• Fagerlund

    Är Marie Willermark rasist?

    Frälsningsarméns Sverige-chef Marie Willermark skriver på Twitter att hon hoppas se fler människor med en viss hudfärg om fem år. 


    Är hon rasist?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Marie Willermark rasist?
  • K Markatta

    Det där "Sverige Tillsammans" verkar vara ännu ett i raden av spektakel där kritvita förståsigpåare ska tala om för mörkhyade hur de ska tycka och tänka. Fullt förståeligt att uppslutningen i den senare gruppen inte är särskilt stor. Lite märkligt att den här tanten vill se att fler mörkhyade i framtiden rättar in sig i ledet och närvarar.

  • enånittitre

    Hade jag ställt mig upp och sagt "en klar dominans av mörkhyade människor....förhoppningsvis är det skillnad om 5 år" så hade det blivit ett jävla hallå!

    Stefan Löfvens statsfinansierade svenskfientliga väckelsemöte innehöll andra otrevliga inslag där en talare menar på att "Det inte finns någon inhemsk svensk kultur"!
    ingen inhemsk svensk kultur

  • Tom Araya

    Man kan ju inte avgöra vilka åsikter en person har bara på ett uttalande, men just det uttalandet är väl att beteckna som rasistiskt.

  • Nerfherder
    enånittitre skrev 2015-10-14 09:07:33 följande:

    Hade jag ställt mig upp och sagt "en klar dominans av mörkhyade människor....förhoppningsvis är det skillnad om 5 år" så hade det blivit ett jävla hallå!

    Stefan Löfvens statsfinansierade svenskfientliga väckelsemöte innehöll andra otrevliga inslag där en talare menar på att "Det inte finns någon inhemsk svensk kultur"!


    Möjligtvis skulle folk undra om det var den riktiga ennånittitre som sa så.
  • K Markatta
    enånittitre skrev 2015-10-14 09:07:33 följande:
    Stefan Löfvens statsfinansierade svenskfientliga väckelsemöte innehöll andra otrevliga inslag där en talare menar på att "Det inte finns någon inhemsk svensk kultur"!
    Läs gärna riksdagsman Hanif Balis utmärkta inlägg:

    hejahanif.se/2015/10/12/sverigefornekarna/
  • Världsmedborgare
    enånittitre skrev 2015-10-14 09:07:33 följande:
    Hade jag ställt mig upp och sagt "en klar dominans av mörkhyade människor....förhoppningsvis är det skillnad om 5 år" så hade det blivit ett jävla hallå!

    Stefan Löfvens statsfinansierade svenskfientliga väckelsemöte innehöll andra otrevliga inslag där en talare menar på att "Det inte finns någon inhemsk svensk kultur"!
    Kan vi få höra vad "inhemsk svensk kultur" är för något, enligt din definition.
  • Fjonken
    Världsmedborgare skrev 2015-10-14 14:06:26 följande:
    Kan vi få höra vad "inhemsk svensk kultur" är för något, enligt din definition.
    Varför har alla andra rätt till sin kultur förutom just svenskar? Persisk kultur, kurdisk kultur, italiensk kultur, engelsk kultur... Men inte svensk. Varför? Har vi så dåligt självförtroende? Varför är vi självutplånande?

    Midsommar, kräftskivor, surströmming, dansbandsvärlden, allemansrätten med bärplockning, kärleken till naturen, respekten för myndigheter, att vi kan stå i kö utan att trängas, blygheten, knätofsar och spelmansstämmor, Vasaloppet och längdskidor... Klart som fan vi har nationella särdrag som kan sägas vara just svenska. Precis som alla andra. Förstår inte vad det är som är så förbaskat provocerande med det?

    Visst, det finns säkert massor av influenser från utlandet men det är ändå vi tillsammans som har format det till vad det är just idag. 
  • En grön ruta
    Fjonken skrev 2015-10-14 15:49:24 följande:

    Varför har alla andra rätt till sin kultur förutom just svenskar? Persisk kultur, kurdisk kultur, italiensk kultur, engelsk kultur... Men inte svensk. Varför? Har vi så dåligt självförtroende? Varför är vi självutplånande?

    Midsommar, kräftskivor, surströmming, dansbandsvärlden, allemansrätten med bärplockning, kärleken till naturen, respekten för myndigheter, att vi kan stå i kö utan att trängas, blygheten, knätofsar och spelmansstämmor, Vasaloppet och längdskidor... Klart som fan vi har nationella särdrag som kan sägas vara just svenska. Precis som alla andra. Förstår inte vad det är som är så förbaskat provocerande med det?

    Visst, det finns säkert massor av influenser från utlandet men det är ändå vi tillsammans som har format det till vad det är just idag. 


    Vem förbjuder den typen av saker? Konkret nu.
Svar på tråden Är Marie Willermark rasist?