• Anonym (m)

    Ingen att ange som ICE kontakt på jobbet :(

    Jag började ett nytt jobb för ca en månad sedan och igår kom min chef och bad mig fylla i uppgifter om en in case of emergency person, ICE. Någon anhörig till mig som de ska ringa om något händer mig. Men jag har ingen :(
    Hur ska jag göra? Ska jag hitta på ett namn och nummer bara för de ringer nog inte kollar? Känns så deppigt och svårt.

  • Svar på tråden Ingen att ange som ICE kontakt på jobbet :(
  • Phalaenopsis

    Finns det inte någon enda som skulle vilja bli informerad ifall du hamnade på sjukhus? Inga kompisar alls? Ingen gammal moster?

  • BCH52

    Ta närmaste släkting, oavsett om ni har kontakt eller inte. Det är endast i yttersta nödfall de ringer, om du förolyckas på jobbet eller får en hjärtinfarkt. Och i så fall har du värre problem än att den anhörige blir förvånad över att bli kontaktad.

  • Anonym (-)

    Eller så säger du bara att du inte har någon.. det kan ju bli väldigt dumt om det faktiskt händer något och dom ringer någon random person (som kanske tror att någon dom känner råkat illa ut ..)

  • Anonym (m)

    Ne jag har inga vänner direkt, några jag pratar med på facebook och besöker om jag är i deras stad och de har tid men det är mer ytliga kontakter.
    Har inga släktingar som jag har pratat med de senaste 5 åren.

  • Anonym (m)
    Ulltand skrev 2015-10-10 17:56:32 följande:

    Ta en släkting då,även om ni inte har kontakt!


    Men jag vet knappt vad mina släktingar heter, har inga närmare släktingar än tremänningar och typ farmors systers dotter. Vet inte ens om dom jag pratade med sist lever längre. Sen behöver du inte skrika åt mig. Jag har inte gjort dig någonting.
  • Anonym (m)
    Anonym (-) skrev 2015-10-10 17:47:04 följande:

    Eller så säger du bara att du inte har någon.. det kan ju bli väldigt dumt om det faktiskt händer något och dom ringer någon random person (som kanske tror att någon dom känner råkat illa ut ..)


    Vet inte om jag vågar det, dels känns det pinsamt och dels så är jag rädd att det kan påverka jobbet. Det känns som att det är höga krav att man ska vara normal och smälta in in i teamet och inte vara en udda fisk. Så jag väntar gärna tills min provanställning är över tills jag säger något sådant.
  • Anonym (C)

    Va ärlig! Alla har sin historia. Men jag vet för jag var i samma sits men nu har jag min egna familj.

Svar på tråden Ingen att ange som ICE kontakt på jobbet :(