• Mamma i Göteborg

    Vart hittar man aktiviteter i Göteborg?


    Hej alla! 
    Vi har just flyttat tillbaka till Göteborg efter flera år utomlands. Vi har två barn, 2 och 5 år. Försöker att hitta saker att göra med de, men det är inte så lätt som jag tänkte!! Tycker ni att Göteborg är en riktigt barnvänligt stad? Vart hittar ni aktiviteter för era barn i den åldern? Hörde att skolor hjälper med idrott osv men mina barn är för unga för det just nu. Jag tycker att google hjälper men allt är ju så spridt ut! Det tar en sån lång tid!! 
    Tack för era förslag och erfarenhet
    MVH
    Utrokad mamma och barn. 
  • Svar på tråden Vart hittar man aktiviteter i Göteborg?
  • Anonym (bor i gbg)

    tycker också att det är svårt att googla fram aktiviteter här förresten!

    1. efter nyår: köp årskort till Liseberg och/eller Universeum! (lilla guldpasset till lillan, stora till storan och föräldrar)

    2. sök öppen förskola i ditt område, finns massor, och många tar emot barn 1-5 år.

    3. lekplatser som ni bör besöka: Plikta+naturlekplats (med djurpark mellan dem), färjenäsparken (det är 2 lekplatser lite på avstånd), man kan åka båt dit (vackert, roligt och kostar som buss) om ni inte bor på hissingen.

    3. redan nu, köp ett museekort! 40 kr - så kan du besöka alla museer till slutet av året, 40 kr till - hela nästa år!

    här ingår:
    naturhistoriska museet (ett MÅSTE)
    stadsmuseet (jätterolig lekplats därinne)

    röhsska (inte riktigt så rolig)

    konstmuseet (bra för föräldrr iaf, har en fin lekplats ute vid näckrosdammen)

    sjöfartsmuseet (ett MÅSTE)

    4. valhallabadet har familjebad med varmt vatten, jättebarnvänligt.

    5. åbybadet, bäst om man har bil (ett stort äventyrsbad)

Svar på tråden Vart hittar man aktiviteter i Göteborg?