• Anonym (Audrey)

    Kommer inte över en dejt

    Hej. Blev dumpad i våras av en kille jag verkligen hade börjat förälska mig i. Vi klickade rejält tyckte jag och hade massa gemensamt. Insåg att jag ännu inte var helt stabil dock och sa dumma saker t honom vid nåt tillfälle som jag ångrar oerhört. O nu många månader senare tänker jag fortf på honom och att jag sumpade det. De killar jag dejtat efter honom har inte alls väckt samma känslor hos mig. Hur kommer jag över honom och öppnar upp mig för ny förälskelse? Kan ju inte gå och tråna efter honom i ett halvår till. Hoppas liksom på att han ska höra av sig eller att jag ska stöta på honom av en slump. Smärtsamt.

  • Svar på tråden Kommer inte över en dejt
  • Anonym (J)

    Vad sa du för saker då?   Var det pga de sakerna du sa som han dumpade dig?

  • Anonym (Audrey)

    Han sa inte det, men jag tror att det påverkade att han kände mindre o mindre för mig.

  • Anonym (J)
    Jag träffade en kille för några år sen, allt kändes bara så rätt!  Som att det var han jag väntat på, allt bara stämde!   Han var helt underbar,  går inte att förklara.  Vi träffades på en fest, och satt med varandra i köket och bara pratade till fem på morgonen.  Det kändes som att vi hörde ihop.   Sen gick vi på dejt, han åkte buss två timmar för att träffa mig, och han var jättenervös!    Men allt klickade hela kvällen, kändes som vi var två magneter som drogs till varandra.
    Inget sex dock, vi skildes åt vid busstationen på natten.

    Sen gjorde jag det stora misstaget, eftersom allt kändes så rätt, och jag inte ville tappa denna underbara kille,   blev jag alldeles för på!    Jag ringde och smsade hur mycket som helst, en kväll svarade han inte när jag ringde,  jag fortsatte ringa hela kvällen.      Lyckades förstås skrämma iväg honom.
    Fattar inte hur jag kunde vara så dum...   Men har i alla fall aldrig gjort det misstaget med någon kille igen. 
  • Sandra8978
    Anonym (J) skrev 2015-10-10 18:28:31 följande:
    Jag träffade en kille för några år sen, allt kändes bara så rätt!  Som att det var han jag väntat på, allt bara stämde!   Han var helt underbar,  går inte att förklara.  Vi träffades på en fest, och satt med varandra i köket och bara pratade till fem på morgonen.  Det kändes som att vi hörde ihop.   Sen gick vi på dejt, han åkte buss två timmar för att träffa mig, och han var jättenervös!    Men allt klickade hela kvällen, kändes som vi var två magneter som drogs till varandra.
    Inget sex dock, vi skildes åt vid busstationen på natten.

    Sen gjorde jag det stora misstaget, eftersom allt kändes så rätt, och jag inte ville tappa denna underbara kille,   blev jag alldeles för på!    Jag ringde och smsade hur mycket som helst, en kväll svarade han inte när jag ringde,  jag fortsatte ringa hela kvällen.      Lyckades förstås skrämma iväg honom.
    Fattar inte hur jag kunde vara så dum...   Men har i alla fall aldrig gjort det misstaget med någon kille igen. 
    Att det inte blev något var inte ditt del. Hade han vart den rätta hade han bara tyckt om att du var på. Min sambo hörde av sig till mig direkt dagen efter vår första dejt.
    Jag reagerade på att han var så på och uppskattade det efter alla svårflörtade killar som "spelade spelet".
  • Anonym (Anonym)

    Känns alltid som man måste rätta sig efter dem.

    Hålla tillbaka.

  • Sandra8978
    Anonym (Anonym) skrev 2015-10-10 18:56:14 följande:

    Känns alltid som man måste rätta sig efter dem.

    Hålla tillbaka.


    Så har det alltid kännts för mig med.
    Tills jag träffade min nuvarande. Där behövde jag inte hålla tillbaka, och han gillade det.

    Så jävla skönt, jag hade faktiskt väntat en stor del av mitt vuxna liv på det.
  • Anonym (Audrey)

    Tror att jag också var lite för på i denna relation. Vill inte gå in på vad jag sa den ggn, men var dryg och otrevlig helt enkelt. Inte alls jag eg, mest det som känns jobbigt. Att han fick se en del som inte alls är jag som jag brukar vara.

  • Anonym (?)

    Att du fortfarande ältar det som hände låter som en tvångstanke alternativt "trauma" du har, dvs att "återuppleva" händelsen. Om du inte kan göra något för att förändra utfallet bör du helt enkelt sluta fokusera på det. Hade samma problem tidigare där jag skämdes/kände skuld ibland flera år efter att jag "sumpat" relationer. Bara att försöka lära sig förhålla sig till sig själv annorlunda, tror jag. Inte ta för allvarligt på saker som händer.

  • Anonym (Audrey)

    Nja. Ältar vad som hände gör jag inte. Utan ångrar bara hur utfallet blev. Oavsett orsak eg. Hänt är ju hänt. Men saknar honom. Det är ju det som smärtar.

  • Sandra8978
    Anonym (Audrey) skrev 2015-10-10 20:25:57 följande:

    Nja. Ältar vad som hände gör jag inte. Utan ångrar bara hur utfallet blev. Oavsett orsak eg. Hänt är ju hänt. Men saknar honom. Det är ju det som smärtar.


    Inte mkt att göra, var inte dryg med nästa.
  • Anonym (man med klös)
    Sandra8978 skrev 2015-10-10 18:44:47 följande:
    Att det inte blev något var inte ditt del. Hade han vart den rätta hade han bara tyckt om att du var på. Min sambo hörde av sig till mig direkt dagen efter vår första dejt.
    Jag reagerade på att han var så på och uppskattade det efter alla svårflörtade killar som "spelade spelet".
    Det är sällan killar "spelar något spel" förutom datorspel.

    Är det en tjej som man tycker är jättebra så blir det kontakt omgående.

    Är det en tjej som man tycker kan kvitta så skiter killen i henne i några dagar och det blir "eventuellt" något.

    Är det en tjej man finner inte passar så skiter man helt i det, hör hon av sig och är på, så kanske man testar knullet.

    För är knullet bra, så finns det ändå en liten strimma hopp, för tjejen.
  • MissNastrax
    Anonym (J) skrev 2015-10-10 18:28:31 följande:

    Jag träffade en kille för några år sen, allt kändes bara så rätt!  Som att det var han jag väntat på, allt bara stämde!   Han var helt underbar,  går inte att förklara.  Vi träffades på en fest, och satt med varandra i köket och bara pratade till fem på morgonen.  Det kändes som att vi hörde ihop.   Sen gick vi på dejt, han åkte buss två timmar för att träffa mig, och han var jättenervös!    Men allt klickade hela kvällen, kändes som vi var två magneter som drogs till varandra.Inget sex dock, vi skildes åt vid busstationen på natten.Sen gjorde jag det stora misstaget, eftersom allt kändes så rätt, och jag inte ville tappa denna underbara kille,   blev jag alldeles för på!    Jag ringde och smsade hur mycket som helst, en kväll svarade han inte när jag ringde,  jag fortsatte ringa hela kvällen.      Lyckades förstås skrämma iväg honom.

    Fattar inte hur jag kunde vara så dum...   Men har i alla fall aldrig gjort det misstaget med någon kille igen. 


    Gjorde likande misstag, jag sa upp kontakten med Mr X och sen började vi umgås som vänner endast och jag dejtade en annan snubbe (fast jag inte kunde sluta tänka på Mr X).. där någonstans där jag inte var på, inte följde med hem, var ärlig om vad jag tyckte men sa det bara en gång, tiden gick och jag slutade träffa den andra snubben.. då ville han umgås, mycket, sen ville han vara exklusiv, sen relation och nu sambos..

    Jag trodde aldrig jag skulle vara här med honom, trodde jag skulle tänka på honom i flera år och vara tänd men det skulle liksom inte bli mer än så, kunde inte ens tänka mig oss tillsammans.. han dejtade ju andra..

    Ibland när allt blir fel så kan man göra rätt om det är rätt någonstans långt därinne..

    Fortfarande overkligt ibland när jag tänker på det för det va så osannolikt.
  • Anonym (Audrey)

    Senaste inlägget här- underbart! Ger ju en romantiker lite hopp.

  • Sandra8978
    MissNastrax skrev 2015-10-12 12:47:16 följande:
     där någonstans där jag inte var på, inte följde med hem, var ärlig om vad jag tyckte men sa det bara en gång, tiden gick och jag slutade träffa den andra snubben.. då ville han umgås, mycket, sen ville han vara exklusiv, sen relation och nu sambos..
    Ett intresse som krävde manipulation och att du spelade svårflörtad har dåliga chanser att klara vardagens gung.
  • Sandra8978
    Anonym (man med klös) skrev 2015-10-12 08:08:48 följande:
    Det är sällan killar "spelar något spel" förutom datorspel.
    Alla spelar vi "svårflörtad"spelet.
  • MissNastrax
    Sandra8978 skrev 2015-10-12 22:59:13 följande:

    Ett intresse som krävde manipulation och att du spelade svårflörtad har dåliga chanser att klara vardagens gung.


    Jag spelade inte svårflörtad för han visste ju att jag gillade honom men jag som inte trodde han tyckte om mig alls försökte ju glömma honom genom att träffa andra, då insåg han när han fick distans att den där tjejen han inte ville ha något med men samtidigt ej ville sluta prata med och träffa kanske var värd att sänka garden för och nu har vi t.o.m bott med varandra ett tag..
Svar på tråden Kommer inte över en dejt