• Anonym (spira­llös och vettlö­s)
    Äldre 13 Oct 21:43
    2076 visningar
    17 svar
    17
    2076

    spiralen trillade ut...

    Ok. Var på toa nyss. Har precis haft min andra mens efter att spiralen sattes in. Den första mensen var sparsam. Den här var så där riklig som man hör att de ska bli med kopparspiral. Haft ett par dagar med bara lite blod när jag torkar och tänkte att det var dags att kolla att spiralen satt som den skulle. Det känns konstigt där inne. Som att det är en fyrkant som känns genom slidväggen mot ändtarmen... hittar trådarna. Men det känns som att de ligger annorlunda. Tar av nån galen anledning tag i dem och provar att dra lite lätt. Och där står jag med spiralen i handen. Det rätta att göra nu är att berätta för maken och sen åka till mvc imorgon och sätta in en ny. Det jag gör är att lägga tillbaka spiralen i sidan och skriva ett inlägg på familjeliv. Vill inte sätta in en ny. Vill inte egentligen bli gravid, men vill inte heller låta bli. Jag är helt knäpp. Måste ju berätta. Nått annat vore helt omoraliskt. Och varför la jag in den där? Helt ologiskt. Kom och tala mig till rätta någon. Snälla.

  • Svar på tråden spiralen trillade ut...
  • Påven Johann­a
    Äldre 13 Oct 22:12
    #1

    Skärp dig. Usch alltså, hur en del människor beter sig. 

  • Anonym (:-))
    Äldre 13 Oct 22:17
    #2

    Du vart antagligen väldigt chockad, då kan det logiska tänkandet försvinna tillfälligt. Men vill din sambo ha barn? Berätta att den gled ut och kolla om han tycker att det är värt mödan att sätta in en ny, eller om det är ett tecken på att ni ska utöka er lilla familj

  • Anonym (be)
    Äldre 13 Oct 22:18
    #3
    Anonym (spirallös och vettlös) skrev 2015-10-13 21:43:46 följande:

    Ok. Var på toa nyss. Har precis haft min andra mens efter att spiralen sattes in. Den första mensen var sparsam. Den här var så där riklig som man hör att de ska bli med kopparspiral. Haft ett par dagar med bara lite blod när jag torkar och tänkte att det var dags att kolla att spiralen satt som den skulle. Det känns konstigt där inne. Som att det är en fyrkant som känns genom slidväggen mot ändtarmen... hittar trådarna. Men det känns som att de ligger annorlunda. Tar av nån galen anledning tag i dem och provar att dra lite lätt. Och där står jag med spiralen i handen. Det rätta att göra nu är att berätta för maken och sen åka till mvc imorgon och sätta in en ny. Det jag gör är att lägga tillbaka spiralen i sidan och skriva ett inlägg på familjeliv. Vill inte sätta in en ny. Vill inte egentligen bli gravid, men vill inte heller låta bli. Jag är helt knäpp. Måste ju berätta. Nått annat vore helt omoraliskt. Och varför la jag in den där? Helt ologiskt. Kom och tala mig till rätta någon. Snälla.


    Men vad är ditt problem?!!
  • Anonym (spira­llös och vettlö­s) Trådstartaren
    Äldre 13 Oct 22:30
    #5
    Anonym ( ) skrev 2015-10-13 22:17:12 följande:

    Du vart antagligen väldigt chockad, då kan det logiska tänkandet försvinna tillfälligt. Men vill din sambo ha barn? Berätta att den gled ut och kolla om han tycker att det är värt mödan att sätta in en ny, eller om det är ett tecken på att ni ska utöka er lilla familj


    Han vill inte ha fler. Och egentligen inte jag heller. Jag har haft fruktansvärt illamående och tappat mer och mer av min hörsel under graviditeterna. Vi har redan tre barn och det vore ju skönt att nån gång komma förbi ammande och allt. Minsta är snart två och har inte slutat ännu. Men så är det ju så mysigt med bäbisar och jag älskar verkligen att få följa mina små mirakel när de växer och kommer på nya saker... och så antar jag att hormonerna tar över hjärnan... ska berätta. Imorgon. Nu sover han ju... har verkligen aldrig försökt lura nån förut. Det är inte likt mig. Vill verkligen inte sätta in den igen. Hur knäppt är inte det?
  • Äldre 13 Oct 22:36
    #6

    Om du inte vill sätta in den så gör inte det. Informera honom om att den åkte ut och att du inte tänker sätta tillbaka den. Då kan han besluta om huruvida han vill använda P-medel på sig själv eller eventuellt få fler barn. Det är inte ditt ansvar att han skall slippa bli pappa igen, det är hans.

  • Anonym (:-))
    Äldre 13 Oct 23:04
    #10
    Anonym (spirallös och vettlös) skrev 2015-10-13 22:30:35 följande:

    Han vill inte ha fler. Och egentligen inte jag heller. Jag har haft fruktansvärt illamående och tappat mer och mer av min hörsel under graviditeterna. Vi har redan tre barn och det vore ju skönt att nån gång komma förbi ammande och allt. Minsta är snart två och har inte slutat ännu. Men så är det ju så mysigt med bäbisar och jag älskar verkligen att få följa mina små mirakel när de växer och kommer på nya saker... och så antar jag att hormonerna tar över hjärnan... ska berätta. Imorgon. Nu sover han ju... har verkligen aldrig försökt lura nån förut. Det är inte likt mig. Vill verkligen inte sätta in den igen. Hur knäppt är inte det?


    Det är bra att du skriver av dig så att du kan samla tankarna. När chocken har släppt så kommer du att tänka mycket klarare, och det kan ju vara så att spiral inte är rätt preventivmedel för dig. Jag tror att mycket även kommer klarna till för dig när du pratat med din sambo. Det är bättre att ni använder kondom ett tag och funderar över vilka andra alternativ som skulle fungera bra för er, än att göra något förhastat. Kram
  • Anonym (spira­llös och vettlö­s) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 07:38
    #7

    Zusanne och :) Tack för att ni är så snälla med mig. Ska ta pratet med maken när vi fått iväg barnen till skola och dagis. Inte helt barnvänlig diskussion tror jag...

  • Anonym (Hans tur?)
    Äldre 14 Oct 12:05
    #8

    Hoppas diskussionen blev bra.
    Men det kanske är hans tur att ansvara för preventivmedlet. Tre barn och ingen av er vill ha fler. Dags för honom att boka ett litet enkelt ingrepp?

  • Anonym (spira­llös och vettlö­s) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 14:10
    #9

    Det gick bra. Men jag fegade ur lite och sa att jag inte kände trådarna. Har fått tid för samtal med barnmorska om vad jag ska ha för preventivmedel nu. Träffar henne 15.45. Sen får vi väl se....

  • Anonym (spira­llös och vettlö­s) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 16:25
    #10

    Fått info om pstavar. Ska åka hem och fundera på det och prata med gubben. De sa att sånt händer ibland... att de trillar ut menar jag. Får klura lite nu på hur vi gör..

  • Anonym (Ojdå)
    Äldre 15 Oct 12:13
    #11

    Jag har själv spiral och varit rädd att den skulle trilla ut, ändå har den stannat inne. Måste varit hemskt för dig att den kom ut?

    Hur går det nu, vad sa din man? :)

  • Äldre 15 Oct 20:18
    #12

    Han borde faktiskt sterilisera sig. Du har ju fött tre barn med allt vad det innebär så nu är det hans tur.

  • Anonym (spira­llös och vettlö­s) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 20:47
    #13
    Anonym (Ojdå) skrev 2015-10-15 12:13:34 följande:

    Jag har själv spiral och varit rädd att den skulle trilla ut, ändå har den stannat inne. Måste varit hemskt för dig att den kom ut?

    Hur går det nu, vad sa din man? :)


    En aning chockad blev jag definitivt. Nu börjar jag kunna samla tankarna igen. Maken sa inte så mycket alls. Får väl se om det blir mer prat när barnen somnat... är inte särskilt peppad på något med hormoner så lite hoppas jag ändå att han säger att han fixar sig själv eller så får det bli pdator av nått slag...
  • Anonym (spira­llös och vettlö­s) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 15:39
    #14

    Ok. Så nu har vi bestämt oss för att gå tillbaka till pdator och kondom. Lagom stor säkerhet... ;)

  • Anonym (spira­llös och vettlö­s) Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 13:25
    #15

    Och när jag väl fått hem test stickorna till pdatorn inser jag att den inte ska användas under amning. Så jag får pröva den där appen istället. ..

  • Anonym (Ojdå)
    Äldre 22 Oct 14:08
    #16

    Hej, nu är även jag "spirallös och vettlös" :) drog ut den för några dagar sen (eller sambon drog egentligen)! Helt fantastiskt!!

    Jag hade läst om att vissa får biverkningar av kopparspiraler som man inte förknippar med den, och jag är övertygad om att jag är en av dem!

    Den onda spiralen

    kopparspiral.blogspot.se/

  • Anonym (spira­llös och vettlö­s) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 13:17
    #17
    Anonym (Ojdå) skrev 2015-10-22 14:08:58 följande:

    Hej, nu är även jag "spirallös och vettlös" :) drog ut den för några dagar sen (eller sambon drog egentligen)! Helt fantastiskt!!

    Jag hade läst om att vissa får biverkningar av kopparspiraler som man inte förknippar med den, och jag är övertygad om att jag är en av dem!

    Den onda spiralen

    kopparspiral.blogspot.se/


    Gissar att ni tänker försöka få en bäbis nu då.... Lycka till. (Jag mår på nått sätt bättre utan, men kan inte riktigt definiera hur. Måste va nått psykologiskt) ska läsa din länk
Svar på tråden spiralen trillade ut...