• DenNamnbitne

    Vart står du i Israel-Palestinafrågan i förhållande till din partitillhörighet?

    En infekterad fråga även i den politiska debatten i Sverige är israelpalestinafrågan och nu vill jag försöka finna mönster.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vart står du i Israel-Palestinafrågan i förhållande till din partitillhörighet?
  • DenNamnbitne

    Ursäkta om jag råkade skapa två identiska trådar. Vi låter denna vara den huvudsakliga tycker jag eftersom den fått flest röster i sig. Diskutera gärna och var gärna anonyma!

  • Rataxes

    Skriver inte anonymt och tänker inte göra det här heller. Kommer inte att svara anonyma nick.

    Det är jag som röstade Israelvänlig, Övrigt.

    Israel gör inte alltid rätt, men heller inte alltid fel som den svenska dumvänstern med sitt "Shit to Hamas" gör allt för att få folk att tro.


    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • En grön ruta
    Rataxes skrev 2015-10-12 17:56:10 följande:

    Kommer inte att svara anonyma nick.


    Nej, det framgår med önskvärd tydlighet i din sidfot.
  • DenNamnbitne
    En grön ruta skrev 2015-10-12 16:38:27 följande:
    Det kanske är fel att överdrivet uppmuntra till anonymitet förstås, på forum är man ju ändå förhållandevis anonym Flört

    Jag gjorde omröstningen för att jag märkt att det inom många kretsar är en stötesten. Av någon underlig anledning är högermän och sd-are fanatiska israelvänner och det har förundrat mig något. Folk är så kallade cuckservative och har hittat ett favoritfolk att företräda istället för sitt eget som det anses fult att stå upp för. 
  • Anonym (Bogislaus)

    I den här konflikten är jag Palestinavän, helt klart. Jag önskar egentligen se en tvåstatslösning där de olika palestinska staterna har landkontakt med varandra. Israel är en mycket olycksalig konsekvens av maktspel, konflikter och åsidosättande av lokalbefolkningen. Den självcentrerade nationalismen som präglar Israel är särskilt olustig då det utvidgade Israel och dess allierade orkestrerar förintelsen av de europeiska kulturerna, folken och religionen. Sen har vi Israels ständiga hot mot Iran och övriga länder och dess inblandning i destabiliseringen av den sekulära arabvärlden. Palestinierna lever under begränsade förhållanden, Gaza, tex upplevs mer eller mindre som ett enormt fängelse och stora delar av folket lever i exil någon annanstans på jorden. 

    Jag skulle rösta på SD om det var val idag även om jag tycker de är ganska patetiska. Jag efterfrågar istället ett rakryggat och ideologiskt konsekvent parti som tog avstånd från den post-modernistiska diskursen och istället stod för något bättre själva. 

  • DenNamnbitne
    Anonym (Bogislaus) skrev 2015-10-13 11:06:03 följande:

    I den här konflikten är jag Palestinavän, helt klart. Jag önskar egentligen se en tvåstatslösning där de olika palestinska staterna har landkontakt med varandra. Israel är en mycket olycksalig konsekvens av maktspel, konflikter och åsidosättande av lokalbefolkningen. Den självcentrerade nationalismen som präglar Israel är särskilt olustig då det utvidgade Israel och dess allierade orkestrerar förintelsen av de europeiska kulturerna, folken och religionen. Sen har vi Israels ständiga hot mot Iran och övriga länder och dess inblandning i destabiliseringen av den sekulära arabvärlden. Palestinierna lever under begränsade förhållanden, Gaza, tex upplevs mer eller mindre som ett enormt fängelse och stora delar av folket lever i exil någon annanstans på jorden. 

    Jag skulle rösta på SD om det var val idag även om jag tycker de är ganska patetiska. Jag efterfrågar istället ett rakryggat och ideologiskt konsekvent parti som tog avstånd från den post-modernistiska diskursen och istället stod för något bättre själva. 


    Varför gillar du inte sd?
  • Anton Chigurh
    Israelvänlig Såsialdemokrat.

    Vilket jag djupt ångrar. Sämre partiledare får man fan leta efter. Sahlin har sina brister, bland annat ett missbruk av choklad innehållande honung och mandelnougat, men hon var i alla fall hästlängder före svetsare Löfven. I alla avseenden. Och det säger inte lite.

    Kramare //Anton starwars
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • fluu

    Jag kallar min inställning "föräldrainställningen" - dvs "skärp er nu ungar, dela och kom överens och hör sen!"


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vart står du i Israel-Palestinafrågan i förhållande till din partitillhörighet?