
Svar på tråden Är du en bitterfitta som gnäller och har åsikter om andra mammor?