• Anonym (Utman­ing för självk­änslan­)
    Äldre 13 Oct 10:40
    900 visningar
    8 svar
    8
    900

    Att inte vara ideal

    Antag att du träffar världens mest underbara person och ni inleder ett förhållande. Ni har det bra på alla sätt och det leder till äktenskap och barn. Ni älskar varandra över allt annat men ert sexliv har aldrig riktigt blommat ut, din partner är inte så sexuell som du önskar.

    Efter ett antal år får du veta att din partner har en väldigt stark (fysisk) sexuell preferens som du inte kan tillfredsställa. Denna preferens har varit väldigt dominant och styrande i din partners tidigare förhållande.

    Tex att din man tänder på små smala tjejer och har bara dejtat sådana tjejer tidigare. Själv är du lång och mullig.

    Eller att din kvinnan tänder på extremt vältränade killar och har enbart dejtat sådana killar tidigare. Själv är du otränad med mage.

    Hur hanterar du denna vetskapen? Kommer det störa dig? Är du trygg nog i er kärlek att du kan slå bort dessa tankar?

    Jag själv lever i ett sådant förhållande och har så svårt att få detta från mina tankar trots att jag vet att min partner älskar mig.

  • Svar på tråden Att inte vara ideal
  • j a d e
    Äldre 13 Oct 10:44
    #1

    Jag skulle undra hur det kommer sig att jag gått så långt med någon utan att känna den personen. Män som har ett snävt ideal är för övrigt helt ointressanta för mig så det är en icke fråga.

    Vad är det för ideal du tror att du inte lever upp till?

  • Efraim Barkbi­t
    Äldre 13 Oct 11:32
    #2

    Ideal kan se ut på många sätt men när det gäller en partner så har de det gemensamt (oftast) att de får underordnad betydelse om det är kärlek inblandat.


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (AA)
    Äldre 13 Oct 11:34
    #3

    Jag är i en sådan relation, skillnaden är att min pojkvän inte lever upp till de idealen jag hade när vi träffades. Mitt ideal har alltid varit yngre, långa, blonda och vältränade män. Ytligt jag vet men det var vad jag tände på, vad jag ville ha, min typ. Men så träffade jag min pojkvän och blev kärare än någonsin och han är allt som jag inte trodde jag ville ha. Han är kort, rund som en boll med en jätte ölmage, rödlätt dessutom snusar han vilket är typ det värsta jag vet. Men det har aldrig påverkat vårt sexliv på nått sätt alla idealen har flugit ut genom fönstret. Jag tänder precis lika mycket på honom som på någon av mina tidigare om inte mer. Han vet att han inte är mitt ideal men det har aldrig stoppat honom eller oss.


    Jag ser inte längre till mitt ideal, kanske det är samma med din pojkvän, det kanske är din osäkerhet på hans ideal som stoppar det. Om inte spola honom, man ska vara med en man älskar och den som älskar en älskar en själv för allt man har. Man ska inte vara med någon som saknar vad de inte har mer än de uppskattar och älskar vad de har.

  • Äldre 13 Oct 11:40
    #4
    Anonym (Utmaning för självkänslan) skrev 2015-10-13 10:40:15 följande:

    Antag att du träffar världens mest underbara person och ni inleder ett förhållande. Ni har det bra på alla sätt och det leder till äktenskap och barn. Ni älskar varandra över allt annat men ert sexliv har aldrig riktigt blommat ut, din partner är inte så sexuell som du önskar.

    Efter ett antal år får du veta att din partner har en väldigt stark (fysisk) sexuell preferens som du inte kan tillfredsställa. Denna preferens har varit väldigt dominant och styrande i din partners tidigare förhållande.

    Tex att din man tänder på små smala tjejer och har bara dejtat sådana tjejer tidigare. Själv är du lång och mullig.

    Eller att din kvinnan tänder på extremt vältränade killar och har enbart dejtat sådana killar tidigare. Själv är du otränad med mage.

    Hur hanterar du denna vetskapen? Kommer det störa dig? Är du trygg nog i er kärlek att du kan slå bort dessa tankar?

    Jag själv lever i ett sådant förhållande och har så svårt att få detta från mina tankar trots att jag vet att min partner älskar mig.


    Man kan ju hoppas i ett sådant läge att preferenserna ändrats.
    Ibland är det ju så att man har något för sina inre tankar man dras till och så kanske man gör val efter det i livet, men så upptäcker man en dag att IRL, när man får en direkt kontakt och upplevelse av något annat, som avviker från dessa inre tankar man haft tidigare, att man faktiskt gillar och dras till något annat eller i alla fall annat också. Man tycker inte lika om allt rakt igenom hela livet.
  • Celine­s Essenc­e
    Äldre 13 Oct 11:46
    #5
    +1

    Om han skulle få mig att känna att han älskar mig precis som jag är, blir inte tidigare kvinnor något problem, men skulle han visa att han är missnöjd med mig och föredrar något annat skulle det inte funka.

    Överlag tycker jag att det är osexigt att vara låst vid preferenser. Min älskade har varit tillsammans med kvinnor av olika typer och jag vet att han kan tycka att olika typer av kvinnor är vackra. Hans fina syn på kvinnor gör honom mer manlig. Jag blir stolt över honom, när han smickrar andra kvinnor och gör dem glada . Det gör honom bara mer sexig, för han går aldrig över gränsen. Tycker jag, och det tror jag andra kvinnor upplever också


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • 100kgp­appa
    Äldre 13 Oct 11:48
    #6

    Om en viss kroppstyp är då viktig, så lär man väl inte bli ihop med någon som avviker för mycket från den.

    Så sluta oroa dig, har fin partner valt dig så är han/hon nog nöjd med din kropp också.

  • Äldre 13 Oct 11:56
    #7

    Det verkar ju konstigt att han gift sig med ngn man inte älskar/sexet funkar inte. Förstår mig inte alls på det. Det gör mig snarare orolig att det finns så osäkra människor. Men men, det är ju jag det.

    Jag hade dumpat honom.

  • Anonym (Utman­ing för självk­änslan­) Trådstartaren
    Äldre 13 Oct 14:57
    #8

    Tack för era svar

    Självklart fick jag insikt i min partners preferens när vi träffades men jag insåg inte hur hårt den har varit styrande i tidigare relationer, att det kanske faktiskt är något av en riktig fetisch. Den verkar ha varit viktigare än någon annan egenskap. Dessa relationer har förvisso alltid varit väldigt korta men har upprepats många gånger.

    Jag var inte alls besvärad av detta inledningsvis, folk tänder ju på alla möjliga konstiga saker, utan de negativa känslorna har kommit med tiden. Mest för att vårt sex inte är så hett. Min partner har ett ganska svalt sexuellt intresse enligt mig.

    Jag råkade (något av ett misstag) läsa en äldre konversation mellan min partner och en person som uppfyller preferensen. Det var så otroligt sexuellt, med ett språk och uttryck som känns helt främmande för den personen jag lever med. Så har min partner aldrig konverserat med mig, trots uttalat önskemål från min sida.

    Jag vet att min partner älskar mig högt. Jag vet också att sex inte är allt i en relation och vi har trots allt ett fungerande sexliv. Det känns dock som min partner inte är 100% av sig själv mot mig sexuellt och jag funderar så på om det kan bero på just denna starka sexuella preferens. Att den helt är betydligt starkare än vad min partner vill ge sken av, kanske även för sig själv.

Svar på tråden Att inte vara ideal