• Anonym (Kristen)

    Motstånd-nybliven kristen

    Sedan jag började tillbe Jesus i våras så har märkliga saker hänt i min omgivning. Människor är otrevliga och människor hånar åt mig. För länge sedan träffade jag en person som sa att, när man blir kristen så blir djävulen arg på en för att man har lämnat honom för Jesus och man får olika attacker av olika slag. Det händer en del saker i mitt hem där möbler flyttas och saker försvinner. Hur länge ska detta fortsätta? 

  • Svar på tråden Motstånd-nybliven kristen
  • Aniiee

    "Exorcism" är detsamma som "samtalshjälp" va?

    Ärligt, TS, du måste ha fått en knäpp. Kanske i form av sömngång, det är antagligen då du möblerar om.....


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Dixie
    Anonym (Kristen) skrev 2015-10-13 19:09:02 följande:

    Sedan jag började tillbe Jesus i våras så har märkliga saker hänt i min omgivning. Människor är otrevliga och människor hånar åt mig. 


    är detta människor som du berättar om din nyfunna tro för? försöker du få dem att bli kristna också? 
  • Anonym (Kristen)
    Aniiee skrev 2015-10-13 19:19:03 följande:

    "Exorcism" är detsamma som "samtalshjälp" va?

    Ärligt, TS, du måste ha fått en knäpp. Kanske i form av sömngång, det är antagligen då du möblerar om.....


    Jag ser dessa ommöbleringar när jag kommer hem, alltså inget jag gör på natten,
  • Nerfherder
    Anonym (Kristen) skrev 2015-10-13 19:22:41 följande:

    Jag ser dessa ommöbleringar när jag kommer hem, alltså inget jag gör på natten,


    Är det Feng Shui?
  • Anonym (Kristen)
    Sandra8978 skrev 2015-10-13 19:15:41 följande:

    Det beror på, många kyrkor kan erbjuda exorsism. Har du letat efter sådant?


    Vet du ens vad det är?

    Nej, det är inte aktuellt för mig.
  • Anonym (Kristen)
    Nerfherder skrev 2015-10-13 19:24:01 följande:
    Är det Feng Shui?
    Skämtar du eller?

    Vilka sjuka svar jag får, trodde att det fanns några vettiga kristna här! Men tydligen inte.
  • Sandra8978
    Aniiee skrev 2015-10-13 19:19:03 följande:

    "Exorcism" är detsamma som "samtalshjälp" va?

    Ärligt, TS, du måste ha fått en knäpp. Kanske i form av sömngång, det är antagligen då du möblerar om.....


    Nej, exorcism är när en präst hjälper dig att driva ut demoner och illasinnade andar ur din kropp, någon annans kropp, eller din bostadsrätt.
  • Sandra8978
    Anonym (Kristen) skrev 2015-10-13 19:28:08 följande:
    Skämtar du eller?

    Vilka sjuka svar jag får, trodde att det fanns några vettiga kristna här! Men tydligen inte.
    Din kommentar gör mig ledsen, jag försöker hjälpa dig. 
    Men du verkar för inlåst för att kunna ta emot hjälp.
  • Nerfherder
    Anonym (Kristen) skrev 2015-10-13 19:28:08 följande:

    Skämtar du eller?

    Vilka sjuka svar jag får, trodde att det fanns några vettiga kristna här! Men tydligen inte.


    Sjukt? Jag försöker ju bara hjälpa dig.
Svar på tråden Motstånd-nybliven kristen