• Anonym (TS)

    Vill inte gå ut pga mitt utseende HJÄLP

    Jag är en tjej på 19 år och jag har ett problem. Vart jag än går blir jag utstirrad, folk viskar och jag har till och med hört folk runt mig stått öppet och pratat illa om mitt utseende.

    Jag är blond, 170 lång, normalviktig (dock ganska stor rumpa och stora höfter jämfört med min midja), inga konstiga fläckar eller liknande i ansiktet, sminkar mig med mascara, concealer och ofta eyeliner. Jag gillar lite mer ljusare läppar och brukar därför ta pytte lite concealer på läpparna för att få dom lite mer nudeaktiga.

    Jag använder ofta tighta kläder. På benen har jag oftast svarta tights/träningstights. Eller tighta jeans. På överkroppen har jag ofta nått simpelt typ en långärmad tröja i svart/grå/vit. Alltså inget direkt utstickande. Ändå får jag så sjukt mycket blickar vissa uppskattande andra rent utav hånade blickar.

    Jag har bl.a. hört två tjejer suttit och diskuterat hur ljusa och fula mina läppar är osv osv. Detta har fått mig att må skit. Även fast jag försöker passa in verkar det inte funka. Om jag går med mina vänner på stan är jag alltid den som blir kollad på.. Känner inte längre för att gå ut bland folk. Hjälp hur ska jag hantera detta?

  • Svar på tråden Vill inte gå ut pga mitt utseende HJÄLP
  • Fia 28

    Det var inget i din beskrivning som låter speciellt konstigt, förutom concealern på läpparna då. Det är inte så att du fastnat i tron att folk stirrar fastän de faktiskt inte gör det? 

  • Anonym (!)

    Är du säker på att de pratar "illa"..? Kan ju vara att de tycker att du har ett fördelaktigt utseende! För mg låter din egna beskrivning som så.

  • Anonym (naturell)

    Jag tycker det är konstigt att du väljer att sminka dig (dina läppar) på ett ovanligt sätt om du samtidigt mår dåligt av att folk reagerar på hur du är sminkad. Antingen gillar du och är stolt över hur du ser ut, eller så väljer du en stil som gör att du smälter in i mängden.

  • Anonym (t)

    Går tröjan över rumpan när du har tights? Annars kanske det är det som folk stirrar på.... alltså på din "kameltå"....?

  • Anonym (.)

    Det låter som att du ser ut precis som vilken 19-årig tjej som helst. Det kan lätt vara så att det sitter i ens huvud att folk stirrar eller pratar om en.


    Du verka ändå rätt nöjd (?) med ditt utseende så kör på. Om folk trots allt stirrar - glo tillbaka. Om folk snackar - säg att de gärna kan pratat _med_ dig istället för om dig. Gör det pinsamt för dem.

  • Tom Araya

    Blond, tajts och ljusa läppar....alltså, en eller två av dessa är okej, vid tre så börjar jag undra om du verkligen är så gammal eller snarare är 13-15. Ta på dig jeans och skippa det ljusa på läpparna.

  • Anonym (TS)

    Jo jag vet att det är väldigt onödigt av mig att ta concealer på läpparna men jag har sånna komplex över dom. Dom är VÄLDIGT röda naturligt och jag trivs inte i det. Det är inte så att jag öser på med concealer utan tar lite och duttar lätt för att få dom mer rosa. 631189.devote.se/blogs/5834447/bleka-laeppar-till-moerka-oegon.htm

    Mer åt det här hållet alltså inte som den extremt översminkade tjejen på bilden utan som bilden under

  • Tom Araya
    Anonym (TS) skrev 2015-10-13 14:21:50 följande:

    Jo jag vet att det är väldigt onödigt av mig att ta concealer på läpparna men jag har sånna komplex över dom. Dom är VÄLDIGT röda naturligt och jag trivs inte i det. Det är inte så att jag öser på med concealer utan tar lite och duttar lätt för att få dom mer rosa. 631189.devote.se/blogs/5834447/bleka-laeppar-till-moerka-oegon.htm

    Mer åt det här hållet alltså inte som den extremt översminkade tjejen på bilden utan som bilden under


    Det är inte så att du överdriver ang röda läppar?
    Lägg upp en bild på bara munnen utan smink.
  • Anonym (?)

    Men om du nu inte vill bli uttittad så kanske du kan strunta i concealern på läpparna (?) och att ha träningstights varje dag? Det är ju ändå ganska utmärkande att ha såna byxor liksom varje dag till vardags, och folk uppfattar antagligen det som att du vill visa upp dig. Klart att folk inte borde prata om främlingar på stan på det sättet, men liksom vad är problemet, d3t är ju ingen som tvingar dig att gå klädd så.

  • Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2015-10-13 15:51:41 följande:

    Men om du nu inte vill bli uttittad så kanske du kan strunta i concealern på läpparna (?) och att ha träningstights varje dag? Det är ju ändå ganska utmärkande att ha såna byxor liksom varje dag till vardags, och folk uppfattar antagligen det som att du vill visa upp dig. Klart att folk inte borde prata om främlingar på stan på det sättet, men liksom vad är problemet, d3t är ju ingen som tvingar dig att gå klädd så.


    Det blev fel i trådstarten ska stå använder oftast tajta jeans och ibland tights på slöa dagar.
  • Anonym (?!)
    Anonym (t) skrev 2015-10-13 13:16:40 följande:

    Går tröjan över rumpan när du har tights? Annars kanske det är det som folk stirrar på.... alltså på din "kameltå"....?


    Kameltån är på framsidan btw
  • Anonym (?!)

    Bort med pennan på munnen. Röd mun = fint. Fatta det. Förresten, 19 år o är på familjeliv? :)

    Tror du lider av paranoia.

Svar på tråden Vill inte gå ut pga mitt utseende HJÄLP