• Anonym (mia)

    Är han för mycket hos mormor?

    Jag är ensamstående med en liten kille som nu är 11 månader.
    Jag har sedan han föddes pluggat till lärare på distans, med vissa obligatoriska träffar.


    Min kille har varit sedan typ 3 månaders ålder varit hos mormor typ en dag i veckan. Han sov första gången hos mormor när han va 2,5 månad då jag blev tvungen att sova på campus en natt. Hon har erbjudit sig sedan typ 3 månaders ålder att ha honom en dag i veckan så jag får plugga. Sedan 6 månaders ålder sover han även där 1-2 ggr i månaden så jag får plugga och ta igen mig lite. Nu när han är äldre och hon jobbar mindre så är han hos henne 1-3 ggr i veckan (4-5 timmar år gången). 

    Han är extremt förtjust i mormor och när hon är med vill han helst vara med henne, så är lite rädd att vår relation blir lite förstörd av han är hos henne så mycket och verkar föredra henne framför mig, även om han är ganska mammig i andra sammanhang. Önskar att situationen var annorlunda. Men vad tror ni, är han för mkt hos mormor?

  • Svar på tråden Är han för mycket hos mormor?
  • Anonym (låter bra)

    Tycker det låter jättebra att han har en nära relation till mormor, att han har ytterligare en vuxen han knutit an till. Mormor kommer aldrig kunna konkurrera ut dig. Vilken tur du har som får hjälp och avlastning och kan plugga. Så se det som positivt istället att din lille kille och mormor kan bygga en sån fin relation och att du har möjlighet att studera.

  • lövet2

    Eftersom barnet tydligen inte har någon nära kontakt med sin pappa, så är det mycket bra att han får en nära kontakt med sin mormor. Du är en enda person, och pojken är helt beroende av dig. Det måste finnas en "reserv" den dagen du t ex måste akutoperera blindtarmen eller något.

  • Ego Lovers
    lövet2 skrev 2015-10-14 00:11:55 följande:

    Eftersom barnet tydligen inte har någon nära kontakt med sin pappa, så är det mycket bra att han får en nära kontakt med sin mormor. Du är en enda person, och pojken är helt beroende av dig. Det måste finnas en "reserv" den dagen du t ex måste akutoperera blindtarmen eller något.


    Håller med lövet2 här. Det är jätte bra att han har fått en sådan fin anknytning till mormor och det gynnar deras relation i framtiden. Och självklart väljer han mormor när ni är där tillsammans. Det är en sak som handlar om frigörelse från dig och att bli en egen person. Du kommer ändå vara nr1 fast han inte visar det.
Svar på tråden Är han för mycket hos mormor?