• Anonym (Funderar)

    Ägglossning efter första mensen efter missfallet

    Hej!

    Har just haft första mensen efter mitt missfall och undrar om jag kan förvänta mig ägglossning som vanligt cirka 14 dagar efter första mensdagen. Har alltid haft regelbunden ägglossning och mens tidigare men vet ju inte riktigt nu efter missfallet.

    Fick ni ägglossning som vanligt igen efter första mensen efter missfallet?

    Vill så gärna bli gravid igen!

  • Svar på tråden Ägglossning efter första mensen efter missfallet
  • Fjäril kär

    när jag fick missfall fick jag höra att jag ska räkna missfallet som en mens och alltså räkna någorlunda med att om kroppen funkar som den ska så är ägglossningen ca 14 dagar efter missfallet...

    dock beror det ju på om kroppen är återställd efter missfallet också.  Det är vanligt att kroppen hoppar över en ägglossning o mens efter ett missfall för att den behöver återhämta sig.  

  • Fjäril kär

    äsch.. allt kom inte med...

    om du nu haft din första mens efter missfallet borde du kunna räkna med att din nästa ägglossning infaller i vanlig intervall efter mensen.   men den kan ju dock hoppa också.  Men ja jag skulle räkna efter senaste mens och hoppas på det bästa.! 

  • Dixie

    i en cykel kommer ägglossningen först och sedan mensen som ett resultat av att ägget inte blev befruktat - så om du har fått mens borde du ju redan haft en ägglossning!

  • Anonym (Funderar)
    Dixie skrev 2015-10-13 08:35:25 följande:

    i en cykel kommer ägglossningen först och sedan mensen som ett resultat av att ägget inte blev befruktat - så om du har fått mens borde du ju redan haft en ägglossning!


    Ja självklart men nu undrade jag ägglossningen efter första mensen efter ett missfall. Ägglossning hade jag efter missfallet men den var en vecka senare än vanligt. Undrar bara om den kommer att bli så denna gång också eller om mensen kanske blir regelbunden igen nu när kroppen har återställt sig eftersom jag haft en mens emellan.
  • Anonym (Funderar)
    Fjäril kär skrev 2015-10-13 08:03:42 följande:

    äsch.. allt kom inte med...

    om du nu haft din första mens efter missfallet borde du kunna räkna med att din nästa ägglossning infaller i vanlig intervall efter mensen.   men den kan ju dock hoppa också.  Men ja jag skulle räkna efter senaste mens och hoppas på det bästa.! 


    Hoppas att det blir så!
    Mensen kom ju en vecka senare pga att ägglossningen blev en vecka sen också. Men det var förmodligen för att det tog en vecka för blödningarna att sluta efter missfallet. Jag testade negativt på gravtester ca en vecka efter också, så det tog nog några dagar innan hormonet var nere och ägget kunde börja mogna. Hoppas på regelbunden äl nu efter mensen :) Tack för ditt svar!
  • Jag är bara jag
    Dixie skrev 2015-10-13 08:35:25 följande:
    i en cykel kommer ägglossningen först och sedan mensen som ett resultat av att ägget inte blev befruktat - så om du har fått mens borde du ju redan haft en ägglossning!
    Man kan ha mens utan att ha haft äl innan. Vanligt för de med PCO,vanligt efter missfall,vanligt som äldre.

    Jag hade ingen äl efter mitt MA,men cykeln efter blev allt som vanligt igen.
  • Anonym (J)

    Jag fick troligtvis ÄL cirka 17 dagar efter MF startade. Slutade blöda färskt blod 5 dagar innan. 
    Räknar med att få mens om cirka 12 dagar. 

  • Anonym (Funderar)
    Jag är bara jag skrev 2015-10-13 13:09:35 följande:
    Man kan ha mens utan att ha haft äl innan. Vanligt för de med PCO,vanligt efter missfall,vanligt som äldre.

    Jag hade ingen äl efter mitt MA,men cykeln efter blev allt som vanligt igen.
    Tack för ditt svar! :) Hoppas det blir samma för mig!
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (J) skrev 2015-10-13 13:13:32 följande:

    Jag fick troligtvis ÄL cirka 17 dagar efter MF startade. Slutade blöda färskt blod 5 dagar innan. 
    Räknar med att få mens om cirka 12 dagar. 


    Jag fick också äl efter missfallet men ungefär på dag 20. Jag undrade lite över hur ägglossningen ser ut efter mensen. Hoppas att den kommer på dag 14 som tidigare! :)
  • Anonym (J)
    Anonym (Funderar) skrev 2015-10-13 14:49:22 följande:
    Jag fick också äl efter missfallet men ungefär på dag 20. Jag undrade lite över hur ägglossningen ser ut efter mensen. Hoppas att den kommer på dag 14 som tidigare! :)
    det gör den säkert! att den kom på dag 20 efter MF berodde säkert på att hormonerna behövde sjunka ordentligt efteråt för att ÄL skulle komma igång Lycka till med bebisverkstaden!
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (J) skrev 2015-10-13 15:25:54 följande:
    det gör den säkert! att den kom på dag 20 efter MF berodde säkert på att hormonerna behövde sjunka ordentligt efteråt för att ÄL skulle komma igång Lycka till med bebisverkstaden!
    tack snälla!!Hjärta
Svar på tråden Ägglossning efter första mensen efter missfallet