• ninawinterell

    Sommarbebisar 2015 i Stockholm

    Som rubriken lyder, vilka väntar sin första bebis nästa sommar och bor i Stockholm?

    Beräknad förlossning är 19/6 för mig, och jag är ganska så ensam i mitt kompisgäng med att snart vara förälder. Vore kul att komma i kontakt med likasinnande :)

  • Svar på tråden Sommarbebisar 2015 i Stockholm
  • Jetzki86

    Hej!

    Vi har samma BF, har också 19/6 :) Bosatt norr om Stockholm 29 år precis fyllda. Första barnet för oss :) hur mår ni?

  • ninawinterell

    Roligt! Jag är 28 år och bor på Gärdet. Jag mår helt okej, mest väldigt trött bara. Du??


    Jetzki86 skrev 2015-10-19 17:02:51 följande:

    Hej!

    Vi har samma BF, har också 19/6 :) Bosatt norr om Stockholm 29 år precis fyllda. Första barnet för oss :) hur mår ni?


  • Jetzki86

    Bara fint med mig, lite trött som du säger annars bara lite stick i magen då och då och trött i ländryggen på kvällarna när man slappnar av. Har ni fått tid gör inskrivning på MVC?

  • nanm

    Jag har Bf 5/5, men kanske får vara med ändå? :) 

    Bosatt i Midsommarkransen, 20 år och väntar första barnet! 


    ninawinterell skrev 2015-10-16 21:56:38 följande:

    Som rubriken lyder, vilka väntar sin första bebis nästa sommar och bor i Stockholm?

    Beräknad förlossning är 19/6 för mig, och jag är ganska så ensam i mitt kompisgäng med att snart vara förälder. Vore kul att komma i kontakt med likasinnande :)


    Jag är också ensam om att snart vara förälder, oroar mig något enormt över att eventuellt bli eremit och inte träffa andra de första två åren.
    Vore toppen att kunna följas åt! 

    Jag har redan skrivit in mig på MVC, har KUB imorgon och är fruktansvärt nyfiken på bönan där inne. Ska bli kul att få kika in :) 

  • Ajvar
    nanm skrev 2015-10-20 10:07:32 följande:

    Jag har Bf 5/5, men kanske får vara med ändå? :) 

    Bosatt i Midsommarkransen, 20 år och väntar första barnet! 


    Jag är också ensam om att snart vara förälder, oroar mig något enormt över att eventuellt bli eremit och inte träffa andra de första två åren.
    Vore toppen att kunna följas åt! 

    Jag har redan skrivit in mig på MVC, har KUB imorgon och är fruktansvärt nyfiken på bönan där inne. Ska bli kul att få kika in :) 

    Åh vad spännande! Då kan du guida oss nybörjare som precis plussat i hur den första månaden går till. Jag har PCOS (väldigt gles/ ingen ägglossning) men lyckades uppenbarligen pricka rätt på cykeldag 48 och igår plussade jag med digitalt test som visade vad jag misstänkte. Gravid!!!
    Jag är 27, bor i Bromma/Sumpan och antar att min bf ligger någonstans i sena juni/tidiga juli.

    När fick ni komma på inskrivning?
  • Jetzki86
    Ajvar skrev 2015-10-20 10:42:43 följande:
    Åh vad spännande! Då kan du guida oss nybörjare som precis plussat i hur den första månaden går till. Jag har PCOS (väldigt gles/ ingen ägglossning) men lyckades uppenbarligen pricka rätt på cykeldag 48 och igår plussade jag med digitalt test som visade vad jag misstänkte. Gravid!!!
    Jag är 27, bor i Bromma/Sumpan och antar att min bf ligger någonstans i sena juni/tidiga juli.

    När fick ni komma på inskrivning?
    Vad roligt, grattis till plus och välkomna!

    Hälsosamtal nästa onsdag 28 okt, sen inskrivning den 1 december :) tycker tiden går så sjuuuukt långsamt bara ;p
  • Ajvar
    Jetzki86 skrev 2015-10-20 13:13:38 följande:
    Vad roligt, grattis till plus och välkomna!

    Hälsosamtal nästa onsdag 28 okt, sen inskrivning den 1 december :) tycker tiden går så sjuuuukt långsamt bara ;p
    Första barnet du också?
    Jag har info inbokat 3e november och sen rekommenderade dom att jag bokar eget tidigt UL vecka 8 = slutet av november. Men om jag har inskrivning efter er - och ni har i början av december - då kommer ju jag ha mitt inskrivningssamtal i typ vecka 12! Är det så man brukar göra?
  • nanm
    Ajvar skrev 2015-10-20 10:42:43 följande:
    Åh vad spännande! Då kan du guida oss nybörjare som precis plussat i hur den första månaden går till. Jag har PCOS (väldigt gles/ ingen ägglossning) men lyckades uppenbarligen pricka rätt på cykeldag 48 och igår plussade jag med digitalt test som visade vad jag misstänkte. Gravid!!!
    Jag är 27, bor i Bromma/Sumpan och antar att min bf ligger någonstans i sena juni/tidiga juli.

    När fick ni komma på inskrivning?
    Jag ska försöka så gott jag kan! 
    Vad härligt, Grattis! 
  • nanm

    Blev ett halvt svar där.... 
    Jag är idag vecka 13 (12+0)  och har precis kommit hem från KUB. 
    Allt såg bra ut och fick en låg risksiffra (1:1113), Men man blir ju fortfarande lite....avundsjuk/Orolig och önskar givetvis att man var en av dem som fick 1:20000. 
    Men allt som allt, testet visade en låg risk och det är vi glada för. 

    Jag plussade i vecka 5, mådde toppen trots ömmande bröst och trötthet och tänkte att det här kommer bli en behaglig grav.....i vecka 7 kom illamåendet, ALDRIG har jag mått så dåligt som då. 
    Det häll i sig mellan vecka 7-11, så nu har det äntligen släppt. 
    Mycket spänningar/molvärk i livmodern/äggstockarna första tiden också, samt en stor förvirring. 
    Glömde allt från att stänga fönster på jobbet efter stängning till att glömma låsa ytterdörren. 

    Jag gjorde ett tidigt UL i vad jag trodde var vecka 9 pga att ALLA mina gravsymptom försvann över natten, och jag tänkte såklart att nu går allt åt skogen.
    Fick ett UL 2-3 dagar efter detta och fick då se det tickande lilla hjärtat, vilket var helt fantastiskt. 
    Blev dock tillbakaflyttad TVÅ HELA FÖRBANNADE VECKOR så istället för vecka 9+4 hamnade jag på 7+5, kändes så himla surt. 
    Nu har jag ju dock 'hunnit ikapp' och allt känns bra. 

    UL vid kub idag visade en pigg liten böna som inte ville sluta vifta med armarna. 
    Det var helt galet att få se sin bebis igen och se hur otroligt mycket den växt från förra UL, då den mest såg ut som en liten...potatis? 

    Långt inlägg, men där har du mina första veckor sammanfattade :)

  • Jetzki86

    Vad roligt att höra att det gick bra på KUBtestet :)

    Jobbigt med att bli flyttad bakåt, man går ju och bara längtar att man ska komma framåt så blir man bakflyttad 2 veckor :( skönt att du är ifatt nu iaf ;)

    Själv är det mest trötthet, lite molvärk på kvällarna framförallt och brösten som spänner o sticks.

  • Jetzki86
    Ajvar skrev 2015-10-21 10:35:53 följande:
    Första barnet du också?
    Jag har info inbokat 3e november och sen rekommenderade dom att jag bokar eget tidigt UL vecka 8 = slutet av november. Men om jag har inskrivning efter er - och ni har i början av december - då kommer ju jag ha mitt inskrivningssamtal i typ vecka 12! Är det så man brukar göra?
    Första barnet här :)

    Ja, jag tror det är olika från kommun till kommun, allt mellan vecka 8-12 verkar vara vanligt att man får inskrivning.

    Kommer vara i vecka 12(11+1) när vi har inskrivning.
  • Ajvar
    nanm skrev 2015-10-21 12:08:14 följande:

    Blev ett halvt svar där.... 
    Jag är idag vecka 13 (12+0)  och har precis kommit hem från KUB. 
    Allt såg bra ut och fick en låg risksiffra (1:1113), Men man blir ju fortfarande lite....avundsjuk/Orolig och önskar givetvis att man var en av dem som fick 1:20000. 
    Men allt som allt, testet visade en låg risk och det är vi glada för. 

    Jag plussade i vecka 5, mådde toppen trots ömmande bröst och trötthet och tänkte att det här kommer bli en behaglig grav.....i vecka 7 kom illamåendet, ALDRIG har jag mått så dåligt som då. 
    Det häll i sig mellan vecka 7-11, så nu har det äntligen släppt. 
    Mycket spänningar/molvärk i livmodern/äggstockarna första tiden också, samt en stor förvirring. 
    Glömde allt från att stänga fönster på jobbet efter stängning till att glömma låsa ytterdörren. 

    Jag gjorde ett tidigt UL i vad jag trodde var vecka 9 pga att ALLA mina gravsymptom försvann över natten, och jag tänkte såklart att nu går allt åt skogen.
    Fick ett UL 2-3 dagar efter detta och fick då se det tickande lilla hjärtat, vilket var helt fantastiskt. 
    Blev dock tillbakaflyttad TVÅ HELA FÖRBANNADE VECKOR så istället för vecka 9+4 hamnade jag på 7+5, kändes så himla surt. 
    Nu har jag ju dock 'hunnit ikapp' och allt känns bra. 

    UL vid kub idag visade en pigg liten böna som inte ville sluta vifta med armarna. 
    Det var helt galet att få se sin bebis igen och se hur otroligt mycket den växt från förra UL, då den mest såg ut som en liten...potatis? 

    Långt inlägg, men där har du mina första veckor sammanfattade :)


    Åh grattis till kub, tyckte det lät toppen :)!

    Hur hade du räknat först själv då?
    Eftersom jag har tempat hela sommaren och haft rätt bra koll på ägglossningen så räknar jag nog från det jag tror var just det. Eftersom det var 6okt så borde jag vara i 2+4 av 38 veckor :). Om jag hade räknat från min senaste mens hade jag varit höggravid, haha. Nä, men jag fick ägglossning sjukt sent (dag 47-48) så det går inte att räkna så för mig.
  • ninawinterell

    Oj, här har det hänt grejer!! Kul att tråden börjar fyllas på!

    Jag har mitt första besök hos mvc den 2 november, jag har valt att göra ett tidigt ultraljud i v 8 för att få hjärtljud bekräftat, hoppas på att det ska lugna min missfallsoro.

    Går in i vecka 7 imorgon, har än så länge klarat mig från något värre illamående, håller tummarna att det håller sig så!!

  • Ajvar
    ninawinterell skrev 2015-10-23 21:20:16 följande:

    Oj, här har det hänt grejer!! Kul att tråden börjar fyllas på!

    Jag har mitt första besök hos mvc den 2 november, jag har valt att göra ett tidigt ultraljud i v 8 för att få hjärtljud bekräftat, hoppas på att det ska lugna min missfallsoro.

    Går in i vecka 7 imorgon, har än så länge klarat mig från något värre illamående, håller tummarna att det håller sig så!!


    Jag har inskrivning 3e nov eftersom barnmorskan insisterade på att jag var i vecka 9 (eftersom jag inte haft mens sen i augusti) men jag vet ju att jag är i vecka 3 av 38 eller 5 av 40 så jag får nog vänta på det där tidiga UL:et.
    Känner också sån otrolig rädsla för missfall att jag har svårt att ta till mig det positiva resultatet. Känns som att jag ringt mvc och att jag berättat för de närmaste i onödan - otroligt dum och tråkig inställning som jag inte kan bli av med. Hoppas också att ett tidigt UL kan hjälpa till.
    Jag känner typ tvärtom med illamåendet - hit me med en kräk så jag får känna att det är på riktigt! Hittills är jag bara trött och lite ont i brösten..
    När har du bf?
    Har du några symptom?
  • ninawinterell
    Ajvar skrev 2015-10-23 22:59:45 följande:
    Jag har inskrivning 3e nov eftersom barnmorskan insisterade på att jag var i vecka 9 (eftersom jag inte haft mens sen i augusti) men jag vet ju att jag är i vecka 3 av 38 eller 5 av 40 så jag får nog vänta på det där tidiga UL:et.
    Känner också sån otrolig rädsla för missfall att jag har svårt att ta till mig det positiva resultatet. Känns som att jag ringt mvc och att jag berättat för de närmaste i onödan - otroligt dum och tråkig inställning som jag inte kan bli av med. Hoppas också att ett tidigt UL kan hjälpa till.
    Jag känner typ tvärtom med illamåendet - hit me med en kräk så jag får känna att det är på riktigt! Hittills är jag bara trött och lite ont i brösten..
    När har du bf?
    Har du några symptom?
    Håller med, jag har precis som du svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid, det hela känns så surrealistiskt bara. Bara att gå på toaletten har blivit en jobbig grej, världens lättnad varje gång det inte är blod i trosorna.

    Jag är väldigt väldigt väldigt trött, har humörsvängningar och molande värk i magen till och från. Kan känna mig illamående om jag är hungrig, men än så länge har jag klarat mig bra. Och så dålig hy och allmänt uppsvälld, inte jättekul haha.. Längtar tills det börjar synas!
Svar på tråden Sommarbebisar 2015 i Stockholm