• Anonym (Orolig)

    Brunt på papperet och ömma brösten borta

    Är så orolig och behöver skriva av mig lite.


    Vi har försökt såå himla länge att skaffa syskon till vår dotter. Vi hade gett upp! Det började pratas om hjälp på traven på kvinnokliniken, när jag plötsligt för en vecka sedan fick plus på testet. Fy vad lyckliga vi blev!!!


    Men jag har hela tiden oroat mig för dom där bruna flytningarna. Har haft två mf tidigare som börjat just så och jag bara kände i hela kroppen att "jag kommer få ett till..." Medan min sambo redan började prata om namn och renovering i hemmet inför vårat andra barn, så försökte jag mest få tyst på han för det inte var nån mening att prata om det.  


    Och igår hände det. Jag gick på toa och fick brunt på papperet. Det började med väldigt ljust brunt, idag är det mörkbrunt. Dom ömma brösten försvann på en dag och jag känner att livmodern får sammandragningar emellanåt. Ringde KK men dom kan inte hjälpa mig. Försökte trösta med att det är vanligt med bruna och rosa flytningar i tidig graviditet, men jag vet ju att risken för att det är ett MF är fruktansvärt stor iom att symptomen försvann som ett brev på posten. 


    Jag bara gråter och gråter, hejdlöst. Känner mig så fasligt tom och vet inte hur jag ens ska orka gå till jobbet imorgon. :( Trots att jag känt på mig från början att detta skulle hända, så var jag himla oförberedd ändå :(


     

  • Svar på tråden Brunt på papperet och ömma brösten borta
  • Anonym (LII)

    Hej TS, vet du, jag fick också blödningar (brunt blod) ett flertal gånger, bokade in vul för att kolla och allt såg då bra ut, 2 veckor senare så fick jag en ny blödning och ALLA mina symtom försvann och var spårlöst borta i ca 4 dagar, (hade innan kräkts flera gånger varje dag mm),  (gjorde då nytt vul då jag var övertygad om att det var kört men återigen så fanns ett tickande hjärta. Är nu i v 13 och gjorde kub igår och allt såg bra ut, symtomen kom tillbaka och jag har inte haft nå mer blödningar, så ge inte upp hoppet ännu!! Jag håller alla tummar och tår att det går vägen och att den lille stannar kvar! <3

Svar på tråden Brunt på papperet och ömma brösten borta