• Anonym (Grannen)

    Ska jag kontakta hyresvärden?

    Bor i ett hus med 9 lägenheter (hyres) och trivdes väldigt bra tills några av grannarna flyttade ut och nya flyttade in.
    Tidigare pratade alla grannar med varann,inga klagomål till hyresvärden eller arga lappar i trapphuset. Men dom nya som flyttade in började rätt omgående att sätta arga lappar i trapphuset om hundar som skällt "hela nätter",Det finns hundar i huset men ingen av oss gamla grannar har hört nåt och alla hundägare var hemma eller borta med hundarna vid tidpunkterna.
    Sen har det varit ett par fester med musik till 23-24 men om det kan vi leva med om det händer sällan och rutorna inte skallrar av volymen. 
    Men i natt var det lugnt till 01 och sen började musik som hördes tydligt, klockan halv 4 gick min man och pratade med dom,dom stängde av först men sen fortsatte dom spela på liiite lägre volym som fortfarande hördes. 
    Lyckades iallafall somna och funderar nu på om jag ska maila hyresvärden då jag tycker att dom faktiskt struntade i att musiken hördes mitt i natten.
    Vi är såna grannar som försöker att inte störa andra,våra barn får inte hoppa och fara runt hur mycket som helst inomhus,det gör vi utomhus istället. Våra hundar är sällan hemma ensamma trots att dom inte skäller för jag vill inte att nån ska bli störd om det ringer på dörren för då skäller dom några skall. 
    Vi försöker helt enkelt vara trevliga grannar som tänker på att det bor fler i huset.
    Så vad tycker ni? Borde jag skicka ett mail och meddela att dom spelat musik sent på natten och inte stängt av trots att vi pratat med dom?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-10 18:54
    Kan tillägga att vi inte har någon störningsjour vi kan ringa.

  • Svar på tråden Ska jag kontakta hyresvärden?
  • Inte jag

    Jag tycker att du ska kontakta hyresvärden. Det ska vara tyst efter 22 och är så i de flesta hyreshus.

  • Anonym (Jenny)

    De dämpadr ju ändå, kanske förstod de inte att det hördes bra ändå...jag skulle ge dem nån mer chans, ringer du med för lite på fötterna till värden kanske han inte bryr sig o tycker ni är överkänsliga...

  • Iowhannah

    Jag tycker du ska kontakta hyresvärden. Man ska inte BÖRJA väsnas klockan 01! Försök även få med dig andra grannar (som också stör sig på de nya) så framstår du inte som lika lättretlig. Ju fler som klagar, desto mer seriöst bör de se på det hela.

  • Anonym (.....)

    Som du själv vill bli behandlad ska du behandla andra... Varför anmäla? Prata i första hand med grannarna!

Svar på tråden Ska jag kontakta hyresvärden?