• Ellen Dellen

    Bästa resesulkyn till snart 1-åring?

    Ska ut på en långresa i december och behöver en smidig resevagn till sonen som blir 1 år i februari. Han är ganska stor och stadig men vi vill ha en med så mycket ryggläge som möjligt men ändå så liten som möjligt med tanke på flygresor.

    Har haft en Mac Laren quest till de andra barnen vilken vi var nöjda med men om det finns med mer ryggläge hade jag hellre köpt den.

    Nån som har tips?

  • Svar på tråden Bästa resesulkyn till snart 1-åring?
  • Sous

    Vi har en Babyzen yoyo. Jag tycker det är en överlägsen resevagn *om* man inte tänkt köra i sand, terräng eller på för ojämna ytor (ex mycket kullersten). Lätt, enkel att fälla, bra utrymme (treåringen sov i den i somras) och den går att ta som handbagage på planet.

  • marlinire

    Vi har en Chicco Liteway till dottern och är mkt nöjda. Fullt liggläge, lättkörd för att vara paraplysulky och enkel att fälla upp/ner med en hand, smart sufflett. Då ska det nämnas att vi köpte den när hon var 2 månader och nu är hon nästan 2 år - och den har hängt med på minst 20 flygresor ToR. Lika fin som när vi köpte den, så kvaliteten är det inget fel på. 

    Sen går det ju inte komma ifrån att det trots allt ÄR en paraplyvagn, går ju inte direkt att jämföra med en ordentlig sittvagn :)

  • BJzip

    Babyjogger zip! Går att fälla till fullt liggläge, blir liten ihopfälld och har dessutom stor sufflett med uv-skydd. Har haft den ca ett halvår och med på flera resor och är supernöjd med den!

    Hade chicco liteway innan, men den gillade jag inte alls...

Svar på tråden Bästa resesulkyn till snart 1-åring?