• Anonym (Arg)

    Leder en polisanmälan någon vart i detta fall?

    Min sambo sålde en bil i vintras. Han hade bilen ute hos sina föräldrar på landet och var dum nog och skickade med den nya ägaren ägarbeviset för att lägga på lådan eftersom han ändå skulle förbi lådan.. Nu får vi massor av fakturor på parkeringsböter, för bilen står i min sambos namn, pappret blev aldrig inskickat. Vi har fått betala närmare 2000 kr, och köparen säger att han självklart ska betala (han och hans kompis som köpte bilen) även fast det är den andra som tydligen har bilen. Men nu när allt kommer till kritan så svarar han inte längre. Han var först med på att vi skulle komma med nya pappren så han kunde skriva på och samtidigt ge min sambo pengar. Men ja, han svarar inte längre!

    Hur gör man nu? Är det värt att polisanmäla, att det faktiskt leder någonstans? Eller kan vi åka och bara hämta bilen utan att det blir problem för oss?

    Jaa, han har lärt sig en läxa att det alltid är säljaren som skickar in pappret!

  • Svar på tråden Leder en polisanmälan någon vart i detta fall?
  • Anonym (Xc)

    Anmäl bilen som stulen och säg att ni har bekanta som ofta ser den parkerad i närheten av där den nu är?

  • Anonym (Hmm)

    Anmäl bilen stulen för din sambo står ju fortfarande som ägare.

  • Anonym (testa)
    Anonym (Arg) skrev 2015-10-10 19:59:27 följande:

    Min sambo sålde en bil i vintras. Han hade bilen ute hos sina föräldrar på landet och var dum nog och skickade med den nya ägaren ägarbeviset för att lägga på lådan eftersom han ändå skulle förbi lådan.. Nu får vi massor av fakturor på parkeringsböter, för bilen står i min sambos namn, pappret blev aldrig inskickat. Vi har fått betala närmare 2000 kr, och köparen säger att han självklart ska betala (han och hans kompis som köpte bilen) även fast det är den andra som tydligen har bilen. Men nu när allt kommer till kritan så svarar han inte längre. Han var först med på att vi skulle komma med nya pappren så han kunde skriva på och samtidigt ge min sambo pengar. Men ja, han svarar inte längre!

    Hur gör man nu? Är det värt att polisanmäla, att det faktiskt leder någonstans? Eller kan vi åka och bara hämta bilen utan att det blir problem för oss?

    Jaa, han har lärt sig en läxa att det alltid är säljaren som skickar in pappret!


    Begär kopia från transportstyrelsen på ägarbevis osv osv
    Stöldanmäl bilen
    Ställ av bilen så att ni inte får dyringar om oförsäkrat fordon

    Det går att jävlas tillbaka. om ni sköter detta rätt.

    Ni kan knappast åka och hämta bilen. Ni har inga nycklar.. 
    Förr eller senare bli bilen stoppad och med detta så beslagtar Polisen bilen. Där stannar bilen tills det är utrett.

    Jäkligt jobbigt för den som gett er pengar, men kan inte bruka sin bil.Flört
  • Anonym (Arg)
    Anonym (testa) skrev 2015-10-10 20:19:51 följande:
    Begär kopia från transportstyrelsen på ägarbevis osv osv
    Stöldanmäl bilen
    Ställ av bilen så att ni inte får dyringar om oförsäkrat fordon

    Det går att jävlas tillbaka. om ni sköter detta rätt.

    Ni kan knappast åka och hämta bilen. Ni har inga nycklar.. 
    Förr eller senare bli bilen stoppad och med detta så beslagtar Polisen bilen. Där stannar bilen tills det är utrett.

    Jäkligt jobbigt för den som gett er pengar, men kan inte bruka sin bil.Flört
    Om vi anmäler den stulen, från när då liksom? eftersom dom köpte den i vintras!

    Den är redan avställd, den var det när han sålde den och dom kan ju inte ändra det
  • Anonym (testa)
    Anonym (Arg) skrev 2015-10-10 20:53:16 följande:
    Om vi anmäler den stulen, från när då liksom? eftersom dom köpte den i vintras!

    Den är redan avställd, den var det när han sålde den och dom kan ju inte ändra det
    jaja... 

    Då kan du väl läsa här...

    teknikensvarld.se/bedragare-kopte-min-bil-nu-vaxer-skulderna-117194/http://www.svt.se/ug/hundratals-bilagare-drabbade-i-systematiskt-bedrageri

    Eller så får ni fortsätta ha det som ni har det.

    Förr eller senare blir bilen stoppad.. När ett pundhuvud gör så mot er. Kan han gott få sitta i häktet över natten. Han har ju framfört ett fordon som är stulet. Be till de högre makterna att personen blir stoppad en sen lördag. Så får personen sitta minst till måndagen. 

    Agera
Svar på tråden Leder en polisanmälan någon vart i detta fall?