• Anonym (Hatad­)
    Äldre 13 Oct 13:26
    2481 visningar
    11 svar
    11
    2481

    Vad gör man när svärfamiljen hatar en??

    Jag har alltid längtat efter en stor familj då jag själv kom från en rätt så liten. Har alltid kommit överens med mina ex och deras familjer (kan med gott samvete säga att de älskat mig) och är rätt lättanpasslig. Föräldrar i allmänt har tyckt om mig då jag anser att familjen är viktig och det är viktigt att hålla ihop familjen...

    Dagen kom då jag träffade mannen i mitt liv, som också hör till kategorin familjeman. Han hade för övrigt inte heller så stor familj, men det gjorde väl mer eller mindre. Det har visat sig vara familjen from hell ! De har en fasad och ett yttre så pass att jag hade svårt att se igenom detta, men när det väl rasade så blev det en mardröm! De har baktalat varandra fram och tillbaka så länge jag känt dem, syskonen är skilsmässobarn och uppdelade i två läger. Det är vad jag förstår nu väldigt destruktiva och sjuka personer som tävlar om uppmärksamhet av varandra.

    Jag har nyligen fått reda på att de pratar väldigt illa om mig, hittat på både det ena och det andra och att det pågått en längre tid, vilket har sårat mig oerhört, jag har aldrig någonsin hört värre hitte-på och förvrängd verklighet (vill helst inte gå in på detaljer) men om de tror på detta så förstår jag att de är sura, men deras resonemang är inte av denna värld och de flesta av hans familjemedlemmar är extremt manipulativa..

    Jag och min man går inte dit längre, jag har visserligen sagt att han får gärna gå dit utan mig (då jag fortfarande anser att familjer borde hålla ihop oavsett ingifta) och ta med sig barnen, för det är tråkigt att de missar en del av sin familj. För min del behöver jag aldrig mer gå dit och behöver aldrig mer träffa dom.

    Men hur går man vidare från något sånt här? Jag kommer för alltid dras med dom oavsett om jag vill eller inte....

  • Svar på tråden Vad gör man när svärfamiljen hatar en??
  • Anonym (man)
    Äldre 13 Oct 13:30
    #1

    Man bjuder på tårta och ollar alla skedar {#emotions_dlg.djavulsk}

  • Äldre 13 Oct 13:36
    #2

    Ni behöver inte alls dras med dem resten av livet. Kan de inte uppföra sig normalt så har de ingen som helst rätt till att träffa vare sig er eller era barn.

    Umgänge är något man förtjänar och inget man kan kräva.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hatad­) Trådstartaren
    Äldre 13 Oct 13:46
    #3

    Men det är väl mannen som fortfarande gärna dras dit, det känns som att han tror att min besvikelse ska lägga sig, även om han efter några år insett att deras sätt mot mig har varit fruktansvärt.

    Han är också som sagt en familjeman, jag förstår däremot inte varför, hans familj har varit fruktansvärd mot honom också...

  • Anonym (man)
    Äldre 13 Oct 14:10
    #4
    Anonym (Hatad) skrev 2015-10-13 13:46:32 följande:

    Men det är väl mannen som fortfarande gärna dras dit, det känns som att han tror att min besvikelse ska lägga sig, även om han efter några år insett att deras sätt mot mig har varit fruktansvärt.

    Han är också som sagt en familjeman, jag förstår däremot inte varför, hans familj har varit fruktansvärd mot honom också...


    Din man behöver fatta att hans familj är hans och inte din, vill han umgås med dem så kan han göra det på egen hand så kan du umgås med människor du tivs med. Man behöver inte alltid göra precis alla tillsammans.
  • Anonym (Samma sitts)
    Äldre 13 Oct 14:36
    #5

    Är i samma sitts som du dock far våra barn ej dit pgr av hat mot mig el snarare svärmors HAT mot mig acceptera dom inte mig så far inte barnen dit heller mannen far knappt dit hans mamma har sagt så fula saker och sär behandla barnen totalt nu har vi ett till barn påväg som hon antagligen aldrig kommer träffa osv sjukt besviken på en människa som närma sig 60 man vill bara kräkas på henne dessutom så kalla hon min man för en massa saker nyligen så nu har han bett henne fara åt helvete hon har inte sett barnen sen slutet på förra året så de är väll ett år nu helt sjukt

  • Anonym (Hatad­) Trådstartaren
    Äldre 13 Oct 16:51
    #6
    Anonym (Samma sitts) skrev 2015-10-13 14:36:09 följande:

    Är i samma sitts som du dock far våra barn ej dit pgr av hat mot mig el snarare svärmors HAT mot mig acceptera dom inte mig så far inte barnen dit heller mannen far knappt dit hans mamma har sagt så fula saker och sär behandla barnen totalt nu har vi ett till barn påväg som hon antagligen aldrig kommer träffa osv sjukt besviken på en människa som närma sig 60 man vill bara kräkas på henne dessutom så kalla hon min man för en massa saker nyligen så nu har han bett henne fara åt helvete hon har inte sett barnen sen slutet på förra året så de är väll ett år nu helt sjukt


    Är det något som du kommit överens med din man och vad säger din man om detta?
  • Anonym (Samma sitts)
    Äldre 13 Oct 16:59
    #7
    Anonym (Hatad) skrev 2015-10-13 16:51:44 följande:
    Är det något som du kommit överens med din man och vad säger din man om detta?
    Jag sa fast och bestämt att barnen ska inte umgås me folk som hatar deras mamma mannen förstog mig och höll me mig svärmor blev galen å tyckte jag va sjuk i huvudet å skulle söka hjälp... Anser inte att mina barn ska umgås me folk som hatar deras mamma barn förstår mer än va man tror därav ska dom inte vara me nån som hatar deras mamma för övrigt ungås jag me svägerskorna osv inga problem alls å kan prata me svärfar utan problem å han å hon bor ihop helt galet... Dessutom har min man sett hur endast ETT av våra 3 snart 4 barn DUGER å blir bortskämd osv detta reagera våra barn på oxå va mycke bråk osv bland barnen oxå pgr av detta :/
  • Anonym (Samma sitts)
    Äldre 13 Oct 17:06
    #8
    Anonym (Samma sitts) skrev 2015-10-13 16:59:50 följande:
    Jag sa fast och bestämt att barnen ska inte umgås me folk som hatar deras mamma mannen förstog mig och höll me mig svärmor blev galen å tyckte jag va sjuk i huvudet å skulle söka hjälp... Anser inte att mina barn ska umgås me folk som hatar deras mamma barn förstår mer än va man tror därav ska dom inte vara me nån som hatar deras mamma för övrigt ungås jag me svägerskorna osv inga problem alls å kan prata me svärfar utan problem å han å hon bor ihop helt galet... Dessutom har min man sett hur endast ETT av våra 3 snart 4 barn DUGER å blir bortskämd osv detta reagera våra barn på oxå va mycke bråk osv bland barnen oxå pgr av detta :/
    Har för övrigt varit ihop me min man 6 år förlovad 5 år tanken om att gifta sig finns å för min del kan den damen sitta hemma å ruttna enligt mig hon har inte bettet sig som en mogen kvinna utan som en 14 åring inte ens framför barnen kan hon bete sig osv finns såååå mycke bakom detta är dessutom PORTAD från att fara dit för henne nu oxå ingen större förlust bara skratta åt de sagt att hon kan komma hit om hon beter sig men nu vill inte ens mannen ha hit henne senaste året har hon bara skitit i de blå skåpet redigt 2 gånger så hon inte får träffa barnen mer el nått de har hon bara sig själv att tacka för
  • Anonym (Hatad­) Trådstartaren
    Äldre 13 Oct 17:08
    #9
    Anonym (Samma sitts) skrev 2015-10-13 16:59:50 följande:

    Jag sa fast och bestämt att barnen ska inte umgås me folk som hatar deras mamma mannen förstog mig och höll me mig svärmor blev galen å tyckte jag va sjuk i huvudet å skulle söka hjälp... Anser inte att mina barn ska umgås me folk som hatar deras mamma barn förstår mer än va man tror därav ska dom inte vara me nån som hatar deras mamma för övrigt ungås jag me svägerskorna osv inga problem alls å kan prata me svärfar utan problem å han å hon bor ihop helt galet... Dessutom har min man sett hur endast ETT av våra 3 snart 4 barn DUGER å blir bortskämd osv detta reagera våra barn på oxå va mycke bråk osv bland barnen oxå pgr av detta :/


    Hade det varit en person så som du har det så hade det varit annorlunda. Jag pratar om att hela hans familj har fått för sig något, mestadels så är det för att jag sa ifrån till pappan, så då började han sprida allt möjligt skít om mig för att alla i familjen ska frysa ut mig, han har gjort så mot många andra i familjen under åren. Som sagt, det är rätt invecklat, men tänkte mest höra med er som varit utsatta hur ni gjort, för jag märker att så fort min man pratar med någon i familjen så blir han lite avig mot mig, han är nämligen också en av de manipulerade. Det förstör och har förstört stor del av vår relation. Jag försöker hitta ett läge som funkar för mig och honom.
  • Äldre 13 Oct 17:18
    #10
    -1
    Anonym (Samma sitts) skrev 2015-10-13 17:06:17 följande:

    Har för övrigt varit ihop me min man 6 år förlovad 5 år tanken om att gifta sig finns å för min del kan den damen sitta hemma å ruttna enligt mig hon har inte bettet sig som en mogen kvinna utan som en 14 åring inte ens framför barnen kan hon bete sig osv finns såååå mycke bakom detta är dessutom PORTAD från att fara dit för henne nu oxå ingen större förlust bara skratta åt de sagt att hon kan komma hit om hon beter sig men nu vill inte ens mannen ha hit henne senaste året har hon bara skitit i de blå skåpet redigt 2 gånger så hon inte får träffa barnen mer el nått de har hon bara sig själv att tacka för


    Men hjälp. Du kanske är hysteriskt upprörd just nu? Om inte borde du omedelbart gå en kurs och lära dig skriva på svenska så folk förstår dig.

    Det är aldrig ens fel att två träter som det så fint heter. Missunna inte era barn deras farmor för att du och kvinnan bråkar.

    4 barn på 6 år....snabbt jobbat må jag säga. Är det där problemet ligger tro?
  • Anonym (Samma sitts)
    Äldre 13 Oct 21:37
    #11
    annananonym skrev 2015-10-13 17:18:05 följande:
    Men hjälp. Du kanske är hysteriskt upprörd just nu? Om inte borde du omedelbart gå en kurs och lära dig skriva på svenska så folk förstår dig.

    Det är aldrig ens fel att två träter som det så fint heter. Missunna inte era barn deras farmor för att du och kvinnan bråkar.

    4 barn på 6 år....snabbt jobbat må jag säga. Är det där problemet ligger tro?
    Hört talas om dyslexi?

    Klart man är upprörd när ens svärmor hatat en sen dag 1 å hittar på helt egna saker som hon sen försöker få folk me på å snackar bakom min rygg till deras släktingar har dock alltid kunnat reda ut dessa saker osv som tur är inte bara vi i familjen som märkt att hon blir värre å värre me sitt beteende

    Vi har varsitt barn sen innan på heltid båda sen vänta vi vårat andra gemensamma å har känt varandra 10 år men endast varit ihop 6 år vi är en familj oavsett biologiskt el ej är ingen hemsk styv mamma som behandlar barnen olika :)

    Som sagt har hans mamma ALDRIG gillat mig varför vet jag ej detta erkänner hon även och tänker inte reda ut detta el prata me mig för hon har ej gjort nått fel å vill ej veta av mig endast att VÅRA barn ska komma dit med sambon vilket han vägrar för vi är en familj på 5 st inte 3 :(

    Nu har en av barnen fått diagnos och medicin efter flera års kämpande så nu drogar vi ena barnet enligt henne oxå å hon skriver vedervärdiga saker å pratar till släktingar om detta vilket är HELT fel allt vi speciellt jag gör el säger osv anser hon sig att jag har nått å göra me är helt FEL

    Som sagt finns det mycke bakom det hela jag har försökt att umgås för barnens skull fara dit men de går bara inte när hon sitter å ner värdera en framför 3 barn de går bara inte å idiot förklara en i allt jag kunde sitta själv utan att nån prata me mig oftast de va nog lättast men de tär på en psykiskt
Svar på tråden Vad gör man när svärfamiljen hatar en??