• Anonym (motta­glig!)
    Äldre 13 Oct 12:22
    1175 visningar
    19 svar
    19
    1175

    Tålamod med ny partner?

    Det raljeras en del här på FL över män med låg självkänsla p.g.a. storleksångest.
    Nedsättande kommentarer typ att det är barnsligt, patetiskt och att män som är så mesiga att dom ens reflekterar över att inte duga lika gärna kan sluta ha sex.
     
    Att man tröttnat på en del extrema debattörer (ni vet vilka det är...) är dock helt förståeligt. Tyvärr förstör dom med sina extrema åsikter och sjuka kvinnosyn för oss "vanliga" män som vill ha och uppskattar råd och uppmuntran...

    För dom flesta män som bekymrar sig över detta handlar det om att man vill känna att man kan tillfredsställa sin kvinna och att kunna njuta tillsammans. Det handlar inte om att man måste vara störst, bäst och vackrast och få napp på BC.

    Nu till min fråga.... 
    Ni kvinnor som träffat en ny partner med oro över storleken på sin kuk, har ni tålamod med det?
    Förutsättningen är att ni dejtat ett tag och att ni verkligen gillar mannen. Allt annat fungerar bra och denna oro märks endast av vid sex. Mannen ifråga är mottaglig, öppen och resonabel (m.a.o. han är inte helt uppslukad av detta utan är en normal, välfungerande och trevlig kille som har blivit lite stukad av en tidigare erfarenhet).

    Ni som har tålamod, hur gör ni för att få mannen att slappna av och få honom på bättre tankar?
    Kanske finns det någon med en "success story"...som nu har ett bra förhållande med ett hett sexliv, berätta, hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Tålamod med ny partner?
  • j a d e
    Äldre 13 Oct 12:29
    #1

    Sådana män intresserar mig inte över huvud taget. Jag har inget intresse av att lära andra människor självkänsla och personlig mognad. Så mitt svar är alltså att en sådan man inte kommer särskilt långt med mig då kukångest, irrationella komplex och osäkerhet fungerar avtändande för mig. En del män behöver inse och begripa att framgången inte sitter i kukens storlek. Omåttligt tröttsamt ämne.

  • sextio­talist
    Äldre 13 Oct 12:29
    #2

    Vet inte (har inte träffat någon som har pratat om det) om jag hade haft tålamod med det.

    Visst har vi våra komplex, men om komplexet blir en sak som man måste ha tålamod med, då är det inte mannen för mig (sedan spelar det ingen roll om det är snoppen, hårfästet, fötter eller vad som, det är att man har ett komplex som man förväntar sig att ens partner ska ha tålamod med som är oattraktivt).

    Jag har aldrig varit intresserad av det perfekta utseendet. Men jag tycker det är attraktivt med en man som trivs med sig själv, trots skavanker.

  • Äldre 13 Oct 12:40
    #3

    Instämmer med de två föregående!

  • Äldre 13 Oct 13:00
    #4
    j a d e skrev 2015-10-13 12:29:20 följande:

    Sådana män intresserar mig inte över huvud taget. Jag har inget intresse av att lära andra människor självkänsla och personlig mognad. Så mitt svar är alltså att en sådan man inte kommer särskilt långt med mig då kukångest, irrationella komplex och osäkerhet fungerar avtändande för mig. En del män behöver inse och begripa att framgången inte sitter i kukens storlek. Omåttligt tröttsamt ämne.


    ....och i förhållande till trådstartens berättelse avslöjar du det så snabbt att det inte blir fortsatta dejter eller ni hamnar i säng? Jag är i så fall väldigt nyfiken på hur, kan du berätta?
  • j a d e
    Äldre 13 Oct 13:05
    #5
    Tom Araya skrev 2015-10-13 13:00:03 följande:

    ....och i förhållande till trådstartens berättelse avslöjar du det så snabbt att det inte blir fortsatta dejter eller ni hamnar i säng? Jag är i så fall väldigt nyfiken på hur, kan du berätta?


    Nu får du nog förtydliga din fråga. Vad är det jag avslöjar? Män med irrationell kuknoja brukar inte kunna dölja det, det är alltså ingenting som man plötsligt får veta efter en längre tid.
  • Äldre 13 Oct 13:12
    #6
    j a d e skrev 2015-10-13 13:05:17 följande:
    Nu får du nog förtydliga din fråga. Vad är det jag avslöjar? Män med irrationell kuknoja brukar inte kunna dölja det, det är alltså ingenting som man plötsligt får veta efter en längre tid.
    Läs vad TS skriver och berätta hur och när du hade avslöjat "kuknoja" i ett fall som TS?
  • Anonym (motta­glig!) Trådstartaren
    Äldre 13 Oct 13:34
    #7

    Tackar för de ärliga svaren....
    Den gängse uppfattningen så här långt verkar vara att "damaged goods" inte står högt i kurs...
    Köper det rakt av, även om det är tungt att bli reklamerad....Glad
    Förstår helt om man inte vill "jobba" med någon man bara träffat under några månader...

    I detta fall finns det dock redan attraktion och oron verkar inte märkas eller i alla fall inte påverka den negativt.
    Ämnet har inte tagits upp ännu (av någon...överhuvudtaget). Av tidigare svar tolkar jag att det inte under några omständigheter bör tas upp heller. Det blir  lite av ett moment 22....ska jag vara öppen med hur jag känner och kanske hitta en lösning med hjälp av att kommunicera eller ska jag hålla det för mig själv och bara uppfattas som lite stel vid sex... och med stor sannolikhet även uppfattas som en dålig älskare....

    Anses man som oförbätterlig om man hamnat i en jobbig situation...gäller det oavsett vad som orsakar den låga självkänslan eller dåliga självförtroendet?

  • j a d e
    Äldre 13 Oct 13:40
    #8
    Tom Araya skrev 2015-10-13 13:12:57 följande:

    Läs vad TS skriver och berätta hur och när du hade avslöjat "kuknoja" i ett fall som TS?


    Tja du. De flesta, i detta fallet jag, brukar prata om sex även innan och efter att jag har sex med någon. Det skulle inte komma som en surprise att detta är ett komplex alltså och det intresserar mig helt enkelt föga. Men allting är möjligen inte fullt så kategoriskt, det viktigaste är väl inställningen mannen själv har.
  • sextio­talist
    Äldre 13 Oct 13:44
    #9
    Anonym (mottaglig!) skrev 2015-10-13 13:34:43 följande:

    Tackar för de ärliga svaren....
    Den gängse uppfattningen så här långt verkar vara att "damaged goods" inte står högt i kurs...
    Köper det rakt av, även om det är tungt att bli reklamerad....Glad
    Förstår helt om man inte vill "jobba" med någon man bara träffat under några månader...

    I detta fall finns det dock redan attraktion och oron verkar inte märkas eller i alla fall inte påverka den negativt.
    Ämnet har inte tagits upp ännu (av någon...överhuvudtaget). Av tidigare svar tolkar jag att det inte under några omständigheter bör tas upp heller. Det blir  lite av ett moment 22....ska jag vara öppen med hur jag känner och kanske hitta en lösning med hjälp av att kommunicera eller ska jag hålla det för mig själv och bara uppfattas som lite stel vid sex... och med stor sannolikhet även uppfattas som en dålig älskare....

    Anses man som oförbätterlig om man hamnat i en jobbig situation...gäller det oavsett vad som orsakar den låga självkänslan eller dåliga självförtroendet?


    Vet inte vad du avser med dameged goods?
    Det jag förväntar mig är att man accepterar sina skavanker och inte lägger bördan på att ens partner ska fixa en.
    Har man problem med självkänsla (för det är ju det som är grunden, alla har komplex, men för vissa är de komplexen) så får man arbeta med den istället, inte lägga över det på sin partner.

    Men just när det gäller mannens organ, så spelar det nog ingen roll att kvinnor gång på gång påpekar att för en majoritet med kvinnor så spelar det ingen roll, det verkar räcka med att mannen inbillar sig att kvinnan hittar på så är de där igen.
    Så just när det gäller män med komplex för sin "lilla" (som med all sannolkhet befinner sig inom normalspannet) så spelar de i en egen liga. De verkar (utifrån de trådarna jag läst) vara ett med sitt komplex och det är väldigt, väldigt oattraktivt.
    Och ju mer trådar av den sorten jag läser, så kommer jag nog, om jag mot all förmodan blir singel igen, lägga benen på ryggen och springa långt om en potentiell partner tar upp frågan om storleken. För utifrån det jag läst, så verkar men med snoppkomplex vara obotliga, sorry, men det är intrycket man får
  • Äldre 13 Oct 13:46
    #10
    j a d e skrev 2015-10-13 13:40:07 följande:
    Tja du. De flesta, i detta fallet jag, brukar prata om sex även innan och efter att jag har sex med någon. Det skulle inte komma som en surprise att detta är ett komplex alltså och det intresserar mig helt enkelt föga. Men allting är möjligen inte fullt så kategoriskt, det viktigaste är väl inställningen mannen själv har.
    I ditt första inlägg antydde du en sådan säkerhet att inte ödsla någon tid att man undrar ifall du har någon slags detektor, för utefter vad TS berättar om sig själv kan det kanske ta ett tag innan det blir uppenbart, framförallt innan sex.
  • j a d e
    Äldre 13 Oct 13:48
    #11
    Tom Araya skrev 2015-10-13 13:46:27 följande:

    I ditt första inlägg antydde du en sådan säkerhet att inte ödsla någon tid att man undrar ifall du har någon slags detektor, för utefter vad TS berättar om sig själv kan det kanske ta ett tag innan det blir uppenbart, framförallt innan sex.


    Ja jag har en detektor
  • Äldre 13 Oct 13:54
    #12
    j a d e skrev 2015-10-13 13:48:45 följande:
    Ja jag har en detektor
    Berätta mer. Drömmer
  • j a d e
    Äldre 13 Oct 14:07
    #13
    Tom Araya skrev 2015-10-13 13:54:03 följande:

    Berätta mer.


    Du har ingen ironidetektor, va?
  • Äldre 13 Oct 14:14
    #14
    Anonym (mottaglig!) skrev 2015-10-13 12:22:45 följande:

    Det raljeras en del här på FL över män med låg självkänsla p.g.a. storleksångest.
    Nedsättande kommentarer typ att det är barnsligt, patetiskt och att män som är så mesiga att dom ens reflekterar över att inte duga lika gärna kan sluta ha sex.
     
    Att man tröttnat på en del extrema debattörer (ni vet vilka det är...) är dock helt förståeligt. Tyvärr förstör dom med sina extrema åsikter och sjuka kvinnosyn för oss "vanliga" män som vill ha och uppskattar råd och uppmuntran...

    För dom flesta män som bekymrar sig över detta handlar det om att man vill känna att man kan tillfredsställa sin kvinna och att kunna njuta tillsammans. Det handlar inte om att man måste vara störst, bäst och vackrast och få napp på BC.

    Nu till min fråga.... 
    Ni kvinnor som träffat en ny partner med oro över storleken på sin kuk, har ni tålamod med det?
    Förutsättningen är att ni dejtat ett tag och att ni verkligen gillar mannen. Allt annat fungerar bra och denna oro märks endast av vid sex. Mannen ifråga är mottaglig, öppen och resonabel (m.a.o. han är inte helt uppslukad av detta utan är en normal, välfungerande och trevlig kille som har blivit lite stukad av en tidigare erfarenhet).

    Ni som har tålamod, hur gör ni för att få mannen att slappna av och få honom på bättre tankar?
    Kanske finns det någon med en "success story"...som nu har ett bra förhållande med ett hett sexliv, berätta, hur gjorde ni?


    Beror helt på vad oro innebär och hur den ter sig????

    För om en man inte kan lita på vad jag säger och visar och hur jag reagera på sätter han rör vid mig på så vet jag inte riktigt vad eller hur jag kan hjälpa honom alls.

    Jag vill ha sex, bra sex och bra sex har för mig inget med storleken att göra.

    Men att konstant sitta och argumentera med en takt igenom negativ person som konstant skall trampa på sig själv det kommer jag inte orka någon längre stund lika lite som jag kommer orka med en svartsjuk man med kontrollbehov någon längre stund heller.

    Så hur ter sig problemet, hur visar sig oron?

    För om det hela som du skriver egentligen handlar om att lära sig njuta tillsammans och att tillfredsställa sin kvinna så känns kuken i sammanhanget rätt irrelevant för tex mig. Samtidigt har tex jag svårt att leva utan att få ge oralsex så om oron skulle te sig som sådan att jag inte får ge oralsex eller röra vid killens kuk så hade jag gett upp rätt snart också eftersom det är en stor turn on för min del.

    Skulle det vara som du skriver vara lite oro och nervositet så hade jag bara kört på som vanligt och njutit av personen och sexet med personen och slappnat av och gått all in. För det liksom är sån jag är.

    Har haft en kille som hade potensproblem så fort han var nervös. Vi var tillsammans gick isär träffades flera år senare och han fick ändå samma problem pga av oro nervositet osv. Han är en idag den bästa jag haft sex med någonsin och hans kuk är mindre än medel. Men kemin och sexet är helt fantastiskt. När vi senare träffades igen och hade sex 8-10 gånger under ett år så fanns inte det problemet alls. Inte en tillstymmelse. Jag gissar att han äntligen fattat hur bra han är på vad han gör och släppt de där hämningarna och om sex var bra fler med honom så är det helt sjukt fantastisk nu för tiden. Han är helt enkelt grym eller om vi bara är grymma ihop. Men oavsett hans snopp är inte det avgörande för sexet utan inställningen och den lust och passion han har för det han gör. Timmarna bara flög iväg helt enkelt.

    Så jag kan inte påstå att jag gjorde något speciellt mer än att bara vara mig själv och inte lägga någon värdering vid problemet eller vad det berodde på. Det släppte och försvann.
  • Äldre 13 Oct 14:24
    #15
    Anonym (mottaglig!) skrev 2015-10-13 13:34:43 följande:

    Tackar för de ärliga svaren....
    Den gängse uppfattningen så här långt verkar vara att "damaged goods" inte står högt i kurs...
    Köper det rakt av, även om det är tungt att bli reklamerad....Glad
    Förstår helt om man inte vill "jobba" med någon man bara träffat under några månader...

    I detta fall finns det dock redan attraktion och oron verkar inte märkas eller i alla fall inte påverka den negativt.
    Ämnet har inte tagits upp ännu (av någon...överhuvudtaget). Av tidigare svar tolkar jag att det inte under några omständigheter bör tas upp heller. Det blir  lite av ett moment 22....ska jag vara öppen med hur jag känner och kanske hitta en lösning med hjälp av att kommunicera eller ska jag hålla det för mig själv och bara uppfattas som lite stel vid sex... och med stor sannolikhet även uppfattas som en dålig älskare....

    Anses man som oförbätterlig om man hamnat i en jobbig situation...gäller det oavsett vad som orsakar den låga självkänslan eller dåliga självförtroendet?


    Varför blir du en dålig älskare vips. Försvinner ditt intresse och din förmåga och lust att ge njutning? För jag gissar att du använder fler delar av din kropp än bara penisen till det där?

    Hur ser du själv på tanken att bara låta det vara lite och se om du blir lugnare med tiden om nu ändå kemi och känsla liksom finns där ändå?

    Jag träffade föresten en man för ett tag sen som hade problem med sin storlek och ville använda en sleve över kuken så den blev längre. Något jag från start förklarade absolut inte behövdes för min skull alls egentligen. Men han fick använda den ändå för sin egen skull. Men hans argument var också fler än bara själva storleken och han ansåg att han kunde hålla sig lättare och uppfattade sexet som skönare för egen del.

    För min del kunde han kastat den åt helvete allra helst med tanke på hur brutal och hårdhänt han var i sängen. Den gjorde mer skada än nytta och jag fick spendera mer av min tid med att parera min kropp och vinkla min underkropp för att inte få så ont. Hade heller sett att han tagit mig lika brutalt men utan de där extra centimetrarna så jag kunde ha slappnat av och njutit mer av sexet istället.

    Nej jag tycker inte att man är oförbätterligt alla kan alltid bli jätte må bättre osv om de har ett problem. Men vissa saker kan man inte styra som tex hur kuken ser ut eller mina bröst och min rumpa. De är ju som de är. Skall jag låta saker jag inte älskar fullt ut förstöra det bra och fina med sex eller skall jag lära mig njuta av sex fullt ut och skita i detaljerna som tros allt vara är detaljer och inte säger något om helheten eller känslan jag har för personen.
  • Äldre 13 Oct 14:31
    #16
    j a d e skrev 2015-10-13 13:48:45 följande:
    Ja jag har en detektor
    ...du menar den där som tjuter för fullt bara jag ser ditt nick?! Flört
  • Äldre 13 Oct 14:37
    #17
    j a d e skrev 2015-10-13 14:07:29 följande:
    Du har ingen ironidetektor, va?
    Hahaha
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 13 Oct 15:15
    #18
    j a d e skrev 2015-10-13 14:07:29 följande:

    Du har ingen ironidetektor, va?


    Nej han är lite enhanda.
  • Anonym (motta­glig!) Trådstartaren
    Äldre 13 Oct 15:25
    #19

    Tack igen! för flera fina inläggSolig

    HäckHäxan...tar åt mig av dina fina exempelGlad

    Kan tillägga att i mitt fall beror nog min oro lika mycket på att jag är ganska oerfaren (trots att jag är...vuxenObestämd).
    Har bara varit med två kvinnor innan denna. Båda dessa har varit längre förhållanden men tyvärr med ganska lite sex. Det första dock med ett välfungerande sexliv (trots låg frekvens) där jag inte hade någon oro eller tankar på att jag inte dög. Det andra tyvärr inte bra, närmast destruktivt.....det hann förstöra min självkänsla och mitt självförtroende när det gäller sex innan jag tog mig ur det...

    Egentligen kanske inte storleken är huvudproblemet för mig (har väl svenssonstandard skulle jag tro...) men oron har satt sig där pga att jag helt förminskades som älskare i tidigare relationen (värdelös teknik, värdelös storlek mm.). Får väl jobba på min självkänsla och även min tillit till kvinnan jag träffar...att hon är med mig, hela mig för att hon vill det. Hon ska inte behöva lida för något någon annan gjort...

    Haha...kanske får omformulera frågan....
    Ni kvinnor som träffar en ny partner som inte är så erfaren (trots att han är typ trettitolv)...har ni tålamod med det?
    Förutsättningen är att ni dejtat ett tag och att du verkligen gillar mannen.
    Han gillar sex, är nyfiken, öppen och lyhörd. Älskar att både ge och få njutning med hela kroppenFlört

Svar på tråden Tålamod med ny partner?