• mane03

    Så fruktansvärt ont i ryggen.

    Hej hej.

    Jag är gravid med mitt fjärde barn. V 16. Jag har tre tjejer sen tidigare och har bara haft lite ont i ryggen och då vid slutet av graviditeten. Men har i några veckor nu haft så otroligt ont i ländryggen. Det gör ont när jag står, sitter och ligger. Jag är vaken kring 05 på morgonen pga detta. Det känns jobbigt att det är så många veckor kvar av graviditeten och smärtan kommer säker bara bli värre med tiden. Är det någon som har något bra tips som hjälper. Såg att clearblue har en smärtlindrande men den är först från v 24.

    Tacksam för tips.

  • Svar på tråden Så fruktansvärt ont i ryggen.
  • MariaOchNiklas

    Det låter som du har foglossning som satt sig i ländryggen. Har så jag med, men funkar ligga på rygg med benen på en stol. Avlastar ganska bra då. Har du något gravidbälte? Använd dig av det så du får hjälp att avlasta där det gör som ondast. Är i 14+1 idag och har känt av detta sedan jag blev gravid. Väntar mitt tredje barn och det har kommit tidigare för varje graviditet.


    17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Februari16

    Låter som foglossning. Jag fick det i vecka 16. Hör av dig till din bm så kan säkert hon hänvisa dig till sjukgymnast för bäckenbälte och behandling. Lycka till!

Svar på tråden Så fruktansvärt ont i ryggen.