• Anonym (Jag gör)

    Bjuder du dina vänner på lunch?

    Om ni har gäster hemma vid lunchtid, eller någon annan mattid, bjuder du dem på mat då ? Om mina kompisar med barn kommer kl 10 och stannar till 14 så äter vi lunch däremellan. Jag tar för givet att även göra lunch åt dem. Har jag inte tillräckligt med mat hemma så föreslår jag att vi ska gå ut och äta pizza eller något, men då betalar man för sig själv.

    Var hemma hos en kompis i en stad flera mil bort i helgen. Dom gjorde pannkakor och jag och min dotter fick ingen mat så vi fick åka ut i området och leta på en pizzeria. Skulle aldrig göra så själv men många andra verkar tycka att det är okej.

  • Svar på tråden Bjuder du dina vänner på lunch?
  • jenny99

    Klart,jag bjuder alltid på lunch,eller mina vänner.

  • Duckan

    Jag skulle se det som självklart att vi åt lunch om jag har bjudit hem folk den tiden.
    Märklig vän.

  • LFF

    Jag frågar om de som är hemma hos oss vill äta om det är dags för mat. Sen hittar man på något som det finns tillräckligt av hemma helt enkelt.

  • Anonym (Gurie)

    Självklart bjuder man på lunch i det läget.

    Socialt efterbliven bekantskap det där. Helt klart.

  • sextiotalist

    Fika möjligtvis eftersom jag inte äter lunch själv när jag är hemma.

  • Anonym (Jo)

    Mycket märkligt. Kanske uppskattade hon inte ditt besök?

  • Anonym (B)
    Anonym (Jag gör) skrev 2015-10-12 15:21:15 följande:

    Om ni har gäster hemma vid lunchtid, eller någon annan mattid, bjuder du dem på mat då ? Om mina kompisar med barn kommer kl 10 och stannar till 14 så äter vi lunch däremellan. Jag tar för givet att även göra lunch åt dem. Har jag inte tillräckligt med mat hemma så föreslår jag att vi ska gå ut och äta pizza eller något, men då betalar man för sig själv.

    Var hemma hos en kompis i en stad flera mil bort i helgen. Dom gjorde pannkakor och jag och min dotter fick ingen mat så vi fick åka ut i området och leta på en pizzeria. Skulle aldrig göra så själv men många andra verkar tycka att det är okej.


    Klart man bjuder om folk är hos en när man själv äter.

    Hoppas detta är en förra detta kompis nu.
  • hrewak

    Bjuder självklart på mat! Har vi bokat in tiden i förväg så ser jag till att jag har mat. Men blir det spontant en träff vid lunch/middagstid så lagar jag något som räcker till alla eller går sonika och köper med av det jag tänk laga så det räcker åt alla!

Svar på tråden Bjuder du dina vänner på lunch?