• Anonym (Inte expert på teknik)

    Hjälp! bank id:n strular!

    Mitt gamla bank id går ut om 29 dagar och det står att man måste uppdatera den för att göra viktiga saker som att logga in i försäkringskassan, skicka aktivitetsrapporter på ams osv. Jag har försökt att gå in på länken som står på försäkringskassan och ladda ner bank id:n på min dator. Både på explorer och seamonkey. Ändå så står det att den bara är giltig 29 dagar till när jag ska logga in på försäkringskassan. Fast jag förnyat den!  är det kanske så att den nya uppdateringen först börjar gälla efter den gamla gått ut? och att efter 29 dagar så står det att den är giltig något år till. Eller har något gått fel på vägen?
    tacksam för svar

  • Svar på tråden Hjälp! bank id:n strular!
  • Birgitta02

    Eller så skaffar du mobilt bankid i din smartphone. Används både på nätbutiker och internetbanken :)

  • Anonym (Inte expert på teknik)
    Birgitta02 skrev 2015-10-13 15:37:35 följande:

    Eller så skaffar du mobilt bankid i din smartphone. Används både på nätbutiker och internetbanken :)


    No can do har en äldre modell på min mobil, har inte råd att köpa en dyrare som är bättre just pga att jag är arbetslös. Den jag har liknar sån man hade i slutet av 90 talet bara att inte snake finns med och den kostade under 1000 lappen och köpte den mest för att folk ska kunna nå mig och jag dem.
  • Anonym (Otto)
    Anonym (Inte expert på teknik) skrev 2015-10-13 16:02:53 följande:
    No can do har en äldre modell på min mobil, har inte råd att köpa en dyrare som är bättre just pga att jag är arbetslös. Den jag har liknar sån man hade i slutet av 90 talet bara att inte snake finns med och den kostade under 1000 lappen och köpte den mest för att folk ska kunna nå mig och jag dem.
    Vilken spel finns på den då? Snake är en klassiker ju! 

    Men det går att skicka sms med den iaf? 
  • Anonym (Inte expert på teknik)
    Anonym (Otto) skrev 2015-10-13 16:12:57 följande:
    Vilken spel finns på den då? Snake är en klassiker ju! 

    Men det går att skicka sms med den iaf? 
    Asphalt 6 Demo  Lets golf Little Big city & Midnight pool 3.
    Ja man kan skicka sms: med den:D ingen poäng i att köpa mobil annars, finns det ens en mobil som man inte kan skicka sms med??:P
    Tack för all hjälp allihopa, har fått det fixat! ringde och pratade med en teknik snubbe som var mer påläst  om det hela än jag hehe.
    kram kram 
  • Anonym (Men)
    Anonym (Inte expert på teknik) skrev 2015-10-13 16:02:53 följande:

    No can do har en äldre modell på min mobil, har inte råd att köpa en dyrare som är bättre just pga att jag är arbetslös. Den jag har liknar sån man hade i slutet av 90 talet bara att inte snake finns med och den kostade under 1000 lappen och köpte den mest för att folk ska kunna nå mig och jag dem.


    Sälj den, retro är coolt?

    Köp en smart Phone, så dyrt är det inte. Finns bra deals. Kan vara värt med avbetalning. Häng med i utvecklingen annars blir det problem.
  • Anonym (.)
    Anonym (Inte expert på teknik) skrev 2015-10-13 16:02:53 följande:
    No can do har en äldre modell på min mobil, har inte råd att köpa en dyrare som är bättre just pga att jag är arbetslös. Den jag har liknar sån man hade i slutet av 90 talet bara att inte snake finns med och den kostade under 1000 lappen och köpte den mest för att folk ska kunna nå mig och jag dem.
    Låna en dator från en kompis då. Du måste in på din internetbank för att uppdatera bankID. Sluta resonera som ett barn.
  • Anonym (Inte expert på teknik)

     Jag har fixat problemet, tack alla för hjälpen.

  • Anonym (Otto)
    Anonym (Inte expert på teknik) skrev 2015-10-21 12:00:32 följande:

     Jag har fixat problemet, tack alla för hjälpen.


    Det är lungt! Kul att man kan hjälpa till ibland! :)
Svar på tråden Hjälp! bank id:n strular!